Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-23, 21:09
  #157
Medlem
uppgifter från morddagen/natten

nu har jag iaf mer uppgifter om kvällen då hon mördades,
Liv med Constantin hade varit hos en vän i uppsala på förfest, de skulle senare ut på krogen i uppsala. På bussen in hade Constantin börjat skälla på Liv om att hon var en hora o massa sånt, så när de kom till krogen pratade Liv med vakten för att inte släppa in Constantin (pojkvännen) på krogen. Han väntade utanför tills hon kom ut igen, troligtvis några timmar. Sen när Liv och C hade hade åkt hem så ringde hon upp sin biologiska mamma, under samtalet hade hon sagt till C att han måste förstå att deras förhållande var över och att C skulle sova på soffan. Efter det vet jag inte mer, men troligtvis bröt ett bråk ut och det slutade som alla redan vet hur.
Citera
2009-01-23, 21:15
  #158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmis
nu har jag iaf mer uppgifter om kvällen då hon mördades,
Liv med Constantin hade varit hos en vän i uppsala på förfest, de skulle senare ut på krogen i uppsala. På bussen in hade Constantin börjat skälla på Liv om att hon var en hora o massa sånt, så när de kom till krogen pratade Liv med vakten för att inte släppa in Constantin (pojkvännen) på krogen. Han väntade utanför tills hon kom ut igen, troligtvis några timmar. Sen när Liv och C hade hade åkt hem så ringde hon upp sin biologiska mamma, under samtalet hade hon sagt till C att han måste förstå att deras förhållande var över och att C skulle sova på soffan. Efter det vet jag inte mer, men troligtvis bröt ett bråk ut och det slutade som alla redan vet hur.

Vad är källan?
Citera
2009-01-23, 21:33
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spartus
Vad är källan?

En annan kompis som pratat med fostermamman
Citera
2009-01-23, 21:35
  #160
Medlem
mushis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmis
nu har jag iaf mer uppgifter om kvällen då hon mördades,
Liv med Constantin hade varit hos en vän i uppsala på förfest, de skulle senare ut på krogen i uppsala. På bussen in hade Constantin börjat skälla på Liv om att hon var en hora o massa sånt, så när de kom till krogen pratade Liv med vakten för att inte släppa in Constantin (pojkvännen) på krogen. Han väntade utanför tills hon kom ut igen, troligtvis några timmar. Sen när Liv och C hade hade åkt hem så ringde hon upp sin biologiska mamma, under samtalet hade hon sagt till C att han måste förstå att deras förhållande var över och att C skulle sova på soffan. Efter det vet jag inte mer, men troligtvis bröt ett bråk ut och det slutade som alla redan vet hur.

Jag kan bekräfta det hela med lite modifikation. Jag skulle egentligen varit med ute i gottsunda på förfesten men tyvärr drog ett privatjobb jag hade den dagen ut på tiden så jag ringde och sa att jag inte kunde komma i sista stund. Något jag ångrar idag

Kan tillägga en del saker, men har lite ont om tid för stunden då ja precis kommit hem och ska iväg snart igen.
Citera
2009-01-23, 22:11
  #161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmis
läs längre tillbaka i tråden.
Men min fråga var ju vad han hette det jävla svinet, nånting på S har jag för mig. Krogen hette Avenyn på den tiden, vilket jävla hak egentligen! Vet någon vem jag menar?
Citera
2009-01-24, 10:35
  #162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarahaha
Men min fråga var ju vad han hette det jävla svinet, nånting på S har jag för mig. Krogen hette Avenyn på den tiden, vilket jävla hak egentligen! Vet någon vem jag menar?

Men du kan väl kolla längre tillbaks i tråden där det står som ngn annan redan påpekat. Jag minns tyvärr inte namnet själv.
Citera
2009-01-24, 11:24
  #163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Men du kan väl kolla längre tillbaks i tråden där det står som ngn annan redan påpekat. Jag minns tyvärr inte namnet själv.
Givetvis så har jag kollat tråden redan! Annars hade jag väl inte frågat, man använder väl FB för fakta man inte har, frågar andra du vet
Citera
2009-01-24, 20:56
  #164
Avstängd
hmm inget nytt som kommit fram?
Citera
2009-01-25, 14:10
  #165
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bytingen
Och kurder.. Mina yngre dagar så fanns det 3 kurdiska personer i min skola som var födda 01/01, enligt dem. Hur som helst, så berättade ena kurden att - när man kommer till Sverige så säger man bara att man är född ett visst datum så registrerar man dem på det datumet. Jag vet inte om det är sant eller inte. Finns en kille i Uppsala som är 19 i Sverige, 23 i verkligheten, om man ska dra ett exempel på det jag precis sa.

Sitter och funderar här, om Malmis nu gjorde en backup på datorn - är det inte en smart idé att berätta för polisen? Att du har information som inte finns på datorn nu?

Bara kolla på alla "stackars" ensamkommande flyktingbarn...som är män i 25 års åldern..bara vi idioter i Sverige som tar emot packet....en brud som blir ihop med en cirkustattare har väl inte alla hästar i stallet....
Citera
2009-01-26, 21:50
  #166
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bytingen
http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=77-AV_ID=856486,00.html

Citat:
Av hänsyn till de anhöriga väljer polisen att inte berätta mer om hur de båda tros ha dött.
- Vi har diskuterat det och omständigheterna är sådana i det här fallet att vi inte kan berätta mer av respekt för de anhöriga.
(min fetstil)

Vad kan skälet vara till att man gör så här ?. "Extra grymma" omständigheter eller likn ?.

Citat:
Några ytterligare förhör kommer att hållas.
Innebär väl att "syrianen" får sig en pratstund hos polisen b.l.a.
Citera
2009-01-29, 11:53
  #167
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Härnösand igen.

Kvinnan är tydligen från Hörnäsand.
http://allehanda.se/start/harnosand/1.488141
2.st modeller från den lilla hålan på relativt kort tid.

Vet inte om det framgått tidigare men står att kvinnan blev strypt.
__________________
Senast redigerad av Onkel-Ben-ny 2009-01-29 kl. 12:00.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback