2009-01-29, 22:31
Medlem
carrolajns avatar
Hejsan!Har en liten fråga,om någon minns mordet på en man i Örebro i slutet på 70-talet tror jag.Då en man mördade en annan och sedan gick runt med den mördades huvud i en plastpåse och som jag har hört gick in på posten och visade upp det (huvudet)Jag var inte född då så jag vet inte så mycket mer än det.Undrar om det finns nån som har lite fakta gällande det mordet?
Citera
2009-01-29, 22:34
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carrolajn
Hejsan!Har en liten fråga,om någon minns mordet på en man i Örebro i slutet på 70-talet tror jag.Då en man mördade en annan och sedan gick runt med den mördades huvud i en plastpåse och som jag har hört gick in på posten och visade upp det (huvudet)Jag var inte född då så jag vet inte så mycket mer än det.Undrar om det finns nån som har lite fakta gällande det mordet?

Kanske inte hjälper så mkt men jag googlade på huvud plastpåse örebro och hittade denna tråden

https://www.flashback.org/archive/index.php/t-299793-p-18.html
Citera
2009-01-31, 09:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Kanske inte hjälper så mkt men jag googlade på huvud plastpåse örebro och hittade denna tråden

https://www.flashback.org/archive/index.php/t-299793-p-18.html

Manen som gjorde detta heter Christer Örjestam, en riktig dåre!
Citera
2009-02-02, 22:07
Medlem
Är inte han död nuförtiden...
Citera
2009-02-03, 02:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av canoon

Har oxå hört det, en kvinomishandlare från Örebro som bar på ett huvud! riktig dåre. Smet med på en av sveriges smartaste rymning av GA maskeradligan som kröp över takåsen på verkstaden på Norrtäljekåken för att frita Mats Rimdal, med en AK 4 och slängde ner en repstege medan norrköppings sune lindström uppehöll vakterna, så stack Rimdal men den djävla Örjestam råkade hänga på.

Dom togs i Brynäs i Gävle ovanför ett dagis med skarlpladdade vapen men förhandlingar gick dom ut! föressten där lasse
Strömstedt kommer ifrån!

Han hade dom ingen användning för, men det är mkt troligt att han är död inget hört!
Citera
2013-09-26, 21:57
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canoon
Han var med i brottskod i 3an ikväll och är ju rätt nyinspelat, så han verkar leva..
Citera
2013-09-27, 20:36
Medlem
Readyfreddies avatar
Om namnet är korrekt så lever och frodas han i centrala Linköping, 56 år gammal.

Edit: Så finns han tydligen på Facebook, gillar Let´s Dance och gruppen "Fuck the Cops and Fuck the Systeam" (stavat så) Vilken mupp
Senast redigerad av Readyfreddie 2013-09-27 kl. 20:42.
Citera
2013-09-28, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Manen som gjorde detta heter Christer Örjestam, en riktig dåre!

Örjestam var det väl inte! Han intervjuades ju i "Brottskod" avseende flykten han var med på. Det har aldrig framkommit, att han skulle varit dömd för mord.
Citera
2013-09-28, 23:16
Medlem
Mannen som gick omkring med ett huvud i en plastpåse i Örebro hette Chr*ster Å*man. Han var född i Örebro 1948 och dog i Stockholm 1991. Han kallades i Falun för "Främbymördaren" efter ett mord i stadsdelen Främby i Falun. Han rånade även ett postkontor i Borlänge 1986. Han greps som tidigare skrivits i Örebro med ett huvud i en plastpåse. Bytte efternamn till D*kberger innan han dog av en överdos på en toalett i Stockholm 910801. Han var vid den tiden skriven på en adress i Borlänge.
Citera
2013-10-02, 18:03
Bannlyst
finns ett fakta , han var en sjuk jävel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in