2013-08-17, 20:15
Medlem
muntiis avatar
Så lägg de extra slantarna på stt köpa Blacks istället :)
Citera
2013-08-18, 00:24
Medlem
jagluktarketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muntii
Så lägg de extra slantarna på stt köpa Blacks istället
eller så skakar man burken ordentligt. den har en tendens att skvätta ut massa klumpig färg om den ej skakas ordentligt.
gör det jag skriver ovan och burken kommer fungera, jag själv har kört mycket med montana white och jag gillar sprayfärgen. har sett klagomål på färgen sunflower, att den täcker dålig, vilket stämmer. men jag har använt en färg i montana black serien som är likadan som sunflower. det var ingen skillnad alls, täckte lika dåligt och då körde jag på en yta som färg täcker riktigt bra på. montana blacks easter yellow täckte helt ok, men montana whites saffran (gul alltså) var rätt lik och hade samma täckningsförmåga.

vissa färger kan man lika gärna köpa färger ifrån montana white serien, medans vissa kan man köpa ifrån montana black serien eller ifrån något annat märke/serie.
dock måste jag säga att montana whites svarta är rätt dålig också. rekommenderar att man bör använda den på ytor som är rollade och inte har för mycket sprayfärg över väggfärgen som blivit rollat (speciellt färsk blöt sprayfärg). körde några tags med deras svarta och blev förvånad hur dåligt den täckte på vissa ytor jämfört med andra montana white färger.

i alla fall montana white enligt mig får 4.5 toasts av 5 möjliga, fast den är overpriced och kobra är bättre
Senast redigerad av jagluktarketchup 2013-08-18 kl. 00:38.
Citera
2013-08-18, 22:33
Medlem
muntiis avatar
Läser om Hardcore 2 på henxs. "Some Hardcore 2 colors we have on stock are already fitted with the V-Touch system". Betyder det att man kan få de gamla burkarna som inte alla caps fungerar på?
Citera
2013-08-19, 00:06
Medlem
Citat:
Läser om Hardcore 2 på henxs. "Some Hardcore 2 colors we have on stock are already fitted with the V-Touch system". Betyder det att man kan få de gamla burkarna som inte alla caps fungerar på?
Rätt. I en färsk beställning där jag valde bland annat Hardcore 2-burkar så var 9 utav 10 stycken av v2-modellen.
Citera
2013-08-19, 10:15
Medlem
muntiis avatar
Då får det bli HL istället :) Kommer de också med sprayburkarna till dörren som henxs, eller är det som när man köper kläder och mindre grejer så att man får gå till affärn o hämta?
Citera
2013-08-19, 10:55
Medlem
SuperSnabbts avatar
Citat:
Då får det bli HL istället Kommer de också med sprayburkarna till dörren som henxs, eller är det som när man köper kläder och mindre grejer så att man får gå till affärn o hämta?

De gånger jag beställt på HL har jag fått en avi från dhl och gått och hämtat på dhl-service point eller vad dem kallar det (lokala turkkiosken)
Citera
2013-09-02, 10:43
Medlem
carlss avatar
Någon som har koll på om det går att överladda krom? Vet att det går att trycka i två burkar färg i en men funkar det på samma vis?
Citera
2013-09-02, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carls
Någon som har koll på om det går att överladda krom? Vet att det går att trycka i två burkar färg i en men funkar det på samma vis?
Testade att lägga en i frysen över natten. Den uppförde sig likt burkarna från Krink gör. Vilket dessvärre inte är något man kör en peice med, om det var det du var ute efter, men det fungerar till annat. Att överladda med mer färg och gas har jag aldrig testat.
Citera
2013-09-02, 21:52
Medlem
bobbebobbes avatar
Fattar inte riktigt. Kan man inte ha vanliga caps på en MTN Hardcore 2?

/bobbebobbe
Citera
2013-09-02, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobbebobbe
Fattar inte riktigt. Kan man inte ha vanliga caps på en MTN Hardcore 2?

/bobbebobbe
Av det enkla skälet att att "vanliga" caps har för stor hals. Montana Colors Hardcore och Hardcore 2 är 3,2 mm-burkar men visst finns det ett par caps som passar de versionerna också.
Citera
2013-09-04, 14:33
Medlem
Tjena.

Kör vanligtvis med Black och/eller Mtn 94.

Funderar dock på att beställa lite mtn hc2 för att lära mig lägga skarpare och snabbare linjer.

Hur är hardcore 2 att "laga/capa" med och hur funkar den till detaljer?
Citera
2013-09-04, 15:54
Medlem
Emptycola99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobilaSektionen
Tjena.

Kör vanligtvis med Black och/eller Mtn 94.

Funderar dock på att beställa lite mtn hc2 för att lära mig lägga skarpare och snabbare linjer.

Hur är hardcore 2 att "laga/capa" med och hur funkar den till detaljer?

Föreställ dig montana black fast dubbelt så högt tryck
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in