Håller med vad som sägs längre ned i tråden; det här hör
hemma i 'övrigt' 'flashback' eller 'psykologi' eller nåt.
Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
Det här forumet och i stort sett alla dess medlemmar består av medelmåttiga självhävdande bekräftelsetorskar med för mycket fritid och för lite vänner. Man skriver saker och ting, ovasett vad man skriver, för att få bekräftelse, bli uppmärksammad. Dom som är smarta och snabbkäftade kan lätt trycka till folk som inte har lika stora möjligheter på det planet,
Jo, men, men... består inte stora delar av det övriga samhället
också av 'självhävdande bekräftelsetosrkar'? Jag tycker att stycket
ovan är en ganska perfekt beskrivning av ex.vis hiphopkulturen..
Citat:
vilket gör att man lätt får sammanhang där det ganska fort blir väldigt känsloladdat. Om sen en del användare med för lite att göra tycker att livet som moderator verkar vara det fräckaste som finns, så får man en situation där samma typ av människor härjar på båda sidor. Det här är inget påhopp på enskilda människor, min poäng är att det är svårt att reda upp i sandlådan när alla kastar sand på varandra. Det skulle vara bra om moderatorerna samlade sig och skrev en lista för hur man ska uppföra sig, vad som gäller, en sorts "netikett" som användarna kan hålla sig efter..
Det har de väl gjort, mer eller mindre?
Citat:
Det skulle göra det hela mycket enklare för alla parter, eftersom alla skulle vara tvungna att rätta sig efter det. Ingen tjänar på att olika mer eller mindre invektivfyllda vendettor förs på detta forum. Det skulle också vara bra för de användare som tycker att "jag har minsann skrivit 400 inlägg så jag vet nog vad man får säga och inte säga" osv. Prestigeproblem med egofixerade bekräftelsetorskar löses så lätt med regler som gäller för alla, regler som alla kan se och veta vad det är.