Flashback bygger pepparkakshus!
2009-01-21, 00:43
Medlem
smiley81s avatar
Hej

Har sedan några veckor tillbaka skaffat Microsoft Office 2007. Vissa saker är såklart smidigare i word och excel (de program som jag mest använt hittills), men vissa saker hittar jag bara inte. Bl.a. (och mest frustrerande) är det att allt som låg under "verktyg" inte verkar finnas. Eller?

Jag skulle hemskt gärna vilja koppla på den där automatiska stavningskontrollen som själv stryker under ord som verkar felstavade under tiden man skriver. Som jag har förstått det måste man ha en separat modul till det. Eller? Skulle nämligen behöva installera och koppla på den stavningskontrollen för svenska och engelska.

Så, är det några justa killar (eller tjejer) som kan tänka sig att förklara hur man:
1. hämtar hem de språkpaket som krävs (t.ex. vad jag ska söka på på piratebay)
2. Hur man installerar och kopplar på skiten
3. Och förklarar hur man gör nu när inte verktyg - språk - välj språk går att hitta längre.
för en kanske inte mega-dator-kunnig tjej?

Har en hel del frågor om sånt jag inte hittar på excel också, men jag ska grunna och leta själv ett tag till där.

Tack på förhand, you guys ('n girls)
Citera
2009-01-21, 00:52
Medlem
4283s avatar
Det ska inte behövas någonting extra för att denna ska funka.

Klicka högst upp i vänstra hörnet på den runda gula grejen > Word-alternativ > kolla bilden jag bifogar i en länk:
http://pici.se/pictures/agqUKsghI.jpg
Citera
2009-01-21, 13:45
Medlem
smiley81s avatar
Tack för bilden - jättetydlig. Har min inställd på engelska och där står det "Proofing" ist. för språkkontroll. Kanske därför den var extra svår att hitta. Däremot har jag ett problem:

Hela rullmenyn "typ av text" samt knappen inställningar brevid den är dimmade. Går inte att välja/ändra och rullisten tom och dimmad.

Någon aning om vad jag bör göra?
Citera
2009-01-21, 13:49
Medlem
smiley81s avatar
Och hur ändrar man ordlista. På word 2003 var det enkelt, men på 2007:an ser jag inte var man kan välja det.
Citera
2009-03-30, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smiley81
Och hur ändrar man ordlista. På word 2003 var det enkelt, men på 2007:an ser jag inte var man kan välja det.

Detta problem har många och jag har äntlingen hittat lösningen;

Du måste ladda ner denna:

MS Office Proofing Tools 2007 incl. SP1 Swedish

Sök på Office proofing så hittar du på tpb Sedan glöm inte att välja i inställningar "Svenska" så du har den rätta ordlistan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in