Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-18, 20:27
Bannlyst
Okej, sitter här i stor förlust och underar vad man ska göra nu. Polaren man träffat på ett onlinespel sedan något år tillbaka skickar en fil. Påstår att det är ett snyggt tema. Får även print. Tackar och bockar såklart. Accepterar direkt och väntar. Det går snabbare än vanligt. Inget virus alarm piper och inga brandväggar blockar. Öppnar filen och det står att jag ska reboota min dator. Jag gör detta.. Nu slutar den inte rebootas.. Reboot efter reboot.. Vad gör man nu? 2 års arbete på datorn utan backup. Jag känner mig äckligt dum som inte backat filerna. Så frågan kvarstår.. Vad gör man nu?
Citera
2009-01-18, 20:28
Bannlyst
Tryck F8 under booten sen vet jag inte (a) någon lär veta..
Citera
2009-01-18, 20:34
Medlem
mentozs avatar
Jag tror inte det är något virus. Din polare har säkert bara mixtrar ihop en .cmd/bat fil eller vad det nu heter och ville jävlas med dig.

Men starta datorn i felsäkert läge sen kollar du på startmenyn>autostart, filen ligger säkert där och startas varje gång du startar datorn. Ta bort filen därifrån så ska du nog se att det löser sig.
Citera
2009-01-18, 20:48
Bannlyst
Null

Citat:
Ursprungligen postat av mentoz
Jag tror inte det är något virus. Din polare har säkert bara mixtrar ihop en .cmd/bat fil eller vad det nu heter och ville jävlas med dig.

Men starta datorn i felsäkert läge sen kollar du på startmenyn>autostart, filen ligger säkert där och startas varje gång du startar datorn. Ta bort filen därifrån så ska du nog se att det löser sig.
RIKTIGT STORT tack till dig. Tack som faen.
Citera
2009-01-19, 07:28
Medlem
hasenfrasens avatar
Absolut SÄKRAST är att starta upp på en UBUNTU Live-CD och överföra dina viktiga data till en extern hårddisk eller USB-sticka.
Citera
2009-01-20, 08:22
Medlem
mentozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt
RIKTIGT STORT tack till dig. Tack som faen.

Lugnt var så lite så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in