Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Jag tror att man får vara medveten om att det i allt större utsträckning har skapats en ny "industri", där man byggt upp verksamheter för att ta emot flyktingar, som ger ganska stora och säkra inkomster.
Givetvis är de för att man ska vara ännu mer generös, det är ju grunden i denna "industri" som idag omsätter flera miljarder kr.
Jag tror inte man ska vara cyniskt och utgå ifrån att de ser flyktingar som en handelsvara, men ofrånkomligen vill de ha fler flyktingar till sin verksamhet. Nu pratar jag inte om migrationsverket eller kommunerna eller staten, utan om de som tjänar pengar på flyktingarna.
Du är inte cynisk på något sätt.
Att komma hit till bidragsparadiset är eftertraktat och då faller det sig naturligt att några entreprenörer direkt ser en möjlighet att tjäna pengar.
En annan entreprenör fick ju pris av staten för sin verksamhet som gick ut på att transferera pengar, då i huvudsak ifrån Sverige ner till sina hemländer med tveksam säkerhet i banksystemen.
Dessa skattepengar som vi betalar in misshandlas å det överdjävligaste av våra politiker.
Inte nog med att vi öser in bistånd via statliga pengar, vi vräker ner kommunala pengar tillbaka till deras hemländer. Man lever så bra på bidragen att man kan "flasha" lite och skicka ner våra skattemedel till Afrika.
Ensamkommande barn är en utmärkt industri, man börjar med att ta betalt för utbildningen i MENA och Afrika hur "skäggbarnen" skall göra för att komma in, sedan tar man betalt för transporten och kanske även att man har förgreningar så man kan sälja ett jobb även här i Sverige för ytterligare pengar. Se Syndikalisterna och MENA-förmännen på MC-Donalds.
Satan i helvete vad det skos sig på våra skattemedel som vart tänkt att ge vård, skola och omsorg åt svenskar.
NU tömmer vi den svenska välfärden på 150-300 miljarder om året för att vara plats, skola, vård och bidragsparadis för allt skit på jorden.
När fan röstade vi för att våra gamlingar skulle få sina blöjor vägda innan byte på sina underbemannade vårdhem? Det när "skäggbarnen" har EN handledare per "skäggbarn" anställd för skattemedel?
Flyktingpolitik skall bedrivas där misären är, INTE i Sverige.
http://www.youtube.com/watch?v=F6daedxyAp4
"Förvånad"