2007-07-24, 16:34
  #1597
Medlem
Arcanums avatar
Veneficus: Skrev till honom via "Kontakt" på sidan. Den och adressen han skickade orderbekfräftelsen ifrån är samma, eller?
Citera
2007-07-24, 16:35
  #1598
Medlem
HFisBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veneficus
Så stor skillnad är de inte på era recept.

Sluta kalla de för the för de är inte the

Nej, och Heroin är inte Heroin, Heroin är Diacetylmorfin...

Men seriöst, vallmoté är ett ganska väletablerat uttryck för tillredningar av vallmoväxtdelar och vatten, inte sant häst-fikusen?
Citera
2007-07-24, 17:16
  #1599
Medlem
Veneficuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HFisBack
Nej, och Heroin är inte Heroin, Heroin är Diacetylmorfin...

Men seriöst, vallmoté är ett ganska väletablerat uttryck för tillredningar av vallmoväxtdelar och vatten, inte sant häst-fikusen?
Ja de flesta theliknande drycker kallas för the men riktigt the kommer från thebusken (Camellia sinensis) och dess underarter.

HobbyFarmaceut, jag tror du misstolkat mitt namn.

Ganska OfT alltihop.
Citera
2007-07-24, 17:35
  #1600
Medlem
Arcanums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanum
Veneficus: Skrev till honom via "Kontakt" på sidan. Den och adressen han skickade orderbekfräftelsen ifrån är samma, eller?

Nevermind, fick svar nu. Han bad om ursäkt för förseningen och får med lite extra som kompensation.
Citera
2007-07-24, 18:10
  #1601
Medlem
HFisBacks avatar
Har förresten börjat njuta mitt TÉ nu, gjort på detta vis:

Citat:
Ursprungligen postat av HFisBack
Klipper av kapseln + 10-15cm stjälk. Om du inte skall använda plantan mer så klipper du även av rötterna och tvättar dom.

Sedan klipper du ner ALLT inkl rötter å dom 10-15cm stjälk + kapseln i lagom stora bitar ner i en mixer (stavmixer går också). Fyll halva mixern med växtdelar och tillsätt vatten å mixa. Konsistensen skall vara som en lite vattnig gröt/grötaktig.

När du har allt/tillräckligt så häller du den mixade gröten i en stor kastrull, på med kastrullen på spisplattan, och väntar till att det börjar koka. Låt det inte koka mer än ca 20sek, ta sedan av från plattan och låt dra i ca 30min.

Kan kyla kastrullen i vattenbad sedan, för att få ner tempen så man inte bränner sig.

Filtrera sedan gröten genom tyg med en skål under, pressa ur varenda droppe.

Köpte ca 100st H&C av en lokal etrernellodlare. Snacka om att dom har rätt jord å gödning/näring...

Dom minsta kapslarna är är stora som frukostägg, och dom största som ett mindre äpple! Synd att jag ej har batterier till digitalkameran, detta var riktigt fina vallmokapslar!

Känner herr papaver komma smygandes bakom ryggen...
Citera
2007-07-24, 19:03
  #1602
Medlem
Arcanums avatar
Tasmanian ska ju tydligen vara den mest potenta av somniferumsorterna. Någon som vet hur mycket starkare i procent tasmanian är än diverse andra sorter?
Citera
2007-07-24, 20:09
  #1603
Medlem
GaiNs avatar
HFisBack och Veneficus får hålla sig lugnare i tråden nu, ok?

/Mod
Citera
2007-07-24, 21:23
  #1604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanum
Tasmanian ska ju tydligen vara den mest potenta av somniferumsorterna. Någon som vet hur mycket starkare i procent tasmanian är än diverse andra sorter?

Nja, den ska vara en av de starkare, men Persian White sägs ligga snäppet över rent morfinhaltigt. Annars tycker jag nog inte att det är nån jätteskillnad på de vanliga sorterna i Sverige, då beror det mer på hur optimalt man odlar.
Citera
2007-07-25, 00:53
  #1605
Medlem
Veneficuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HFisBack

Har hittils tyckt att Veneficus är en ganska vettig människa...

Men ställer mig nog bakom dig, börjar också bli trött på allt spammande om småsaker.
Lite Mod-wannabe över det hela, blir ganska trist i längden...
Tycker faktiskt att hela diskussionen om the var ganska fjantig. Du har ditt recept och StorMamma har sitt. Vi kan enkelt sluta de där.

Citat:
Ursprungligen postat av HFisBack


Köpte ca 100st H&C av en lokal etrernellodlare...

Dom minsta kapslarna är stora som frukostägg, och dom största som ett mindre äpple!
Får man fråga ungefär var denna odlaren kan tänkas finnas? Får ta och hitta mig en egen annars. Fixa batterier för vi vill se bilder

Citat:
Ursprungligen postat av Arcanum
Tasmanian ska ju tydligen vara den mest potenta av somniferumsorterna. Någon som vet hur mycket starkare i procent tasmanian är än diverse andra sorter?
Ja Tasmanian sägs vara framställd av läkemedelsindustrin men om Etnobotaniks är lika bra vet jag inte. Fråga honom vad fröna kommer ifrån.
Citera
2007-07-26, 11:00
  #1606
Medlem
HFisBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaiN
HFisBack och Veneficus får hålla sig lugnare i tråden nu, ok?

/Mod

Japp!


Denna odlare finns i Nv-skåne, och jävlar....

Det var länge sedan jag blev orolig att jag överdoserat opiater. Sist var nog när jag jonkade för ca 7 år sedan.
Men i förrgår, ojojoj...

Jag blev så jävla fjuttad av mitt vallmo Té (ca 100 H&C delat på 2 pers) så att jag inte vågade lägga mig å sova.
Och det grymmaste med detta var att ju fler timmar som gick efter att jag druckit klart, desto kraftigare blev ruset. Det bara ökade å ökade!

Har en nyvunnen respekt för vallmoté. Fan, jag känner knappt av 4mg Subutex, och 12 Citodon känns som en fis i rymden, men detta jävla vallmoteet fick ner mig på knäna...

Imorgon, Fredag, skall jag köpa en laddning till. Knappt 2kr kapslen, och för 200kr blir det té så det räcker i 2 dagar med KRAFTIGT rus, och lite sump till tredje dagen som håller AT:n på avstånd.

Veneficus: Skall raida fjärkontrollerna efter batterier, och ta kort.
BTW, no hard feelings?
Citera
2007-07-26, 13:37
  #1607
Medlem
Veneficuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HFisBack
Denna odlare finns i Nv-skåne, och jävlar....

....................

Veneficus: Skall raida fjärkontrollerna efter batterier, och ta kort.
BTW, no hard feelings?
Vi väntar spänt på bilder.

Nordvästra Skåne lät bra. Kanske ska man göra ett besök eller ringa in en beställning.

Räknas vallmo"the" som narkotika? Inte ur lagens synpunkt utan medicinskt sett?

No har feelings.
Citera
2007-07-27, 11:59
  #1608
Medlem
bcss avatar
jag har varit lite laidback här ett tag men vart e stormamma egentligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in