2009-01-18, 03:14
Bannlyst
Var bör gränsen dras? Vid offentliga personer, eller skall alla som har ett icke fingerat namn som sitt användarnamn kontrolleras?
2009-01-18, 03:24
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jawalux
Var bör gränsen dras? Vid offentliga personer, eller skall alla som har ett icke fingerat namn som sitt användarnamn kontrolleras?

Men jag tror nog en "offentlig" person medvetet väljer ett fignerat fjantnick än sitt officiella namn pga just Anonymiteten.........
2009-01-18, 03:33
Medlem
Cotillions avatar
men varför bry sig ?
Det är väl inte så att du lägger tyngdpunkt på vad människorna kallar sig ?
Eller för den delen villken bild man har på sin avatar ?
2009-01-18, 03:40
Bannlyst
Carl Hamilton t ex?

Nog ska man få ta vilket ledigt namn man vill, töntstämpeln på den som reggar sig som Anna Book eller valfri kändis får ju den leva med, det finns väl ingen som tror att det är den personen bakom nicket ändå.. Förutom Carl Hamilton då, och Jimi Hendrix, och Elvis Presley, och kungen och silvia, det är säkert de riktiga personerna bakom nicken..
2009-01-18, 03:55
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cotillion
men varför bry sig ?
Det är väl inte så att du lägger tyngdpunkt på vad människorna kallar sig ?
Eller för den delen villken bild man har på sin avatar ?

Vi kanske skulle diskutera TS avatar istället, vad symboliserar den, vad vill Lemasive säga med den avataren???
2009-01-18, 04:01
Medlem
rotten_88s avatar
Skulle jag bli avstängd om lemasive fick bestämma?
2009-01-18, 04:12
Medlem
Cotillions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
Vi kanske skulle diskutera TS avatar istället, vad symboliserar den, vad vill Lemasive säga med den avataren???

Hum han kanse är svaret på den där bibeln grejen
"må den som är fri från synd kasta den första stenen"
eller hur är det den går ?
2009-01-18, 04:12
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotten_88
Skulle jag bli avstängd om lemasive fick bestämma?
Om Lemasive fick bestämma så skulle alla vara avstängda och han kunde debattera med sig själv.

Inte fan har jag någonsin trott att jag har debatterat med Carl Hamilton, Nalin Pekgul eller Idi Amin för den delen pga användarnamn eller avatarer. Om man tror att man debatterar med någon kändis pga användarnamn borde man däremot bli avstängd

Jag tror inte Lemasive håller med sig själv i eftermiddag, maken till slir på tangenterna.......
EDIT: Jag tror han gick och la sig
Senast redigerad av chribsson2 2009-01-18 kl. 04:15.
2009-01-18, 06:21
Bannlyst
Banna hellre folk med intetsägande avatarer.
2009-01-18, 06:26
Medlem
Khapis avatar
Jag instämmer faktiskt med TS. Jag stör mig något enormt på folk som rakt av tar kändisars namn. Det är ju en sak att döpa sig till Napoleon, han är en historisk figur. Däremot är det en helt annan sak att döpa sig till t.ex Carl Hamilton samtidigt som man har en avatar på personen ifråga. Eller Nalin Pekgul för den delen. Det är människor som rimligtvis mycket väl skulle kunna ha ett konto på Flashback. Visst kan man räkna ut med lite möda att det inte är personen ifråga, men det är fortfarande ett störningsmoment.
2009-01-18, 10:08
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Satt och kikade runt och ser att "kända" personer registrerar sig och jag tycker att det borde rendera i ett kännbart straff såvida inte personen kan verifiera vem den är. Det faller ju annars under fals ryktespridning då personen kan faktiskt påverka lättpåverkade människor.

Visserligen är jag packad men vafan...

Om en användare registrerar sig med ett namn som innehas av en känd person så är detta inga problem, så länge man inte försöker utge sig för att vara den personen.

admin
2009-01-18, 13:03
Medlem
El Zorros avatar
Och då vet vi det.

*låst*

/Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto