2011-02-08, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykologjanne
Är det inte jobbigt att leva med tron om att allting är riggat?

Vet du? Jag har emellanåt önskat mig vara en person som kan leva helt problemfritt i systemet.
Sen kom jag till insikt och insåg att det är samhället som inte passar mig, inte vice versa.
Jag lärde känna mig själv istället för bilden av mig själv, statusen. Det gör jag än idag.

Det jobbigaste idag är inte all kunskap man samlat på sig, utan att man tycks ha stora svårigheter att förmedla den. För när man har nått en punkt i sitt sökande inser man att det är ens syfte att väcka så många man kan tills dess att tiden har bevisat resten. Men då är det försent, om man tror det jag tror.

Har dock vänner som tar sån här information lite väl hårt, det blir för mycket för dem och de börjar finna livet meningslöst. Försöker därför även lära människor skillnaden mellan kärlek och rädsla, för det var pusselbiten som fick mig att må bra trots allt.

Tjupp!
Citera
2011-02-08, 20:37
Medlem
De hon representerar är Illuminati rakt av, videon är helt sjuk förövrigt.
Citera
2011-02-09, 01:50
Medlem
Funderarmusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creger
Videon verkar likna att bli frivilligt utsätta sig för sensationsjournalister med masochism, typ att de är sadister som kan hitta på sensationer enbart för att ha något att skriva om, typ som att hon skulle vara illuminatis slampa eller illuminatis prinsessa. För att det ska finnas någon slags koppling med vad som visas i videon och texten i låten.

Och de tar att hon ska vara illuminati för det är helt jävla befängt och idiotiskt, delarna i videon där det står illuminati är satir på kändisskap och att journalister hittar på helt befängda idiotiska saker att skriva.

Personligen tror jag hon är jude eller alternativt häxa.

Det här är inget journalister har hittat på, det har kommit efter att folk börjat uppmärksamma symboliken i många saker. Det här gäller inte bara musikindustrin heller. Inget tvivel om saken att rihanna är med i Illuminati, kollat upp tidigare saker med hon + illuminati?

Det här är förstås bara ett sammanträffande och helt betydelselöst.
Citera
2011-02-09, 13:51
Medlem
NightRunners avatar
Jag misstänker att en grupp Rockafellas sitter och skrattar så tårarna sprutar ur deras reptil-ögon när de läser all uppmärksamhet Rihanna mfl får genom att det förekommer Illuminati symbolik i deras musikvideor.

Medans mänskligheten förfäras över detta, smider de sina onda planer och utför dem mitt framför våra ögon. Det är deras plan.

Vi kommer aldrig att inse detta, förän det är försent och dessa satanister har eleminerat 3/4 av hela mänskligheten.

De är inte dumme de där styrande elit ödlorna. Besvisligen verkar de ha större hjärna än oss vanliga dödliga.....

Citera
2011-02-09, 14:10
Medlem
Förut var det subliminal programmering via dolda symboler/bildrutor - efter att väldigt många har uppmärksammat detta tack vare folk som tagit upp detta på nätet så är det något av en snackis (jämför med 2008, betydligt färre visste om det eller brydde sig knappt).

Nu är således "de" (personerna - medarbetarna - teamet/teamen bakom Rihannas [m fl artister, då alla popmusik-industri-horor kör på ungefär samma tema samtidigt. LOL] musikvideos) inte rädda för att "gömma det i det öppna" (fritt översatt från eng. Hiding in Plain Sight).

Det funkar på samma sätt som när Hollywood tar upp teman/händelser i filmer som tidigare var reserverade för underground/intellektuella kretsar.
Citera
2011-02-09, 14:19
Medlem
Idiocracys avatar
Det är jävligt roligt att hon använder sig av begreppet s&m o poserar i lack o läder när verkligheten är en helt annan. Den jävla pisshoran pallade ju inte ens av o få några lavetter av chris brown eller va han hette? s&m my ass!!
Citera
2011-02-09, 14:45
Medlem
NightRunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiocracy
Det är jävligt roligt att hon använder sig av begreppet s&m o poserar i lack o läder när verkligheten är en helt annan. Den jävla pisshoran pallade ju inte ens av o få några lavetter av chris brown eller va han hette? s&m my ass!!

Citera
2011-02-09, 15:01
Medlem
Om illuminati existerar, och om man är medlem i denna hemliga rörelse som styr allt bakom kulisserna, vore det då inte korkat att annonera detta i en musikvideo?
Citera
2011-02-09, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiocracy

True dat. BDSM-fantaster världen över känner sig säkert kränkta.
Citera
2011-02-09, 22:44
Medlem
Byfånes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kultmannen
Jag kanske formulerade mig dåligt.
Det jag försöker säga är att hela idén om att "Illuminati" bestämmer vem som blir känd eller inte är skräp, då kända artister (som Immortal Techique) har lyckats bli stora med en image som är emot statligt inflytande och ber folk att "öppna ögonen", alltså den sorters artist som "Illuminati" aldrig ens skulle ge en chans.

Immortal Techniques antal spelningar och lyssnare på lastfm.com är även bevis på att han nästan är en del av den "stora ligan".
6,556,747 plays (247,712 listeners)

Söta rara, du kan inte rimligtvis jämföra Immortal mot Eminem, Jay z, Beyonce, Gaga osv, dessa lirar i en helt annan fame liga.
Citera
2011-02-10, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intergalactic
Förut var det subliminal programmering via dolda symboler/bildrutor - efter att väldigt många har uppmärksammat detta tack vare folk som tagit upp detta på nätet så är det något av en snackis (jämför med 2008, betydligt färre visste om det eller brydde sig knappt).

Nätet... är det inte helt underbart? Ett verktyg som skulle indoktrinera hela världen slog tillbaka kraftigt. För information och spridningen av den är friheten i sig. Och sedan internet skapades har makthavarna försökt göra allt (och gör det än idag) för att censurera och kontrollera informationen. Dock så var västvärldens agenda redan från början att låtsas vara "demokratiska" och "goda", vilket innebär att censur inte har någon plats i en västerländsk stat, rakt av. Givetvis försöker de gå runt detta genom starkt emotionella saker som t.ex. barnporr (som bara MÅSTE censureras, TÄNK PÅ BARNEN!), trots att det inte finns någon information i ämnet, dvs erkända vetenskapliga upptäckter. Man kan inte se att fler åker fast, man kan inte rädda barnen i sig mer, man kan inte göra NÅGONTING mer än att inskränka på friheten, vilket ÄR tanken bakom hela förslaget.

De satte fast sig själva i rävsaxen ganska rejält där, eliten...
Nu gör de allt för att smutsa ner de fria diskussionerna med agenter, och bagatellisering i hollywood-filmer. Givetvis MYCKET MYCKET mer än så.

"INTERNET ASSÅ! DE E FAN EN LIVSSTIL"
Citera
2011-02-10, 23:32
Medlem
soundbeats avatar
Som sagt.. kändisar är INTE MED I Illuminati ( ), de används som redskap för att framföra budskap - så som våld, pengar och sex.
Att unga, svenska bloggerskor dock skulle användas som redskap tror jag är ganska tveksamt, och bara för att Kenza gjorde handgesten (allseende ögat) betyder det inte att hon är något redskap heller.

Men vem vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in