2010-09-30, 21:22
Bannlyst
Känner ett fd flyktingbarn. Han flydde från Irak med sin bror. Han är idag lika gammal som jag, 19 år. Och han kom till Sverige år 2005. Han talar idag bra svenska, och lever integrerat men man märker såklart att han är utländsk.
Citera
2010-09-30, 21:52
Medlem
Det största problemet med ensamkommande "flyktingbarn" är inte bara att dom ljuger om sin ålder och kommer från främmande folk utan att våra politiker förändrar hela den svenska demografin.

Idag finns det ca 60 000 mer män än kvinnor i sverige i åldern 16-35

Eftersom det är 80% män som kommer som "flyktingbarn" så kommer överskottet av män i Sverige öka med 4-5000/varje år.

Vi kommer inom några år ha ett överskott av 100 000 män som är helt rotlösa och utan möjlighet att bilda familj i Sverige.

Jag förespår att detta kommer orsaka stora sociala spänningar i Sverige, med massa unga män "utan nåt att förlora".

Har ni någonisn hört svenska media diskutera detta? Enda stället jag sett någon reflektera över det här är på Flashback, jag tror inte att forskare och politiker har börjat fatta detta ens.
Senast redigerad av UrbanWarfare 2010-09-30 kl. 21:57.
Citera
2010-09-30, 22:00
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanWarfare
Det största problemet med ensamkommande "flyktingbarn" är inte bara att dom ljuger om sin ålder och kommer från främmande folk utan att våra politiker förändrar hela den svenska demografin.

Idag finns det ca 60 000 mer män än kvinnor i sverige i åldern 16-35

Eftersom det är 80% män som kommer som "flyktingbarn" så kommer överskottet av män i Sverige öka med 4-5000/varje år.

Vi kommer inom några år ha ett överskott av 100 000 män som är helt rotlösa och utan möjlighet att bilda familj i Sverige.

Jag förespår att detta kommer orsaka stora sociala spänningar i Sverige, med massa unga män "utan nåt att förlora".

Har ni någonisn hört svenska media diskutera detta? Enda stället jag sett någon reflektera över det här är på Flashback, jag tror inte att forskare och politiker har börjat fatta detta ens.

Jag har skrivit om det där med olika infallsvinklar många gånger. Till och med SCB påstår att det snart finns 80.000 fler män än kvinnor i Sverige. Om inte svenskarna importerat thaifruar så skulle det antagligen handla om 150.000 redan idag.

De ensamkommande barnen är ju dock inte sällan ankarbarn. Ca 25% får hit sina mamma varje år (MGV statistik). Det lindrar siffrorna lite.

Tänk på att som nivån är nu så kommer snart 5-8% av alla svenska unga män (18-30) att ha en bakgrund som ensamkommande. (Räknar på 2500 jämfört med 50.000 födda, räknar med att antalet ensamkommande fortsätter öka...).
Citera
2010-09-30, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Tänk på att som nivån är nu så kommer snart 5-8% av alla svenska unga män (18-30) att ha en bakgrund som ensamkommande.

mm, det är ju helt bisarra siffror.

Det är det som inte flyktingkramarna och "vi gillar olika"-mupparna fattar.
Svenskar är bara en pytteliten del av jordens befolkning och mupparnas "godhet" och människohandel orsakar samhällsproblem som dom inte ens har fantasi att förutse.

Och det är säkert vi som redan nu varnar för problemen som kommer få reda upp skiten i slutändan.
Senast redigerad av UrbanWarfare 2010-09-30 kl. 22:30.
Citera
2010-10-01, 09:15
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Jag har skrivit om det där med olika infallsvinklar många gånger. Till och med SCB påstår att det snart finns 80.000 fler män än kvinnor i Sverige. Om inte svenskarna importerat thaifruar så skulle det antagligen handla om 150.000 redan idag.
De ensamkommande barnen är ju dock inte sällan ankarbarn. Ca 25% får hit sina mamma varje år (MGV statistik). Det lindrar siffrorna lite.

Tänk på att som nivån är nu så kommer snart 5-8% av alla svenska unga män (18-30) att ha en bakgrund som ensamkommande. (Räknar på 2500 jämfört med 50.000 födda, räknar med att antalet ensamkommande fortsätter öka...).

Ja,, den snedfördelning som redan finns är bisarr och kommer att leda till socialt och kulturellt kaos. Om inte det här väcker den svenske mannen till liv efter 200 år utan krig, så vet jag inte vad? Själv är jag pessimist!

Ang min fetmarkering i det citerade inlägget:: Kan verifiera att importen av thaibrudar i den lilla stad jag bor i (ca 20 000 inv) har ökat markant. Bortsett från MENA-"forskare", "tonåriga" somalie- och afghanpojkar bland flyktingbarnen, så är thaitjejerna på bara 5 år en stor grupp av invandrarna, kanske 200 st. Och helt objektivt - de jobbar och är driftiga till skillnad från de tältbärande raketforskarkäringarna.

Kanske blir detta med asiatiska fruar mer regel än undantag inom en 15-20 år? Oavsett de ensamkommande "pojkarna", har ju svenska kvinnor hjärntvättats i den feministiska grottekvarnen så länge nu att en normal svensk man knappt har en chans till skillnad från en machomuslim som naturligtvis kan agera efter sina regler utan att ifrågasättas.

Har någon sett statistik på hur många "barn" som ensamkommit hittills i år?
Citera
2010-10-01, 10:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans
Ja,, den snedfördelning som redan finns är bisarr och kommer att leda till socialt och kulturellt kaos. Om inte det här väcker den svenske mannen till liv efter 200 år utan krig, så vet jag inte vad? Själv är jag pessimist!

Ang min fetmarkering i det citerade inlägget:: Kan verifiera att importen av thaibrudar i den lilla stad jag bor i (ca 20 000 inv) har ökat markant. Bortsett från MENA-"forskare", "tonåriga" somalie- och afghanpojkar bland flyktingbarnen, så är thaitjejerna på bara 5 år en stor grupp av invandrarna, kanske 200 st. Och helt objektivt - de jobbar och är driftiga till skillnad från de tältbärande raketforskarkäringarna.

Kanske blir detta med asiatiska fruar mer regel än undantag inom en 15-20 år? Oavsett de ensamkommande "pojkarna", har ju svenska kvinnor hjärntvättats i den feministiska grottekvarnen så länge nu att en normal svensk man knappt har en chans till skillnad från en machomuslim som naturligtvis kan agera efter sina regler utan att ifrågasättas.

Har någon sett statistik på hur många "barn" som ensamkommit hittills i år?
305 jäntor 1176 gossar 1/9.
Citera
2010-10-01, 10:36
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
305 jäntor 1176 gossar 1/9.

Alltså nästan 80 % gossar. Vilken lycka för våra kära batikhäxor som chefar över och befolkar alla dessa boenden som anordnas land och rike kring ā 3 000 kr/dygn/person.

Med tanke på att de ensamstående för det mesta anges ha döda eller försvunna föräldrar är nedanstående faktum plockat ur Wikipedia ganska märkligt, och tyder väl på en stark "för ankring" hos de stackars ensamma, vapenföra barnen:

Citat:
En utredning av Integrationsverket visade att under 1998-2000 hade 87 procent av de undersökta ensamkommande barn som fått uppehållstillstånd senare fått kännedom om var föräldrarna befann sig.
Citera
2010-10-06, 19:38
Medlem
Brookuss avatar
Bild på tre stycken smååååå flyende flyktingbarn!

http://sverigesradio.se/diverse/appdata/isidor/images/news_images/93/1294679_520_347.jpg

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=93&artikel=4069072
Citera
2010-10-07, 00:33
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brookus
Bild på tre stycken smååååå flyende flyktingbarn!

http://sverigesradio.se/diverse/appdata/isidor/images/news_images/93/1294679_520_347.jpg

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=93&artikel=4069072

En sak som är fascinerande är att de verkar alla vara stöpta i samma form. Samma frisyr, samma typ av kläder. Undrar om det är något som ingår i resepaketet? En make over?
Citera
2010-10-07, 02:03
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
En sak som är fascinerande är att de verkar alla vara stöpta i samma form. Samma frisyr, samma typ av kläder. Undrar om det är något som ingår i resepaketet? En make over?

Var i helvete får dessa människor märkeskläder och smycken ifrån? Det övergår mitt förstånd. Så jävla äcklande.
Citera
2010-10-08, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Var i helvete får dessa människor märkeskläder och smycken ifrån? Det övergår mitt förstånd. Så jävla äcklande.

På skolan där jag arbetar för tillfället finns en grupp som bor på två flyktingförläggningar i närområdet. Ena förläggningen har bara killar/män, andra tjejer. En kollega berättade hur förvånad hon blev när hon såg dessa stackare första gången - syftande på "ensamkommande flyktingbarn" som grupp - de såg inte alls ut som förväntat utan hade mobiltelefoner, etc. I denna grupp är det för tillfället och vad jag kan bedöma helt klart flest av manligt kön och de som är "flyktingbarn" ser mycket riktigt i vissa fall inte alls ut som barn eller ens ungdomar. Min kollega hatar SD och hävdar att "barnen" sällan själva vet hur gamla de är. En poäng finns i resonemang eftersom Sverige alltid varit världsbäst på att bokföra födelse- och dödstal. Somalia kan mycket väl vara befriat från all folkbokföring. Men i mina ögon är det en avancerad form av turism. Tyvärr beter sig dessa individer ganska illa överlag och struntar i svensklektioner de har för en godtrogen kristen person. Det är inte bara hopplösa somalier och liknande utan även östeuropéer. Hade jag tvingats beskåda den här skiten under längre tid än vad jag gjort vore min röst på SD skriven i sten bara av ren princip. Det spelar ingen roll att jag är kluven inför dem - vårt samhälle kan inte hålla på så här längre utan något måste verkligen ske och det snabbt.
Citera
2010-10-10, 06:23
Medlem
Hot och våld av ensamkommande på flyktingboende

Citat:
Merparten ensamkommande som kommer till Sverige är äldre tonåriga killar 17-18 år, och i en del fall vuxna män som ljuger om sin ålder vilka media envisas med att kalla för barn. Majoriteten är från Somalia och Afghanistan. Och inte allt för sällan utsätts personal på boenden landet runt för våld och hot.

http://politisktinkorrekt.info/2010/...lyktingboende/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in