2003-09-06, 07:59
Medlem
Fogelbergs avatar
ja, självklart är jag utsänd av PC FÖR ALLA!

Tror inte det... du måste vara paranoid.

får man inte skriva i forumet när man är nyreggad? okej, jag slutar skriva.

Dock inte.!
2003-09-06, 09:42
Medlem
denieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-O Gavne, Västerås
-VILKA E´RE SOM, VERKLIGEN SKRIVER HÄR??

Vilka människor är det som står bakom denna, smutsiga anonymiteten här ovan?? –Alltså visst finns det tillfällen då det är viktigt för oss människor att ett budskap blir känt, med att det kan vara rent livsfarligt för skribenten att berätta. Och DÅÅÅ!! verkligen att skribenten håller käften med vem hon är. Att hon skriver under anonymitet. …men alltså inläggen på Internet, är till snudd 100 % INTE sådant material.
Med att debatterna blir vattenlösliga med anonyma skribenter.

Som här ovan!! Signaturen esping –ja alltså hon är inte med längre- som skriver förvirrade kommentarer; å så alltså smiter när jag ber om precisering. Och nu senast signaturen Fogelberg; just nytillkommen till Flashback. …kan detta kanske vara tidningen PC för ALLA:s språkrör??

===
-Låt mig först få påpeka att man skriver bara inte, under full identitet, uppgifter som någon, lätt som en plätt, kan motsäga.
Att när jag berättar om –i rubrikinlägget- att advokaten Magnus Montgomery från Advokatfirman af Petersens i Stockholm, påstår att jag har skrivit hot-inlägg på datortidningen PC för ALLA:s Support-sida.
Att detta är orsaken till att jag nu är avstängd från att få skriva på Support-sidan.
-Så VEEET!! jag att uppgiften om hot är uppenbart FALSK!! VEEET!! jag …ganska väl, att avstängningen handlar om att datortidningen PC för ALLA skyddar detta smutsiga, att en handfull stor-svarare på Support-sidan skriver …en hel del vårdslösa svar, för att inte tala om rent felaktiga svar.

…vad jag nu är jävligt rädd för är, att advokaten Magnus Montgomery från Advokatfirman af Petersens i Stockholm, eller PC för ALLA:s redaktörer, eller någon samvetslös marknadschef på koncernen IDG; ni vet alla dessa datortidningarna på svenska, bokförlaget Pagina, mm.
Någon skall ge sig ut på att rent fabricera ett inlägg som man påstår att jag skall ha skrivit och där hot förekommer. …då blir det jädrans jobbigt för mig; att leta fram människor som vet att inlägget är FALSKT.

Sen är alltså PC för ALLA:s Support-sida, INGEN NÅGON av de, som oxydon skriver här ovan, ”hur många forum som helst som tacklas med datafrågor och dylikt, där du kan få svar på en fråga inom några timmar av en massa kunniga personer”.
-Som den berörda Support-sidan, är en del av tidningen PC för ALLA. Ni vet en av dessa några stycken datortidningar på svenska språket.
Som konkurrera med varandra!! -Och att PC för ALLA inte skall tillåtas konkurrera med skitiga, rent luriga metoder, dessa några stycken dårarna på deras Support-sida.

…sen FINNS DET INTE ”hur många forum som helst” där man kan få svar på dator frågor. …om det nu finns något forum –på svenska språket- där man kan få svar. Jag har frågat bland annat om hur Internet är databitar-kanalmässigt uppbyggt. …och ingen har kunnat gett svar.
–På detta ju helt grundläggande förhållandet för Internet. Naturligtvis finns svaret. Naturligtvis vet Internet kanalbyggarna, leverantörerna. …men de berättar ju inte.
Sen har jag frågat om vad Ethernet, VERKLIGEN!! är. …och ingen vet ju!!

===
Så att Fogelberg skriver verkligen dynga här ovan.
Med att det absolut inte är dynga när någon –esping här ovan- vet berätta något en ren motsatts –att en webbplatshållare kan göra vad hon vill med sin webbplats- till vad någon annan –jag här ovan- har just redogjort för saken.
-Att signaturen esping utnämner sig här ovan till något gudsaktigt allsvetande, LEDAREN!! över oss andra. …ni vet som Adolf Hitler och hans gäng sysslade med. –Alltså RUSKIGT!! Ja, som jag känner det.

Skippar jobba (EDIT: jobbiga, ska de ju vara) personangrepp osv så tolka inte det jag säger nu som ett sådant. Men jag blir seriöst orolig när jag läser ditt inlägg. Att de verkligen finns människor ute i sammhället som dig som går på fri fot. Jag förstår inte. Jag har läst igenom det du skrivit 2-3 gånger bara för att försöka förstå det (plus alla jobbiga -du använder -dig av). Jag vill inte dömma dig men automatiskt plaseras du i mitt fack för låt oss säga "underliga" personer.

Vet inte direkt hur jag ska börja så du får leva med att mitt inlägg kommer att hoppa från fråga till fråga...

Du säger att PC för ALLA har ett forum som är till för alla amatörer inom data och de som har svårt för engelskan. Ändå kommer du med så avancerade frågor om vad Ethernet egentligen är (vad du nu menar med det) samt hur internet är uppbyggd. Vilken novis användare skulle änns tänka tanken att ställa sådan fråga till ett forum som är riktade för amatörer som inte kan ett skvatt om datorer. Sen blir du arg för att ingen svarar dig. Du stör dig på deras poängsystem som du verkligen har hakat dig upp på. Frågan är egentligen varför du hakar upp dig där. Om minioriteten av användarna är nöjda så är det ju så de ska vara.

Sen tycker du folk kommer med märkliga svar till dig när du beteer dig som du gör. För en "normalt" sansad människa som kan skilja mellan rätt och fel (vilket jag tror att du inte kan) är de svar du fått ganska logiska. Att du sen attackerar esping som du kallar för ledare och hitler visar ju bara att din verklighets uppfattning är helt skruvad.

Men tillbaka till ditt ärende. För att få en varning av en advokat krävs det mycket till eftersom det är en process som kostar hutlösa pengar. Jag finner det väldigt konstigt att någon avdokat skulle skicka dig en sådan varning och då antar jag att du fått varningen på brev osv och inte email. PC för ALLA måste tydligen gå bra eftersom dom har användare som premenuerar på deras tidning och köper lösnummer så att deras budget kan gå rund. Även om jag själv inte gillar den tidningen så gör de den inte mindre värdig att konkurera med de resterande tidningar som marknaden erbjuder.

Angående ditt hot och du säger att du VEEEET!!! att du inte skrivit en sån och du VEEET!!! att den är falsk. Vad har du då att oroa dig över ? Låt oss säga att dom drar dig inför rätta. Kan dom bevisa på att du skrivit/uttalat ett hot så åker du dit för det dvs du har gjort det. Kan dom inte det (vilket du säger att du inte har) så har du ju som sagt inget att oroa dig över. Att idg osv skulle fabricera nått inlägg och att de blir jobbigt för dig att hitta människor som vet att du inte skrivit det så har du ju heller inget att oroa dig över. För att jobbigt är inte = omöjligt/finns inte. Förstår inte vad du nojjar dig upp för om du är orolig inte änns om du skulle vara skyldig till att ha skrivit ett hot så ser man ju klart och tydligt att dom lagt ner ärendet genom att rätt enkelt blockera dig från deras forum.

Jag vet inte vart du vill komma med dessa påståenden att alla som inte håller med dig eller är på din sida skulle vara nazister och faschister. Tycker det är väl rimmliga svar du har fått för det betende du har visat oss här på FB. Tycker du ska ta en bra stund och sammla dina tankar och komma ut med vad detta egentligen handlar om...
2003-09-06, 10:02
Moderator
rancors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denied
Skippar jobba personangrepp osv så tolka inte det jag säger nu som ett sådant. Men jag blir seriöst orolig när jag läser ditt inlägg. Att de verkligen finns människor ute i sammhället som dig som går på fri fot. Jag förstår inte. Jag har läst igenom det du skrivit 2-3 gånger bara .....................

*WORD*

Jag får säga att denieds ord är tagna ur munnen på mig. Jag är ledsen men du får nog inte support av oss på FB när det gäller detta ärende.

Hade du kunnat argumentera lite bättre och visa exakt vad som har gjort dig så arg hade det varit lättare men nu är det bara massa generella påhopp om att de är helt värdelösa.

Skall vi lägga ner detta eller? Förstår inte vad som är meningen med tråden längre, den är bara konstig.
2003-09-06, 11:42
Medlem
SIGNATUREN ”DENIED”, JAG ÄLSKAR DIG!!

…men våra intellektuella områden är lite olika.
Dock inte att jag behövde läsa ditt inlägg här ovan mer en än gång; dock sakta och metodiskt, med att ändra i texten lite här och där och stavningen, för att förstå.
Vad sägs om att du först –som jag gör- skriver texten på ett ordbehandlings program –med grammatik- och stavningskontroll- för att sedan föra över texten till webbläsaren. –Men jag blir alls inte något orolig för att du är –som du skriver om mig- ”på fri fot” utan att använda ett ordbehandlings program.

Men att frågorna om hur Internet är databitar-kanalmässigt uppbyggt och vad Ethernet, VERKLIGEN!! är. …är sådant som jag menar att också ungarna i grundskolans lågstadium bör känna till.

Allmänt tror man ju att Internet är ett finmaskigt förbindelse-/transmissions- nät med …kanske tusentals olika routers/paketväxlar i bara Sverige. Internet är ju tänkt som att omöjligt kunna punkteras. –Men nu senast går snacket att det bara finns 3 (tre) stycken knutpunkter i Sverige!!

Allmänt sägs det ju att man till ett lokalt datornätverk (LAN), ansluter förbindelsekablarna till datorerna, till ett (Ethernet) ”nätverkskort” i datorerna. …där jag undrar om inte detta ”nätverkskortet”, egentligen bara är ett (Ethernet) databitar-kanal-kabel-anslutnings kort??
Som alltså egentligen inte har något med själva nätverks verksamheten att göra, mer än förstås att förmedla transmissionen/databitarna mellan datorerna och övriga enheter i nätet.
…en skitsaks fråga?? –Nej!! det är viktigt att hålla isär de olika delarna i datorverksamheten; om man nu vill förstå sammanhangen.

===
Sen blir jag inte något –som signaturen ”denied” påskriver mig- ”arg” för att ingen svarar mig. …bara besviken.
Och detta poäng system som används på PC för ALLA:s Support-sida för de som skriver svar på sidan, stör mig inte alls. –Om nu inte systemet är grunden för att svars-skribenterna skriver vårdslösa, till felaktiga svar; bara för att jaga poäng.
Och även om någon enda frågeställare på Support-sidan, till äventyrs är
–rimligen vettlöst!!- nöjd med att det skrivs felaktiga svar, …så drabbar det felaktiga många andra.

===
-Sedan har advokaten Magnus Montgomery –INTE!! gett mig någon ”varning”. …men jag delar helt signaturen ”denied” skrivning här ovan, att grejen att PC för ALLA har anlitat advokat, säkert kostar tidningen –som denied skriver- ”hutlöst (med) pengar”.

ATT!! advokaten Magnus Montgomery har skrivit –per brev, inte e-post- till mig, handlar om att jag, intensivt har begärt att PC för ALLA skall redovisa, det sakliga skälet till att tidningen dels har censurerat bort mina inlägg på Support-sidan, dels stängt av mig.
Med att chefredaktören Fredrik Agrén …tillsist skrev till mig och snackade om hotet. Och när jag därpå begärde att få veta var någonstans jag hade ”hotat” …kom brevet från advokaten.
Att högst sannolikt upptäckte chefredaktören –efter sedan att han hade skrivit om hot till mig- att det finns inget hot.
…å så att sedan kommunikationen med advokaten Magnus Montgomery, inte fungerade. Till att också advokaten kom att uttala om hot. …som advokaten nog just nu …ångrar gruveligen.

Och det handlar alltså INGENTING!! om att varken datortidningen PC för ALLA eller advokaten Magnus Montgomery, kommer att –som signaturen ”denied” skriver här ovan- ”dom drar dig inför rätta”.
…det handlar i stället om att JAG!!, kanske drar …en hel liten hög i sammanhanget, inför rätta. –Alltså om de nu inte pröjsar mig vad jag tycker att deras övergrepp på mig är värd. Att PC för ALLA har förtalat mig med att ta bort mina inlagda inlägg på Support-sidan …ja, vad bör detta kosta??
Och advokaten Magnus Montgomerys påståenden om att jag har hotat …bör väl kosta honom nåra stycken långa.

-TILL ATT!! PC för ALLA stoppar detta dårskapet att det skrivs –medvetet- vårdslösa, till rent falska, svar på deras Support-sida.
...säkert till alla datorintresserades glädje.
2003-09-06, 12:26
Medlem
denieds avatar
Hehe jag är glad att nån älskar mig här =) Jo som jag sagt förut när någon klagar på min stavning och grammatik. Jag är ordblind och dyslektiker dvs ingen bra kombination. Plus att min grammatik inte är direkt godkänd. Använder inga program för att formatera mina fel typ ms word eller nått sånt eftersom jag gillar att folk har den uppfattning om mig som dom får när jag skriver. Känns mer ärligt än att jag ska rättstava allt för att alla ska va nöjda. För de andra så har jag ingen användning av sånna program så de skulle bara ta plats för mig...

Jadu kan tyvärr inte kommentera de du säger om ethernet och internet eftersom jag inte är insatt i de ämne. Att ungar i lågstadiet ska behöva lära sig sådant finner jag högst otroligt. Finns ingen idée att ett barn på 7-10 eller änns 7-16 SKA behöva veta hur allt sådant funkar och vad det är. Innan man börjar gymnasiet väljer man den linje man vill gå. Vill man då ta den linjen som täcker detta du sagt här så är de det man vill lära sig. Nog sagt.

Näh jag uttryckte mig lite fel där, sorry för det, jag menade givetvist besviken istället för arg.

Angående deras forum, obs deras forum (PC för ALLA) så är de ju de som bestämmer vad som får och inte får skrivas. Tycker dom inte om ditt inlägg så får dom givetvis ta bort det. Samma sak här, om du skriver något ofredande till en person så kommer du att bli censurerad eller bli av med ditt inlägg och bli bannad som vi ser att admin har gjort bra den senaste tiden. Sen om du tycker att allt som dom har på sitt forum är vettlöst så tycker jag du antingen kunnat skriva ett trevligt inlägg som uppmanar alla användare att tänka sig efter innan de tar till sig all information här. Eller bara helt enkelt sluta gå in på de forumet.

Hm, de där med att stämma dom osv tror jag inte du kommer långt med. Din attityd är väldigt lik nån amerikan som just tagit en slurp kaffe och bränt tungan å ska stämma McDonalds för att dom serverat honom för varmt kaffe. Tyvär funkar inte sånt här i sverige. Jag tycker du gör den hela sittuationen till en världskris. De är inte så att PC för ALLA tvingar sina användare att läsa och följa deras support. Användarna är där för att 1) den enda platsen dom känner till för support eller 2) för att dom fått givande information där och är nöjda med de svar de har fått.

Så mitt tips till dig är att ta de lugnt prata sansat med advokaten eller brev växla/maila och säg att de är ett missförstånd och om de kan vara snälla att ge dig tillbaka ditt konto. Vill dom inte det så tyvärr då vill/vågar dom inte ha dig där längre. Eftersom du inte verkar vara i behov av deras support forum utan bara där för att kanske provocera ? så tror jag du kan klara dig bra utan det kontot...
2003-09-10, 13:47
Medlem
Varför hålla på på supportforum om man har avancerade frågor om ethernet? Varför inte gå in på Idgs eforum istället?

http://eforum.idg.se/category.asp

Så kanske du får svar av kunnigare användare och slipper bli frustrerad.

/KT
2003-09-10, 15:05
Medlem
Turistens avatar
Till att börja med, stäng inte denna tråd. Det kan utveckla sig till något intressant!

Min högst personliga åsikt är nog att jag skulle ha svårt att läsa ett supporttips från B-O Gavne. När jag läser de inlägg Gavne gjort i denna tråd tenderar mina ögon att glida över till reklammeddelandet på musmattan. Höger pekfinger börjar även fippla med scrollhjulet på musen. Kort sagt, svårläst och flummigt.

Tolka detta som ett personlig påhopp eller ett tips...

Sedan undrar jag om inte, och här kommer ett citat,
"Men att frågorna om hur Internet är databitar-kanalmässigt uppbyggt och vad Ethernet, VERKLIGEN!! är" är overkill för de PFA-läsare som söker sig till PC Supporten.

Ett till tips från mig; lägg ned hela projektet! Det kan vara kul att tjafsa och debattera med folk, men man bör veta när det är dags att lägga av.

Rättstavning i Word:
Den där skiten stänger jag av på alla datorer jag gör underhåll på. Det blir ju bara massa röda och gröna streck under alla ord/meningar. Okej att datorer är smarta, men inte fan vet Word vad jag vill skriva! Basta!

Jag jobbar för övrigt inte på SÄPO eller IDG. Jag är inte utsänd att spionera på någon. Jag är en vanlig IT-tönt på ett mindre företag i Stockholm som diggar Flashback!

Up the irons!
2003-09-10, 16:27
Medlem
Citat:
Den där skiten stänger jag av på alla datorer jag gör underhåll på. Det blir ju bara massa röda och gröna streck under alla ord/meningar. Okej att datorer är smarta, men inte fan vet Word vad jag vill skriva! Basta!

För att inte tala om utrop som "Det verkar som om du skriver ett brev!" eller "Det verkar som om du använder talspråk. Tänk på hur det kan uppfattas", eller "Meningen tycks inte innehålla något verb".

*Sigh*
2003-09-10, 19:49
Medlem
EN GÅNG TILL!!

: PC för ALLA:s redaktion driver sin Support-sida med att uppmuntra debattörer att svara vårdslöst till helt fel; på förtvivlade datoranvändares frågor.
Alltså detta, en hel del tongivande i Sverige, dator-intresse, kunskapsförmedlande och opinions bildande organet PC för ALLA. …alltså ett tongivande som en hel del påverkar oss, hela svenska folkets dator kunskaper.

…sedan har jag blivit rejält kränkt och förtalad av PC för ALLA; alltså förhållanden som både –allvarligt- påverkar min person; naturligtvis. Och som KAN-BLI till mycket allvarliga samhällsförhållanden för mig.
Å så att PC för ALLA:s alla olika människor … driver kränkandet och förtalandet, än värre; i deras försök att rättfärdiga sig.
Nu talas det om att jag har uttalat ”hotat” –ni vet en varning om möjlig –rimligen allvarlig- följd- mot PC för ALLA:s redaktionsmedlemmar. –Trots att det berörda uttalandet är ett tre falldigt O-möjligt hot.
…såna här grejer är inte att leka med.

(att alltså det INTE direkt handlar om att jag inte får svar på frågor om ethernet)

===
NEJ INTE ALLS!!

Tar jag, i första taget, påståenden om att jag skriver svårläst och flummigt, som ett personligt påhopp. –Verkligen tänker jag efter; oaktat att jag nu har fått en sådan mängd sådana ”tips”, som har rimligen uppenbart visat sig vara rent falska.
-Sedan är det ju uppenbart att vi människor har olika tänke sätt; som naturligtvis medför att vissa texter blir jobbiga för en del.
Men att mina frågor om ” hur Internet är databitar-kanalmässigt uppbyggt och vad Ethernet, VERKLIGEN!! är" …ja, jag fattar bara inte hur någon, ja alltså datoranvändare intresserad människa, kan tycka att dessa frågorna är O-intressanta.
…men visst har jag träffat på sådana. …levnads troftiga människor.

Om det blir, väldigt många röda och gröna streck under ord och meningar med Word:s rättstavnings program inkopplad …e´re nog något fel med inställningen av rättsstavnings programmet. Och alltså rättstavnings programmet lägger sig inte i vad man vill skriva, det bara signalerar om bristande rätts-stavning.

-LÄGG NER HELA PROJEKTET!!
Grejen att tidningen PC för ALLA: bedriver en …smutsiga tidnings verksamhet. Skriver Turisten här ovan. …alltså strunta i att vi svenska folk –å då särskilt vi som inte är drivna i amerikanska språket- inte kommer åt kunskapen om dator-användar tekniken.
-Nix!! Turisten. …men jag är jävligt trött och orkar inte med mycket motstånd. Jag skulle ju egentligen, för flera dagar sen, ha slagit tillbaka
mot chefredaktör Fredrik Agréns och advokaten Magnus Montgomerys tal om att jag har uttalat hot. …men det här ännu inte blivit av.
2003-09-11, 04:40
Medlem
B-O Gavne det ordbehandlingsprogram du använder funkar tydligen inte som det är tänkt. Dina texter är fulla med särskrivningar och underliga meningsbyggnader. Det ända som funkar någorlunda är stavningskontrollen.

När du skriver som du gör blir det otroligt jobbigt att läsa dina texter. Försökt att få ordning på din skriva svenska så lovar jag dig att läsa det du skriver, förutsatt att det intresserar mig.
2003-09-11, 07:42
Medlem
Raazs avatar
Ska vi ta å diskutera ämnet istället för att kritisera felstavningar?

Tråd låst pga urspårning.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in