2011-02-15, 07:41
Medlem
Ensamkommande med PUT ringde utlandet för 131 474 kr

http://politisktinkorrekt.info/2011/02/15/ensamkommande-med-put-ringde-utlandet-for-131-474-kr/#

Sverige det förlovade landet.
Citera
2011-02-15, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Ensamkommande med PUT ringde utlandet för 131 474 kr

http://politisktinkorrekt.info/2011/02/15/ensamkommande-med-put-ringde-utlandet-for-131-474-kr/#

Sverige det förlovade landet.

Med tanke på hur MENA familjerna brukar se ut är det helt uteslutet att det kan finnas ensamma flyktinbarn från MENA området. Frågan är om det är statistiskt möjligt?

Telefonräkningens storlek känns ändå rimlig med tanke på att det är några få "ensamma flyktingbarn" som håller kontakten med släkten. (många att ringa)

Nu får vi sluta vara negativa .... tänk framåt istället.... själva tänker jag på alla lyckliga återföreningar som snart kommer att uppdagas.....för visst är det så att de "ensamma flyktingbarnen" snart "finner" sina släktingar som då naturligvis måste återförenas med barnen i Sverige.

Och då blir naturligtvis telefonräkningen betydligt mindre... (lokalsamtal)
Senast redigerad av Faku 2011-02-15 kl. 08:28.
Citera
2011-02-15, 22:28
Medlem
spoilers avatar
Nya skäggisar till Ronneby.

"Jimmie Åkesson protesterade färgäves. För trots motståndet från Sverigedemokraternas partiledare har Sölvesborgs kommun nu bestämt att ta emot och ansvara för boendet för ensamstående asylsökande barn."

http://www.blt.se/nyheter/solvesborg/klart-med-mangmiljonkop-och-flyktingavtal(2280729).gm
Citera
2011-02-16, 01:32
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Nya skäggisar till Ronneby.

"Jimmie Åkesson protesterade färgäves. För trots motståndet från Sverigedemokraternas partiledare har Sölvesborgs kommun nu bestämt att ta emot och ansvara för boendet för ensamstående asylsökande barn."

http://www.blt.se/nyheter/solvesborg/klart-med-mangmiljonkop-och-flyktingavtal(2280729).gm

Detta argument ser jag ofta:

Citat:
– Dessutom får vi alla kostnader täckta av staten. Jag räknar även med att vi kommer att tjäna något ekonomiskt på det hela.

Tror de att statens pengar trillar ned från himlen?
Citera
2011-02-16, 03:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Så länge det kan skäras ned på "Svenska" behov som vård, gamla, unga etc så trillar det ner hur mycket pengar som helst.
Citera
2011-02-16, 06:42
Medlem
Citat:

Jag har hört att staten jobbar extra på helgerna för att finansiera invandringsfiaskot. Räcker inte detta kan man bara höja pensionsåldern så ordnar det sig nog.
Citera
2011-02-16, 07:24
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Nej, det har jag svårt att se att någon skulle tro. Däremot kommer statens pengar från en annan kassa än kommunens, och statliga projekt eller institutioner är rena vinstaffärer för kommunerna då de kan generera både arbetstillfällen och kommunala skatteintäkter. Jag tror att det är väldigt få kommuner som ser längre än sin egen kommungräns när det gäller ekonomiska frågor, precis som många människor inte ser längre än sin egen ytterdörr när det gäller privatekonomin.
Citera
2011-02-17, 14:19
Medlem
spoilers avatar
"Antalet ensamkommande asylsökande barn har ökat rejält de senaste åren men samtidigt råder stor platsbrist. Nu tillsätter regeringen en utredning för att se över mottagandet av barnen. Målet är att ge Migrationsverket större möjligheter att anvisa barnen även till kommuner som inte har överenskommelse om mottagande."

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/utredning-for-asylsokande-barn_5949773.svd
Citera
2011-02-17, 14:58
Medlem
Jag vill se 30 barn i djursholm, sen får de gärna göra en realitysåpa om det.
Citera
2011-02-17, 18:36
Medlem
spoilers avatar
"Även i år ska Vellinge ta emot minst fem ensamkommande flyktingbarn.
Samtidigt överväger man att samarbeta med Trelleborg kring mottagandet./.../

- Vi har levt upp till avtalet som tecknades 2010, men har fått jobba hårt.
Hittills har Vellinge inriktat sig på att ordna familjehem till flyktingbarnen, men svårigheterna att hitta intresserade har varit stora.
Trots att kommunen i flera omgångar sökt efter familjehem har få nappat.
- Det fanns ett stort engagemang när frågan debatterades som värst. Men när vi sedan hamnade i ett skarpt läge har vi haft uppenbara problem att hitta intresserade och lämpliga familjer, säger Lars -Ingvar Ljungman."

http://www.skanskan.se/article/20110216/TRELLEBORGVELLINGE/702169811/1014/*/vellinge-tar--emot-flyktingbarn

Så man försöker dumpa skäggisarna i Trelleborg?
Citera
2011-02-17, 19:01
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
- Det fanns ett stort engagemang när frågan debatterades som värst. Men när vi sedan hamnade i ett skarpt läge har vi haft uppenbara problem att hitta intresserade och lämpliga familjer, säger Lars -Ingvar Ljungman."

Så..... oväntat! Självklart vill ingen vid sina sunda vätskor ha ett ludet skäggbarn i hemmet. När som helst kan denne vapenföre unge man få för sig att sätta på någon familjemedlem eller slå vilt omkring sig i något raserianfall när han inte förstår manualen till PS2:an.

Alla dessa do-gooders som manifestarde, gick med facklor och höll upp banderoller! Kliv fram och ta ert jävla ansvar nu och låt en skäggig liten gosse flytta hem i er familj!
Citera
2011-02-17, 19:17
Medlem
brum brums avatar
Citat:
Hahaha.. Ja det är ju trots allt multikul-vurmarna.. Vad kräver ni, att de verkligen skall göra vad de säger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in