2013-04-22, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Är påväg in med nya Hardcoreburkar, dem har uppdaterat valvsystemet till samma som black och gold. Vad vare för fel på de gamla?

Dem läckte lite titt som tätt. Den enda capen som fungerat varje gång för mig är rusto fat och originalcapen.
Citera
2013-04-22, 19:07
Medlem
Citat:
Är påväg in med nya Hardcoreburkar, dem har uppdaterat valvsystemet till samma som black och gold. Vad vare för fel på de gamla?
Montana Colors vill närma sig resten av sprayfärgen som t.ex. Montana Cans och Molotow tillverkar när det gäller cap-systemet eftersom det helt enkelt är mer praktiskt.
Citera
2013-04-22, 22:17
Medlem
jagluktarketchups avatar
Citat:
läckte, vissa caps fäste dåligt (level 3 från tyska montana gick att spraya med men den satt inte fast ordentligt, gick inte helt enkelt) och det var trögt som in i satan jävla helvete att trycka ner capen. var skitdrygt att försöka få schyssta lines.

men om det nu blir precis lika bra som montana och molotow, så kommer jag nog köra med hardcore till vissa saker möjligtvis, då färgen faktiskt är bra.
Citera
2013-04-23, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagluktarketchup
läckte, vissa caps fäste dåligt (level 3 från tyska montana gick att spraya med men den satt inte fast ordentligt, gick inte helt enkelt) och det var trögt som in i satan jävla helvete att trycka ner capen. var skitdrygt att försöka få schyssta lines.

men om det nu blir precis lika bra som montana och molotow, så kommer jag nog köra med hardcore till vissa saker möjligtvis, då färgen faktiskt är bra.
Du är medveten om att alla burkar från Montana Colors använder sig av ett annat cap-system, eller hur? Att capet var trögt att trycka ner har jag hört många säga och ibland kan jag tycka att färgen fortsätter att spruta någon millisekund efter att man har släppt upp capet. Hoppas att de båda sakerna åtgärdas denna omgången även om jag personligen inte har lagt märke till hur trögt capet kan vara att trycka ner.

Jag har inte testat "POP"-färgerna på gammal orörd betong men en del av Montana Hardcore 2-färgerna fäste inte lika bra på sådant material som annan färg från andra färgtillverkare gör, då med undantag av Molotow Premium. På metall tycker jag att Montana Hardcore 2 är att rekommendera, hursomhelst.
Citera
2013-04-23, 03:08
Medlem
graffdatshits avatar
Shue! någon som vet något om dessa? finns dom på netto? han eller hon system? stock cap? pris? http://www.fotolog.com/abrione/22009813/

tack på förhand för svar
Citera
2013-04-23, 08:32
Medlem
Mr.patss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Shue! någon som vet något om dessa? finns dom på netto? han eller hon system? stock cap? pris? http://www.fotolog.com/abrione/22009813/

tack på förhand för svar
Netto köper in olika grejjer varje månad. Nån gång har dom kakor och en annan gång har dem fritöser.dvs att dom har det ibland..sen kan du ju tänka hur nettofärg är.
Citera
2013-04-23, 12:30
Medlem
Emptycola99s avatar
Tippar på ett Hon system :P
Senast redigerad av Emptycola99 2013-04-23 kl. 12:30. Anledning: Citerade fel
Citera
2013-04-26, 19:41
Medlem
Rainingbombzs avatar
ÖB har ju 400ml rostskydd i grått och rött. Den gråa fungerar utmärkt, sen har dom några H20 burkar också som inte funkar lika bra.. Den lila funkar hyfsat.
Citera
2013-04-26, 19:58
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainingbombz
ÖB har ju 400ml rostskydd i grått och rött. Den gråa fungerar utmärkt, sen har dom några H20 burkar också som inte funkar lika bra.. Den lila funkar hyfsat.
Det är turtle dom har på öb va? Inte värt att betala för om jag inte missminner mig?
Citera
2013-04-27, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rainingbombz
Ja, en del av dem är hemska men jag kan rekommendera den blåa, om någon. I kombination med andra färgmärken är större delen av dem inte att rekommendera.
Citera
2013-04-27, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Det är turtle dom har på öb va? Inte värt att betala för om jag inte missminner mig?
Det finns säkert vissa affärer som säljer Turtle Wax men till störst del säljer de Plastic Padding. När det gäller Turtle Wax tycker jag den roströda är bättre än den gråa och när det gäller Plastic Padding är den roströda och gråa lika bra, beroende på vad för resultat man vill ha. Ingen av dem är dock värda sitt pris.
Citera
2013-04-27, 14:03
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Det finns säkert vissa affärer som säljer Turtle Wax men till störst del säljer de Plastic Padding. När det gäller Turtle Wax tycker jag den roströda är bättre än den gråa och när det gäller Plastic Padding är den roströda och gråa lika bra, beroende på vad för resultat man vill ha. Ingen av dem är dock värda sitt pris.

Just det ja så är det, lite synd att dom kostar närmare hundringen annars så är turtle wax riktigt sjyssta till outlines
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in