2009-01-29, 14:56
Medlem
Uppigens avatar
Hej jag skulle vilja ha svar på en fråga, Jag tar Sertralin mot depression, har tagit det i ca 1 månad. Funderar på att dricka mig berusad i helgen men min psykolog sa att man "i regel inte ska dricka men det går om ma dricker lite" Så frågan är: Vad är farligt med att dricka samtidigt som man tar anti-depp? Kan jag dricka ändå? Har ganska lätt för att bli full och jag har hört att SSRI förstärker effekten av alkohol. Jag tänkte att om jag bara tar en folköl eller så så kanske allt går bra eller? Någon som kan hjälpa mig här?
2009-01-29, 15:27
Medlem
Millicents avatar
Ingen fara på taket.

Det enda jag skulle beakta i ditt fall är om du har några insättningsrelaterade problem som gör dig mer psykiskt instabil än vanligt. Men å andra sidan, du lär väl ha druckit när du deppat också.
2009-01-29, 15:31
Medlem
b0gfettos avatar
Det finns en längre tråd om detta, har för mig att jag sett flera tidigare.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=556903
2009-01-29, 16:24
Medlem
spamfilters avatar
Man mår betydligt sämre dagen efter. Ångesten är flerdubblad. Men det har nog inte med medicinen att göra utan av själva sjukdomen. Alkohol framkallar ju ångest. Är man djupt deprimerad eller självmordsbenägen ska man hålla sig från alkoholen. Annars är det enligt min erfarenhet ingen fara...
2009-01-29, 19:53
Medlem
jag känner i alla fall ingen skillnad. blir varken mer lättpåverkad eller får värre baksmällor.
men det är väl olika från person till person.
2009-01-29, 23:00
Medlem
Jag har aldrig märkt någon skillnad, däremot kan alkoholen förstärka nedstämdheten men det vet du väl redan.
2009-01-29, 23:22
Medlem
2MissMes avatar
Sertralin + alkohol = illamående och kräkningar för mig.
2009-01-31, 18:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Det finns en längre tråd om detta, har för mig att jag sett flera tidigare.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=556903
Vi fortsätter i den...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in