Citat:
Ursprungligen postat av B-O Gavne, Västerås
-VILKA E´RE SOM, VERKLIGEN SKRIVER HÄR??
Vilka människor är det som står bakom denna, smutsiga anonymiteten här ovan?? –Alltså visst finns det tillfällen då det är viktigt för oss människor att ett budskap blir känt, med att det kan vara rent livsfarligt för skribenten att berätta. Och DÅÅÅ!! verkligen att skribenten håller käften med vem hon är. Att hon skriver under anonymitet. …men alltså inläggen på Internet, är till snudd 100 % INTE sådant material.
Med att debatterna blir vattenlösliga med anonyma skribenter.
Som här ovan!! Signaturen esping –ja alltså hon är inte med längre- som skriver förvirrade kommentarer; å så alltså smiter när jag ber om precisering. Och nu senast signaturen Fogelberg; just nytillkommen till Flashback. …kan detta kanske vara tidningen PC för ALLA:s språkrör??
===
-Låt mig först få påpeka att man skriver bara inte, under full identitet, uppgifter som någon, lätt som en plätt, kan motsäga.
Att när jag berättar om –i rubrikinlägget- att advokaten Magnus Montgomery från Advokatfirman af Petersens i Stockholm, påstår att jag har skrivit hot-inlägg på datortidningen PC för ALLA:s Support-sida.
Att detta är orsaken till att jag nu är avstängd från att få skriva på Support-sidan.
-Så VEEET!! jag att uppgiften om hot är uppenbart FALSK!! VEEET!! jag …ganska väl, att avstängningen handlar om att datortidningen PC för ALLA skyddar detta smutsiga, att en handfull stor-svarare på Support-sidan skriver …en hel del vårdslösa svar, för att inte tala om rent felaktiga svar.
…vad jag nu är jävligt rädd för är, att advokaten Magnus Montgomery från Advokatfirman af Petersens i Stockholm, eller PC för ALLA:s redaktörer, eller någon samvetslös marknadschef på koncernen IDG; ni vet alla dessa datortidningarna på svenska, bokförlaget Pagina, mm.
Någon skall ge sig ut på att rent fabricera ett inlägg som man påstår att jag skall ha skrivit och där hot förekommer. …då blir det jädrans jobbigt för mig; att leta fram människor som vet att inlägget är FALSKT.
Sen är alltså PC för ALLA:s Support-sida, INGEN NÅGON av de, som oxydon skriver här ovan, ”hur många forum som helst som tacklas med datafrågor och dylikt, där du kan få svar på en fråga inom några timmar av en massa kunniga personer”.
-Som den berörda Support-sidan, är en del av tidningen PC för ALLA. Ni vet en av dessa några stycken datortidningar på svenska språket.
Som konkurrera med varandra!! -Och att PC för ALLA inte skall tillåtas konkurrera med skitiga, rent luriga metoder, dessa några stycken dårarna på deras Support-sida.
…sen FINNS DET INTE ”hur många forum som helst” där man kan få svar på dator frågor. …om det nu finns något forum –på svenska språket- där man kan få svar. Jag har frågat bland annat om hur Internet är databitar-kanalmässigt uppbyggt. …och ingen har kunnat gett svar.
–På detta ju helt grundläggande förhållandet för Internet. Naturligtvis finns svaret. Naturligtvis vet Internet kanalbyggarna, leverantörerna. …men de berättar ju inte.
Sen har jag frågat om vad Ethernet, VERKLIGEN!! är. …och ingen vet ju!!
===
Så att Fogelberg skriver verkligen dynga här ovan.
Med att det absolut inte är dynga när någon –esping här ovan- vet berätta något en ren motsatts –att en webbplatshållare kan göra vad hon vill med sin webbplats- till vad någon annan –jag här ovan- har just redogjort för saken.
-Att signaturen esping utnämner sig här ovan till något gudsaktigt allsvetande, LEDAREN!! över oss andra. …ni vet som Adolf Hitler och hans gäng sysslade med. –Alltså RUSKIGT!! Ja, som jag känner det.
Skippar jobba (EDIT: jobbiga, ska de ju vara) personangrepp osv så tolka inte det jag säger nu som ett sådant. Men jag blir
seriöst orolig när jag läser ditt inlägg. Att de verkligen finns människor ute i sammhället som dig som går på fri fot. Jag förstår inte. Jag har läst igenom det du skrivit 2-3 gånger bara för att försöka förstå det (plus alla jobbiga -du använder -dig av). Jag vill inte dömma dig men automatiskt plaseras du i mitt fack för låt oss säga "underliga" personer.
Vet inte direkt hur jag ska börja så du får leva med att mitt inlägg kommer att hoppa från fråga till fråga...
Du säger att PC för ALLA har ett forum som är till för alla amatörer inom data och de som har svårt för engelskan. Ändå kommer du med så avancerade frågor om vad Ethernet egentligen är (vad du nu menar med det) samt hur internet är uppbyggd. Vilken novis användare skulle änns tänka tanken att ställa sådan fråga till ett forum som är riktade för amatörer som inte kan ett skvatt om datorer. Sen blir du arg för att ingen svarar dig. Du stör dig på deras poängsystem som du verkligen har hakat dig upp på. Frågan är egentligen varför du hakar upp dig där. Om minioriteten av användarna är nöjda så är det ju så de ska vara.
Sen tycker du folk kommer med märkliga svar till dig när du beteer dig som du gör. För en "normalt" sansad människa som kan skilja mellan rätt och fel (vilket jag tror att du inte kan) är de svar du fått ganska logiska. Att du sen attackerar esping som du kallar för ledare och hitler visar ju bara att din verklighets uppfattning är helt skruvad.
Men tillbaka till ditt ärende. För att få en varning av en advokat krävs det mycket till eftersom det är en process som kostar hutlösa pengar. Jag finner det väldigt konstigt att någon avdokat skulle skicka dig en sådan varning och då antar jag att du fått varningen på brev osv och inte email. PC för ALLA måste tydligen gå bra eftersom dom har användare som premenuerar på deras tidning och köper lösnummer så att deras budget kan gå rund. Även om jag själv inte gillar den tidningen så gör de den inte mindre värdig att konkurera med de resterande tidningar som marknaden erbjuder.
Angående ditt hot och du säger att du VEEEET!!! att du inte skrivit en sån och du VEEET!!! att den är falsk. Vad har du då att oroa dig över ? Låt oss säga att dom drar dig inför rätta. Kan dom bevisa på att du skrivit/uttalat ett hot så åker du dit för det dvs du har gjort det. Kan dom inte det (vilket du säger att du inte har) så har du ju som sagt inget att oroa dig över. Att idg osv skulle fabricera nått inlägg och att de blir
jobbigt för dig att hitta människor som vet att du inte skrivit det så har du ju heller inget att oroa dig över. För att jobbigt är inte = omöjligt/finns inte. Förstår inte vad du nojjar dig upp för om du är orolig inte änns om du skulle vara skyldig till att ha skrivit ett hot så ser man ju klart och tydligt att dom lagt ner ärendet genom att rätt enkelt blockera dig från deras forum.
Jag vet inte vart du vill komma med dessa påståenden att alla som inte håller med dig eller är på din sida skulle vara nazister och faschister. Tycker det är väl rimmliga svar du har fått för det betende du har visat oss här på FB. Tycker du ska ta en bra stund och sammla dina tankar och komma ut med vad detta egentligen handlar om...