Citat:
Ursprungligen postat av
Hasselhoax
Intressant fall. Jag har aldrig hör talas om det och har ändå bott i krokarna hela livet.
Jag är inte helt hundra men jag gissar att detta är den ungefärliga platsen där Lennart hittades svårt skadad:
https://www.google.fi/maps/@59.2219289,17.7838402,3a,75y,138.79h,83.15t/data=!3m4!1e1!3m2!1sLKZnZHscEK1PqfIU-B5GFg!2e0
OT: Vill bara som mitt första inlägg dela med mig av min beundran till alla här på kriminalhistoria forumet, speciellt Skaraborg2 för all tid ni lägger ner på att få fram information kring gamla kriminalfall. Jag kände att det var dags att säga detta efter att ha läst här på forumet under en längre tid och sett vilket otroligt jobb många av er lägger ner på dessa tillsynes bortglömda fall. All heder!
Tack för länken som mycket väl var en ungefärliga platsen där Schylander hittades svårt skadad. Har läst en artikel för längesedan, tillsammans med foton, som exakt pekade ut var detta var.
Att du inte känner till detta fastän du alltid har bott i dessa krokar är inte så konstigt. Det skedde ju för närmare 39 år sedan, samt att k-pistmordet på honom inte har blivit speciellt mycket omskrivet under de årtionden som har gått.
Tack för din uppskattning. Jag tycker framför allt om att ta reda på så mycket som det går om olösta äldre fall, som i dag är i stort sett bortglömda. Även sådana måste "lyftas fram" och inte bara de klassiska fallen. Allra mest intressant tycker jag olösta försvinnanden är.