2009-01-19, 16:08
Medlem
Solarius, självklart.. Capcleaner min vän!

Fauntleroy: kolla in deras hemsida så har du lite filmer under gallery, annars har du som sagt youtube.. google is your best friend! :P

Vet några som testat sabotaz, dom som använt dom är nöjda - mer vet ja inte om jag kan säga.. dom ska tydligen täcka jävligt bra!

Jag är lite intresserad av Beat, 94 samt Ironlak.. Alien suger totalt enligt mig, gör mindre detaljer med black! Det enda som är skönt med dom är att dom är små och passar då bra till smygbombing, långa kontrollerade lines går dock dra om man kör vanliga pieces! Lätta att kontrollera skulle man väl kunna säga, men färgen är det inget överdrivet bra med?

Gold har jag aldrig tagit mej tid att lära, tycker dom envisas med att "splasha" så fort man nuddar capen.. Bygger man på små detaljer o ska lägga till nåt så blir det färgstänk på hela väggen vilket suger totalt, då föredrar jag black som jag förövrigt kör allt annat med för tillfället!

Molotow är bra på sitt eget sätt, tycker egentligen inte om dom mer än att dom kör över krom o tål kylan bättre..

Känns som att ja skrivit allt dehär förr? Ska ge mej på o testa MTN HC nån mer gång, bara jag orkar.. Tror dom funkar bra bara man ger sig fan på det, billiga är dom oxå! Tyvärr tål dom inte kylan alls, dom jag testat har friflödat totalt..
Senast redigerad av epiC_110" 2009-01-19 kl. 16:10.
Citera
2009-01-19, 16:37
Medlem
storytellers avatar
Om man jämför trycket i Black och Hardcore, hur ser det ut? Jag har inte målat så mycket med Black men Hardcore har ju duktigt med tryck.
Citera
2009-01-19, 17:56
Medlem
Daggys avatar
Hur är MTN kromen?
Är den något att ha eller ska jag vänta tills dom fyller på backjumps lager med burner?
Citera
2009-01-19, 18:15
Medlem
art_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daggy
Hur är MTN kromen?
Är den något att ha eller ska jag vänta tills dom fyller på backjumps lager med burner?
Har inte testat. Burner finns på fatcap nu igen.
Citera
2009-01-19, 21:07
Medlem
delincuentes avatar
beat är i princip samma som clash, väldigt trevliga om du frågar mig!
Citera
2009-01-19, 21:48
Medlem
Jämföra black o hardcore är enligt mig som att jämföra en ferrari med en bubbla..

black rinner inte så lätt, dammar nästan inget, täckande färger med lagom tryck (varken högt eller lågt). bra nyanser oxå, trovärdiga färgprover på locken!

hardcore går inte måla med när det är kallt (spansk färg som förmodligen inte är testad i kyla?), kläggar ihop totalt om den får stå ett tag, dammar som fan, rinner lätt, täcker dåligt, låter mkt pga en stor kula i sig, går inte lägga rena lines utan damm, tråkiga nyanser enligt mig, vet inte om dom är trovärdiga enligt färgprover.. caps brukar krångla oxå, men det kanske bara är för mej? djävulsfärgen nr 1! Hardcore har högt tryck som fan mot black..

Daggy: värt o vänta skulle ja tro, finns det något som tar burnerkrom mer än kanske platinum..?

Schysst, ja gillar clash över lag.. speciella burkar på nåt sätt, dock är det någon detalj ja inte gillar med dom, kmr inte ihåg vad det var nu, körde med dom i sommras nämligen! :P
Citera
2009-01-19, 22:01
Medlem
art_s avatar
Ironlak blir spännande. Efter alla reviews på youtube om hur "mad-sick" dom är så kan jag knappt bärga mig.
Citera
2009-01-19, 22:09
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epiC_110"
Jämföra black o hardcore är enligt mig som att jämföra en ferrari med en bubbla..

black rinner inte så lätt, dammar nästan inget, täckande färger med lagom tryck (varken högt eller lågt). bra nyanser oxå, trovärdiga färgprover på locken!

hardcore går inte måla med när det är kallt (spansk färg som förmodligen inte är testad i kyla?), kläggar ihop totalt om den får stå ett tag, dammar som fan, rinner lätt, täcker dåligt, låter mkt pga en stor kula i sig, går inte lägga rena lines utan damm, tråkiga nyanser enligt mig, vet inte om dom är trovärdiga enligt färgprover.. caps brukar krångla oxå, men det kanske bara är för mej? djävulsfärgen nr 1! Hardcore har högt tryck som fan mot black..
Intressant att du tycker så. Själv har jag under en längre tid målat me endast hardcore och Black fanns inte innan jag la av. Ska bli intressant att prova.
Hardcore varken rinner, klägger ihop eller dammar för mig, men så blir det sällan under +15 där jag bor heller... många kulörer täcker dock risigt, det kan jag hålla med om.
Hur är gold i jämförelse med Black då? Fanns inte heller när jag körde.
Citera
2009-01-19, 22:16
Medlem
okej, kul o höra fler teorier, alla tycker ju olika.. allt beror ju på vad man har för CC oxå! Samt vad man gillar och vilken stil man kör..

black vs gold, som det står på alla hemsidor.. gold har mer pigment, är matt och SKA vara lättare att göra detaljer med, dock inget ja håller med om som ja skrev i ett tidigare inlägg! dom täcker riktigt bra, funkar skitbra om man ska köra cleana tågmålningar då man bara behöver dra över en gång för bra täck..

dock inte värt priset sålänge man inte ger sej fan på o lära sig dom(vilket jag anser tar lång tid), sen finns det ju fler nyanser av gold än black! en mer konstnärlig färg som det så fint beskrivs..

TAR färger är inget ja vet nåt om egentligen, har kört molotows coversall alla gånger, funkar bra helt enkelt.. =)
Citera
2009-01-21, 01:48
Medlem
delincuentes avatar
http://fatcapstore.blogspot.com/2009/01/ironlak-i-sverige.html

Nu finns dom i sverige, ska bli spännande o se vad folk tycker
Citera
2009-01-21, 07:24
Medlem
Fwks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delincuente

ojdå det där gick fort ifrån att vara nyhet till att kunna köpas! Sådant gillar vi Tittade på Fatcaps hemsida nice att man får tre stycken caps per burk en softcap och två svarta fatcaps Får se när jag lägger en beställning på ett antal Ironlak burkar, men det är förhoppningsvis snart
Citera
2009-01-21, 07:44
Medlem
GzGurrzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delincuente

Fyfan vad nice 36 kr."
! Tur att jag väntade med att beställa molotows där ifrån
Senast redigerad av GzGurrz 2009-01-21 kl. 08:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in