2020-07-13, 12:58
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Många av de unga ensamkommande afghaner som kom till Sverige under flyktingkrisen 2015 fick nej i Sverige, men kunde söka och få asyl i Frankrike.

Hur många är "många"?

Citat:
Nu har Ali ett fyraårigt uppehållstillstånd och kan börja om i Marseille.
Afghanerna är nu den största flyktinggruppen i Frankrike, med 10 000 asylansökningar om året under de senaste åren.
De flesta är så kallade "Dublinfall" som alltså redan passerat ett annat land innan de kommer till Frankrike.
Än så länge får de allra flesta stanna, men det franska parlamentet vill öka avvisningarna från Frankrike till Afghanistan.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7513887
Citera
2020-07-20, 12:42
Medlem
spoilers avatar
"Mer än 73 procent av påstådda barn som sökte asyl i Belgien 2019 och testades hade ljugit om sin ålder. Det visar nya siffror från landets myndigheter vilka överensstämmer med liknande undersökningar från andra nordeuropeiska länder."

https://samnytt.se/tre-av-fyra-ensamkommande-flyktingbarn-var-i-sjalva-verket-vuxna/
Citera
2020-08-01, 07:19
Medlem
Plötligt har ensamkommande blivit ointelligenta samt svaga!

Hur kommer det sig att ensamkommande, från hela värden, hazarer som enligt regeringen är extremt intelligenta , urstarka jämfört med deras jämnåriga svenska ungdomar.
Plötsligt blivit så svaga så att dom inte klarar av att lära sig eller orkar plocka bär eller vara med skörden.?
Dom har ju orkat åka ända vägen från Iran samt andra länder.
Dom skulle ju bidra till den vetenskapliga utvecklingen samt ta en amma medaljer i olika sporter.
Citera
2020-08-01, 07:41
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Troligen för att det är lättare att få PUT för oduglingar.
Dom går ju under nån annanstans.
Citera
2020-08-01, 07:48
Medlem
Trodde de flesta som kom hit var läkare och utbildning vi Svenskar var i stort behov utav.

Maloue von Sivers säger så. Är det en lögn, har jag blivit bedragen?
Citera
2020-08-01, 07:57
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Hur kommer det sig att ensamkommande, från hela värden, hazarer som enligt regeringen är extremt intelligenta , urstarka jämfört med deras jämnåriga svenska ungdomar.
Plötsligt blivit så svaga så att dom inte klarar av att lära sig eller orkar plocka bär eller vara med skörden.?
Dom skulle ju bidra till den vetenskapliga utvecklingen samt ta en amma medaljer i olika sporter.

Jag skulle dock inte äta bär som jag vet plockats av en äcklig asylare
Citera
2020-08-01, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WoodyLongschlong
Jag skulle dock inte äta bär som jag vet plockats av en äcklig asylare
Hur kontrollerar du det när du köper bär ? Om du blir bjuden på tårta eller annat med bär, måste du då kontrollera vem som plockat bären innan du äter?
Citera
2020-08-01, 07:59
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2

Vad är det du refererar till?
Citera
2020-08-01, 08:00
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helosan2
Hur kontrollerar du det när du köper bär ?
Jag skrev "när jag vet"
Citera
2020-08-01, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Troligen för att det är lättare att få PUT för oduglingar.
.

Tyvärr har det länge varit en hörnsten i svensk invandringspolitik. Tendensen är att de dugliga utvisas, senast så snart deras utbildning avslutas. Om det nu är högstadiet eller gymnasiet. Eller egenföretagare med ett flertal anställda.

Medan de arbetsoförmögna får stanna...

Finns många, många exempel på både det ena och det andra.

Och visst, det hedrar Sverige att man tar hand om de svaga och handikappade, men varför inte vara åtminstone liiite gatusmart, och behålla även de duktiga, de som bidrar och delar med sig?
Citera
2020-08-01, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WoodyLongschlong
Jag skrev "när jag vet"
Vid vilka tillfällen vet du det då? Det står väl inte på Hemköp eller vad det nu kan vara vem som plockat bären? Så det kan ha hänt att du satt tänderna i en blåbärsmuffins vars plockare är en sådan ensamkommande?
Citera
2020-08-01, 08:18
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcS
Tyvärr har det länge varit en hörnsten i svensk invandringspolitik. Tendensen är att de dugliga utvisas, senast så snart deras utbildning avslutas. Om det nu är högstadiet eller gymnasiet. Eller egenföretagare med ett flertal anställda.

Medan de arbetsoförmögna får stanna...

Finns många, många exempel på både det ena och det andra.

Och visst, det hedrar Sverige att man tar hand om de svaga och handikappade, men varför inte vara åtminstone liiite gatusmart, och behålla även de duktiga, de som bidrar och delar med sig?

De som efter några år ser att staten tar alla deras pengar och på olika sätt ger dem problem väntar egentligen bara ut svenskt medborgarskap. När de fått det flyttar de till ett annat land inom EU. Ibland till USA. Det är lättare att flytta till USA med svenskt pass än något annat afrikanskt udda pass.

Men det förutsätter att de inte utvisas innan dess vilket är ganska troligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in