Citat:
Ursprungligen postat av The BlaBla
Hej.. Ang att dina två mopsar. Hur är åldersskillnaden ? Samt jag funderar starkt på att skaffa en till. Dels för att jag älskar mopsarna, o så att min nuvarande får en fyrbens rumskamrat

Min sambo säger att det kan bli så att man lägger ner mer tid på den nya mopsen o stöter bort den gamla. Men så känner inte jag mig.
Nää det får bli en mops till.
Sen upplever jag att det börjar bli vanligare med mopsar nu förtiden. Kan vara för att man själv har en
edit: finns nog inget sötare än att ligga brevid en snarkande mops, samt se dess stora ögon titta på dig när man kommer hem

.
Förlåt att det tog så lång tid innan jag svara =)
Min tik är född 2006 i januari och min hane 2006 i juni. Jag tycker det funkar jättebra. han är däremot en omplacering så jag har bara haft honom sen jul. Tror dessutom att det kan vara värre om man har samma kön på hundarna när det är så nära i ålder. Tiken är kastrerad å hanen kommer bli.
Jag tycker inte jag lägger ner mer tid på den nya utan båda två är alltid med. Tiken har blivit piggare sen han flytta in så det är ett stort +. Hon har alltid vart väldigt "tråkig" men nu är hon mkt gladare.
Mina föräldrar hade en mopstik som gick bort förra året som min lilla tik umgicks mycket med så tror hon blev riktigt glad när det flytta in en till kompis
Mopsar mår bäst i grupp!