2003-09-09, 04:06
Medlem
finkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin
Finkel

Kristna symboler och amerikanska flaggan är också tabu, förmodar jag?

Svastikan är tabu pga HMF, inte för att den kan förknippas med mord.
Att vilja förbjuda Sovjetfanor eller bilder på en mördare är så PK att jag skäms å dina vägnar.
Nu är det så här, jag vill inte förbjuda nånting alls. Det har jag skrivit här: http://www2.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=83009&page=2&pp=15 MEN när det nu tyvärr censureras här på FB så ska det väl isf vara konsekvent eller hur? Att då ta bort en tecknad figur som heilar är väl PK om nåt, eller hur? Har inte sagt ett ord om svastikan, eller hur? Kristna symboler eller USAs flagga har jag inte sett som avatar och jag förknippar fö inte dom med massutrotning av sin egen befolkning heller.Personligen skiter jag som sagt fullständigt i vad folk har för nick eller har för avatarer, MEN ska det censureras så vill jag hellre bli av med kommunistsymboler än tex zosos porrbrud. Läs du EXAKT vad jag skrivit och sen kan DU sluta skämmas på en gång, då jag definitivt INTE tillhör PK-maffian. Mvh Finkel
2003-09-09, 04:19
Bannlyst
Citat:
Ja du Nux, dina historier om 16-åriga flickor som slickar din röv ren är däremot ett prov på god smak?
Hellre rövslickning än världshistoriens största massmord. Hon var förresten en liten kommunistbrud, som inte hade genomskådat mig.
Citat:

En flagga är en flagga och inte så mycket att störa sig på. Jag har ju inte en bild på NKVD-kommissarier som skjuter nackskott.
Har du inte Stalin som avatar på FH? Men du kan säkert bli kompis med Germania, eftersom han säger öppet där att han tycker att jag är en galning, fast vi tycker lika i invandringsfrågan.
2003-09-09, 05:27
Medlem
Stalins avatar
Finkel

Jag kan väl inte veta vad du skriver i andra trådar?
Ditt resonemang kring nazism/kommunism gällde massmord och det är aldrig mot den bakgrunden nazisymboler förbjuds - isåfall skulle även korset, en symbol jag förknippar med förtryck och massmord, gallras ut.
2003-09-09, 05:33
Medlem
Stalins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nuxvomica
Hellre rövslickning än världshistoriens största massmord. Hon var förresten en liten kommunistbrud, som inte hade genomskådat mig.

Du skrev att min avatar stör dig och det är märkligt att just du, som gärna delar med dig av såväl rasism som dysfunktionella sexualupplevelser, plösligt blev så känslig.

Citat:
Har du inte Stalin som avatar på FH?

Jo?
Skjuter han någon på den bilden?

Citat:
Men du kan säkert bli kompis med Germania, eftersom han säger öppet där att han tycker att jag är en galning, fast vi tycker lika i invandringsfrågan.

Jag har full respekt för Germania som debattör, men med tanke på att han är nazist och jag halvjudisk röding kan nog inte vänskapen utvecklas vidare.
2003-09-09, 07:41
Bannlyst
Citat:
Precis, är det något FB är känt för är det dess kvalitativa och djuplodande diskussioner - inte porrhörnan, knarkforumen, annonser för stöldgods och hysteriskt heilande nazister.

Tjaadu...du är välkommen till vapenavdelning för lite rätt avancerade disskussioner, inte för att jag tror du har något att tillföra i sjävla sakfrågorna, men du kanske kan lära dig nått denna gång. Heilande nazister, eller Islamister, eller komunister åker ut så fort det upptäcks att de gjort sig skyldiga till uppenbara HMF brott.

Det är väl bra att sexforumen finns för det ensamma människor var intresse är att snoka rätt på smygtagna bilder av C. Agiuelera? Har du postat in dina länklistor än till gratisporr även här?

Om man skullle nyttja FH öppna och uttalade moderations taktik och skadeglatt smutskasta uteslutna debbattörer skulle vi kunna hitta på mycket, vilket detta inte är utan endast en snabb redovisning, men FH är däremot känt för att protegen HIV skriver små kortnoveller om njutningen med att misshandla underåriga som just utnyttjats sexuellt, och posta in bilder på hårt uppsminkade småflickor.

Citat:
Billy Jet är lite rubbad, men håller sig i skinnet något så när än så länge, därför har han inte slängts ut från FH. Jag förstår att resonemanget ter sig främmande för dig.

Ja det är nog lite underligt...
Tycker du att det är okej att du som moderator beklagar dig högljutt över en av era aktiva debbatörer och snackar skit om denne på andra forum?
2003-09-09, 07:49
Bannlyst
Vad som är förbjudet och inte handlar inte om politisk milimeterrättvisa, utan vad som anses stötande och olagligt. Bajs, porr, nazisymboler , gore är det bestämt att vi skall ta bort. Så sluta gnäll om den där flaggan.
2003-09-09, 11:50
Medlem
Stalins hemska flagga skall bort tycker jag, skall vi vara konkreta skall den mest blodbesudlade ikonen för folkförtryck bort, hammaren och skäran!!!
2003-09-09, 12:30
Bannlyst
Nu är ju iofs en flagga ingen symbol för stalin specifikt. Ungefär som att vilja förbjuda Tysklands flagga pga Hitler.
2003-09-09, 12:32
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
Nu är ju iofs en flagga ingen symbol för stalin specifikt. Ungefär som att vilja förbjuda Tysklands flagga pga Hitler.

Så du menar att den tyska flaggan 1933-1945 skulle godkännas som en avatar här?
2003-09-09, 13:10
Administrator
admins avatar
Avatarer plockas bort endast i undantagsfall.

Detta ifall de kan tolkas som stötande, och då menar jag inte bara från någon enskild användare.

Jag tycker det är helt OK att man diskuterar porr (eller vilket annat ämne som helst), men vi har inget intresse i att detta ska bli en bildbank. De är helt OK att posta direktlänkar till porr, men de som inte gillar dessa bilder ska inte tvingas se dem. Det ska man själv välja.
Detta inkluderar både på avatars eller folk som vill klistra in bilderna i forumet (en funktion vi nu f.ö. plockat bort).

Vårt syfte är i första hand ORDET.

Detta forumet är till för att DISKUTERA. Inte att posta bilder.

Vart går gränsen?

En del vill att alla avatars ska vara tillåtna (vilket i praktiken innebär att det är OK med bilder på barnporr, och text-avatars med mordhot).

Detta är inte bara lågt, utan även direkt förbjudet. Oavsett vi pratar om svensk, brittisk, holländsk eller vilken lag man nu önskar luta sig emot.

Detta är en trams-diskussion som handlar om att några vill testa gränser, och flertalet av dem har redan kastats ut.

Någon blir upprörd över en Sovjet-flagga. So what?

Det är knappast stötande med en sovjet-flagga, oavsett ifall Stalin mördade fler människor än Hitler eller ej. De som blir upprörda över att vi accepterar Sovjets flagga kan gå någon annanstans.

Vi plockar endast i undantagsfall bort avatars, och så skall det vara.

Avatars är f.ö. inte till för att provocera, utan för att man enklare ska komma ihåg vissa användare. Det verkar som vissa missat detta helt.

Punkt.

admin
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in