2009-01-26, 07:49
Medlem
Adam87s avatar
Vet inte om den här ska ligga under Mac OS eller i Webutveckling, men vi testar här.

Jag har snickrat ihop en hemsida i iWeb och fått till den så att jag är ganska nöjd. Tyvärr har det påpekats att besökta länkar är lite för mörka mot bakgrunden. Finns det någonstans där man kan välja att ändra färg på alla länkar och all text, eller måste man göra detta stycke för stycke?

Jag har även ett forum på sidan (forum24) och det är ju jäkla trist att forumet inte ligger direkt på övriga sidan. Efter lite google-sökningar verkar det som att det inte finns något direkt forum-verktyg för iWeb. Men går det att integrera forumet på sidan? Eller finns det mallar för iWeb-forum att ladda ner någonstans?

/Adam
Citera
2009-01-26, 10:34
Medlem
Gå in i länkgranskaren och välj format så kan du välja färger på länkarna.
Du får göra det för varje länk.
/Roffe
Senast redigerad av doog 2009-01-26 kl. 10:36.
Citera
2009-01-26, 10:53
Medlem
Meursaults avatar
Det är nog inga problem att göra ett script i Automator för det.

Gå in på den här sidan: http://automator.us/iweb/example-01.html och scrolla ner till botten av sidan. Där går det att ladda ner iWeb-handlingar för Automator och där finns en tutorial. Vet ej om just din grej går att göra, men det här är ett bra ställe att börja leta tror jag.
Senast redigerad av Meursault 2009-01-26 kl. 10:59.
Citera
2009-01-26, 11:04
Medlem
Adam87s avatar
Lyckades skapa en iframe och lägga in forumet där, men det blev riktigt dåligt. Får väl helt enkelt acceptera att forumet ligger på en extern sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in