2009-01-29, 10:45
Medlem
4283s avatar
Är det bara jag, eller är det någon annan som märkt av att FB:s smilies hoppar runt i ordningen? Hur kommer det sig?
Skamsen-gubben är alltid på den tredje raden, men rester hoppas lite som de vill. Ibland när jag letar efter så är jag tvungen att trycka på [Fler].

Why, oh please Lord, why?
Citera
2009-01-29, 11:34
Medlem
HC47s avatar
Jag är inte säker men jag gissar på att de lägger sig efter hur ofta du använder dem eller vilka du använt mest nyligen. Men egentligen vet jag inte.
Citera
2009-01-29, 11:51
Medlem
micaeles avatar
Det är tyvärr standard i vBulletin att smiliesarna studsar omkring efter eget bevåg. Om jag inte minns helt fel beror det på att dom hämtas från databasen i osorterad ordning, och ingen kraft alls läggs på att visa dom likadant varje gång.
Citera
2009-01-29, 17:16
Medlem
4283s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Jag är inte säker men jag gissar på att de lägger sig efter hur ofta du använder dem eller vilka du använt mest nyligen. Men egentligen vet jag inte.
Hoho, njae, jag vet inte. Skamsen använder jag knappt, men den och gråtgubben är de enda jag kommer ihåg alltid ligger på samma ställe.
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Det är tyvärr standard i vBulletin att smiliesarna studsar omkring efter eget bevåg. Om jag inte minns helt fel beror det på att dom hämtas från databasen i osorterad ordning, och ingen kraft alls läggs på att visa dom likadant varje gång.
Okej, that sucks! Man får väl lära sig de viktigaste utantill, så man slipper klicka upp pop-upen, det är ju så jobbigt. (<- utan pop-uprutan.)
Citera
2009-01-29, 18:00
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Nja, inte riktigt sant.

Om man anger samma ordningssiffra på ett antal smileys så slumpas dem i sorteringen.

Annars kan man mycket väl sortera dem enligt önskemål.
Citera
2009-01-29, 19:02
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN
Nja, inte riktigt sant.

Om man anger samma ordningssiffra på ett antal smileys så slumpas dem i sorteringen.

Annars kan man mycket väl sortera dem enligt önskemål.
Tack för rättandet. Jag kollade just upp det på ett forum jag driver med vBulletin-bas och det är precis som du säger. Det hade jag inte ens tänkt på att prova. Smiliesarna är inte det primära man sitter och leker med direkt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in