Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-02-09, 01:39
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diaaz
men varför får jag inte mitt att funka?

Testa att lirka runt i nätinställningarna för din aktuella virtuella maskin. Det ska antingen vara Bridged Ethernet eller NAT.
Citera
2009-02-09, 13:58
Medlem
fick det att funka med Fusion men inte med parallels..
Citera
2011-03-19, 18:08
Medlem
tramtorskens avatar
Jag lånar tråden lite!

Jag köpte en ny mp3 spelare idag som inte funkar med mac, så har nu fixat windows 7 kommer jag kunna lägga över låtar till den via parallels?

Mvh
Citera
2011-03-22, 14:38
Medlem
Hejsan!

Har verkligen inte goda förhoppningar om att få svar men måste verkligen få hjälp!
Har laddat ner både parallels desktop samt windows 7 och fått dem att fungera. Problemet nu är dock att när jag sätter in en dvd-skiva till ett spel jag ska installera på windowsenheten på min mac så hittar inte windowsenheten någon dvd när jag är inne i parallels desktop.

Hur ska jag gå till väga för att kunna installera ett spel på Parallels desktop? Har verkligen ingen aning.
Citera
2011-03-22, 14:44
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramtorsken
Jag lånar tråden lite!

Jag köpte en ny mp3 spelare idag som inte funkar med mac, så har nu fixat windows 7 kommer jag kunna lägga över låtar till den via parallels?

Mvh

Skall inte vara några problem. Det är en vanlig Windowsinstallation du använder genom Parallells.

Citat:
Ursprungligen postat av isidorsson
Hejsan!

Har verkligen inte goda förhoppningar om att få svar men måste verkligen få hjälp!
Har laddat ner både parallels desktop samt windows 7 och fått dem att fungera. Problemet nu är dock att när jag sätter in en dvd-skiva till ett spel jag ska installera på windowsenheten på min mac så hittar inte windowsenheten någon dvd när jag är inne i parallels desktop.

Hur ska jag gå till väga för att kunna installera ett spel på Parallels desktop? Har verkligen ingen aning.

I "enhetsmenyn" inne i Parallells desktop kan du configa lite prylar vad gäller hårdvara. Menyn heter något med "tools". Klen hjälp, men du hittar det garanterat. Kör du Parallells i windowmode, så ligger menyn längst ner till höger.
Citera
2011-03-22, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
I "enhetsmenyn" inne i Parallells desktop kan du configa lite prylar vad gäller hårdvara. Menyn heter något med "tools". Klen hjälp, men du hittar det garanterat. Kör du Parallells i windowmode, så ligger menyn längst ner till höger.

Flikarna Parallels desktop, File, Window och Help finns. Under fliken "File" (som jag tror du syftade på) kan man välja "Open" och då kommer det upp en ruta där man kan välja en fil från sin mac. Om jag klickar på dvd´n som dykt upp på mitt mac-skrivbord öppnas inte dvd´n utan man kan se filerna som i utforskaren. Har testat klicka på lite olika filer men då jag valt dem (vet verkligen inte om det ens är rätt filer) står det
"This virtual machine needs to be converted into a Parallels virtual machine. Click Convert and choose where you want to save the converted copy."

Vet som sagt inte ens om jag är i närheten av rätt men detta kanske kan hjälpa dig att hjälpa mig med ett mer förståeligt svar. Skulle vara jättesnällt
Citera
2011-03-22, 16:07
Medlem
Det löste sig!
För er framöver som undrar hur man installerar program och spel på Paralells desktop 6 från en mac:

1. Klicka med två fingrar (högerklicka) på ikonen av Parallels desktop nere i dock-menyn
2. Välj devices --> CD/DVD1 --> Real CD/DVD --> Default CD/DVD
3. Klart! Detta kommer leda till att windowsförnstret som körs i Parallels desktop kommer hitta CD/DVD och öppna upp en ruta där du kan välja att utforska mappen eller köra autorun-filen. Välj autorun-filen och installationen kommer påbörjas.
Citera
2011-03-22, 16:22
Medlem
tzjs avatar
Bild som visar:

http://img694.imageshack.us/img694/8504/skrmavbild20110322kl151.png
Citera
2011-03-26, 10:03
Medlem
en grej jag märkte är att om man gör en snapshot och revertar till den och om man är med i en domän så blir det knas. Dator i sig sänder ut en "key" som blir gammal och om man då revertar så känner inte domänen av rätt key och då blir det jobbigt.
Citera
2011-03-26, 12:29
Medlem
Lånar tråden lite.
Har en macbook pro 15" 2010 ,billigaste av dem, har nu tankat hem parallel och undrar nu vad för windows jag bör installera vista elelr 7 och då 64 eller 32 bit? Tanken är väl att jag ska spela lite enklare windows spel eller är det dumt att ens använda parallel?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in