Flashback bygger pepparkakshus!
2009-01-24, 13:17
Medlem
Bloodzs avatar
Det är så att min dator bara stannar upp ganska ofta nuförtiden, jag startar den och efter en stund så stannar datorn. Musiken slutar spela och alla stannar, men skärmen är på fast "frusen" och datorn är självklart fortfarande igång där nere. Det går alltså inte röra på muspekaren osv.

Jag hade det problemet förut, jag har bytt MODERKORT, GRAFIKKORT & HÅRDDISK. Trodde hårddisken var problemet men så var det inte. Vad kan vara felet? Ska jag behöva köpa en ny dator trots alla pengar jag lagt ner på delarna?

Jobbigt
Citera
2009-01-24, 13:19
Medlem
agnes avatar
Vad är det för OS du använder dig av och lite specs på din dator, hur gammal snabb osv. Har du mycket skit på datorn kan det vara det som gör de. Har du installerat något på senare tid och efter det började datorn dumma sig? Har du senaste drivrutiner och uppdateringar?
Citera
2009-01-24, 13:28
Medlem
Bloodzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agne
Vad är det för OS du använder dig av och lite specs på din dator, hur gammal snabb osv. Har du mycket skit på datorn kan det vara det som gör de. Har du installerat något på senare tid och efter det började datorn dumma sig? Har du senaste drivrutiner och uppdateringar?

Använder Windows XP Professional med "Vista Drive Indicator".
Datorn är relativt gammal men det funkar. Tror det kan vara sen jag installerade NOD32 på datorn, skall prova radera det.
Tror jag har det senaste av drivrutiner och uppdateringarna.
Citera
2009-01-24, 13:29
Bannlyst
Fläkt

Hej....gissar på att det är Fläktarna i din Dator....har samma problem å vad jag har hört av andra som kan mera om datorer säger att det är fläktarna som ska bytas....
är alla fall jävligt irriterande då man spelar poker å allt låser sig
Citera
2009-01-24, 13:47
Medlem
Bloodzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokerkompisar
Hej....gissar på att det är Fläktarna i din Dator....har samma problem å vad jag har hört av andra som kan mera om datorer säger att det är fläktarna som ska bytas....
är alla fall jävligt irriterande då man spelar poker å allt låser sig

Jo jag kunde tänka mig det, eftersom datorn är/var riktigt varm och luktar.. nästan bränt!
Citera
2009-01-24, 19:12
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodz
Jo jag kunde tänka mig det, eftersom datorn är/var riktigt varm och luktar.. nästan bränt!

Att datorn luktar bränt brukar vara en bra indikator på att någonting är knas.
Hade den börjat brinna direkt skulle ju allt vara i sin ordning !
Citera
2009-01-24, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Att datorn luktar bränt brukar vara en bra indikator på att någonting är knas.
Hade den börjat brinna direkt skulle ju allt vara i sin ordning !
...därför jag har ett korvpaket bredvid datorn....så man e beredd då den börjar brinna.....gillar grillat
Citera
2009-01-24, 21:26
Medlem
agnes avatar
Om den verkar för varm så kan du kolla hur mycket damm det är i datorn och kanske försöka dammsuga lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in