Flashback bygger pepparkakshus!
2009-01-18, 21:32
Medlem
Här kommer lite frågor!

Min vän som är helt hjärndöd på datorer har köpt alla sina låter från Itunes till sin IpodT, finns det någon fördel att köpa låtarna? Är det bättre kvalite?

Sen undrar jag om jag kan lägga in hans köpta låtar på min dator?

Vad tycker ni? Köpa låtar eller ladda hem?
2009-01-18, 21:36
Medlem
hiphopnegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rush-01
Här kommer lite frågor!

Min vän som är helt hjärndöd på datorer har köpt alla sina låter från Itunes till sin IpodT, finns det någon fördel att köpa låtarna? Är det bättre kvalite?

Det är utan någon som helst tvekan billigare att ladda ned.
2009-01-18, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hiphopneger
Det är utan någon som helst tvekan billigare att ladda ned.

Ja, så klart det är billigare! Hehe, men är det något som är bättre med att köpa låten? Eller är det exat som att bara ladda ner den gratis?
2009-01-18, 21:40
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ja, så klart det är billigare! Hehe, men är det något som är bättre med att köpa låten? Eller är det exat som att bara ladda ner den gratis?

Om du köper låtarna så får artisten ca 6 kr (av 9) per låt och har då råd att spela in ny musik som du kan lyssna på.
2009-01-18, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Om du köper låtarna så får artisten ca 6 kr (av 9) per låt och har då råd att spela in ny musik som du kan lyssna på.

Okej, så det är helt enket inga fördelar för mig. Men hur fungerar det med att lägga in hans köpa låter på min dator?
2009-01-18, 21:52
Medlem
hiphopnegers avatar
Citat:
Okej, så det är helt enket inga fördelar för mig. Men hur fungerar det med att lägga in hans köpa låter på min dator?
Det kommer nog bara bli svårare för dig eftersom filerna i många fall vid köp har kopieringsskydd som kan vara omöjliga att komma runt.
2009-01-18, 22:43
Medlem
Jag köper personligen hellre skivor än mp3or.

Vill jag köpa musiken är bandet tillräckligt bra för att jag ska vilja stödja det, och då ska jag fan ha en extra skiva i bokhyllan.

Tanka mp3 eller köp skivor och rippa.

Köpa mp3-filer låter VÄLDIGT onödigt.
2009-01-18, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crymoar
Köpa mp3-filer låter VÄLDIGT onödigt.

Varför låter det onödigt? Att på ett enkelt sätt med bara något knapptryck få ner ett helt album med musik man gillar, vad är det för fel med det? Nu även utan DRM-skydd.

Jag använder knappt skivor alls. Enda fördelen med skivor i dagens läge är att de ser fina ut på hyllan (hur viktigt det nu är).

iTunes Store har många fördelar. Visst, skivor kommer nog finnas ett tag till, men de är absolut inte framtiden.

Skivor är klumpiga, jobbiga att hålla reda på och inte alls lika flexibla som digitala aac eller mp3-filer.
2009-01-18, 23:21
Medlem
techno_the_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kr0xx
Varför låter det onödigt? Att på ett enkelt sätt med bara något knapptryck få ner ett helt album med musik man gillar, vad är det för fel med det? Nu även utan DRM-skydd.

Jag använder knappt skivor alls. Enda fördelen med skivor i dagens läge är att de ser fina ut på hyllan (hur viktigt det nu är).

iTunes Store har många fördelar. Visst, skivor kommer nog finnas ett tag till, men de är absolut inte framtiden.

Skivor är klumpiga, jobbiga att hålla reda på och inte alls lika flexibla som digitala aac eller mp3-filer.
Å den dagen då din hårddisk går åt helvete så lär du ångra att du inte köpte skivan istället för mp3filen som du laddade ner för 9-10kr (om du nu inte har gjort någon backup)
har för mig att man enbart kan ladda ner 1 betald låt 1 gång om man har köpt den via itunes-store
el har jag fel?

& köper jag musik så skall den vara på en skiva & inte någon sketen mp3-fil..
2009-01-18, 23:59
Medlem
skinner5000s avatar
Knappast någon Datoranvändning - Mac OS tråd. Vilket forum den passar i vet jag däremot inte så jag låser den. Du kan ju prova starta en ny i musik eller fildelning eller liknande forum.

/
Mod
Medlem
Uncuts avatar
Citat:
Här kommer lite frågor!

De låtar du köper från iTunes har sämre kvalité. Det är väl den enda skillnaden.
Medlem
skinner5000s avatar
Där kom låset på.

/
Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in