2009-04-07, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flygande_mattan
Det ger inte den sanna bilden av Islam, men det finns en del som föredrar den osanna bilden som framställs, det är jag medveten om.

Men, alltså...att inte alla människor har samma rättigheter och skyldigheter måste man väl ändå säga är "sann islam"? Anser du att det handlar om islamofobi när vi som tycker att frihet och lika rättigheter är fina saker kritiserar islam? Det blir väldigt mycket tjafs om våldsamma budskap i koranen och vem som tolkar vad rätt, eller vem som har rätt att tolka ö.h.t., men egentligen behöver vi ju inte mer än just det uppenbara förtrycket av individen. Jag har aldrig pratat med en muslim som tagit avstånd från detta.
Citera
2009-04-08, 18:29
Medlem
Finns det verkligen inte en enda människa här som kallar sig muslim och tar avstånd från den patriarkala skiten? Det skulle få mig att mjukna en aning. Någon? Snälla?
Citera
2009-04-12, 12:47
Medlem
Bilder från en muslimsk mellanstadieskola:

http://www.truthtube.tv/play.php?vid=522

Är det här framtidens sverige?
Citera
2009-04-12, 13:02
Medlem
flushdraws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranc3r

Där rök den lunchen

Vad hade han gjort för att få huvudet avskuret av en 12-åring?
Citera
2009-04-12, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushdraw
Där rök den lunchen

Vad hade han gjort för att få huvudet avskuret av en 12-åring?

Otrogen eller konverterat från islam? Mer än så krävs det ju inte....
Citera
2009-04-12, 15:01
Medlem
Citat:

Varför klickade jag på länken?! Hann inte stänga fönstret innan han började skära...
Citera
2009-04-13, 09:02
Medlem
Dags avatar
Citat:

[COLOR=#333333]http://www.truthtube.tv/play.php?vid=522[/COLOR]

Frågan är berättigad!

Nä, nu mår jag illa. Det trodde jag inte om Islam. Jag visste ju att dom var hemska, men så vansinnigt barbariska och primitiva trodde jag inte dom var.

Konstigt att flygande mattan inte konverterar från Islam - är hon likadan som dessa tolvåringar måntro?
Citera
2009-04-13, 19:39
Medlem
Citat:

Mmmm... Islams vackra budskap på film... Den pojken kommer har nu alla förutsättningar ett bli en god och kärleksfull ung man.
Citera
2009-04-13, 20:15
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dag
Frågan är berättigad!

Nä, nu mår jag illa. Det trodde jag inte om Islam. Jag visste ju att dom var hemska, men så vansinnigt barbariska och primitiva trodde jag inte dom var.

Konstigt att flygande mattan inte konverterar från Islam - är hon likadan som dessa tolvåringar måntro?
Har du aldrig hört hennes förklaringar? Det du har sett beror enbart på att dessa muslimer "missuppfattat" Islams budskap (att tro sig bli belönade för hur de behandlar Islams fidender)!
Citera
2009-04-13, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickep
Har du aldrig hört hennes förklaringar? Det du har sett beror enbart på att dessa muslimer "missuppfattat" Islams budskap (att tro sig bli belönade för hur de behandlar Islams fidender)!

Man kan ju fråga sig om hon som nykonverterad svensk muslim har bättre kännedom om islam än dem som studerat religionen sedan födseln. En sådan extrem granskning att de blivit övertygade att ta både andras och sina egna liv för religionens skull.
Citera
2009-04-13, 22:02
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Man kan ju fråga sig om hon som nykonverterad svensk muslim har bättre kännedom om islam än dem som studerat religionen sedan födseln. En sådan extrem granskning att de blivit övertygade att ta både andras och sina egna liv för religionens skull.
För en infödd muslim, som indoktrinerats in i sin religion, kan man naturligtvis säga att den ligger i blodet. Samtidigt har många muslimer (särskilt den befolkningshälft, som man antar inte vara troende men som av sociala skäl låtsas vara det) fått religionen inbankad i hjärnan. Det innebär att alla tolkningar sker genom annans inverkan och därmed riskerar att bli påklistrat ytlig.

Konvertiten är sannolikt mer påläst och har större medvetenhet/eftertänksamhet, när det gäller religionens dogmer, än muslimen i gemen. Det är därför många av oss med förvåning tvingas konstatera att t.o.m. kvinnor i väst kan komma så långt i sin övertygelse att de överväger att konvertera. De väljer alltså att lämna livet i väst eller dess moraluppfattning mot ett liv efter en ideologi vars våldsinnehåll, kvinnoförnedring och detaljreglering av vardagen etc. utgår från ett 1400 år gammalt, primitivt manschauvinistiskt tänkande.
Citera
2009-04-13, 23:15
Medlem
jalalmalos avatar
Jag har suttit och läst och läst och läst och försökt hitta ett enda argument som var vettigt, men hittade inget. Det enda meningsfulla som nämndes var den versen som var tagen ur koranen och som handlade om människor som sprider ondska i världen och strider mot Gud och hand sändebud. Straffet verkar vara brutalt, lika brutalt som avrättningen som sker i USA och som kristna under medeltiden inte tvekade att använda sig av, genom tolkning av sin religion. Det intressanta dock var att versen inte diskuterades genogående, vilka människor förtjänade sådana straff t ex och om ingen förtjänar sådana straff överhuvudtaget, hur förhåller vi oss till våldtäcktsmän, mördare, massmördare, människor som anser sig ha rätt att strida mot Guds vilja genom att sprida skräck och elände i världen. Eller gäller versen enbart under Mohammeds tid eftersom versen nämner de som strider mot Gud och hans Sändebud (underförstått Mohammad). Är den inte aktuell i dagsläget när Mohammad inte lever bland oss längre?
Gäller det närhelst en Guds sändebud kommer eller är det enbart Mohammad som åsyftas i versen.

Kan vi leva i ett samhälle utan rättsväsende, hur skulle ett sådant samhälle se ut? Är ett muslismk samhälle med lagar och straff tolkat på ett korrekt sätt mer extremt än andra samhällen med sina lagar och regler?

Är Islam som predikas idag och som är ett resultat av de motstridigheter mellan öst och väst verkligen den Islam som Mohammad predikade?

Hur ska man tolka versen att Guds ande finns i oss människor och att Gud skapade oss fulländade?

Kan någon genom Koranen visa mig var någonstans det står att man måste vara muslim i ett muslimskt styre eller dödas?

Kan ni någonstans i Koranen visa mig var det står att man inte får uttala sina tankar?

Jag skiter fullständigt i vad Mullah hit och Mullah dit som är enbart spioner åt samma makt som försöker sprida hat och elände i världen säger.

Titta på resultat av olika gruppers handlingar så vet du vilka de tjänar.

PS: Predikan om helvet finns i alla religioner, kristendomen, judendomen, Islam, jag tom hinduismen och buddhismen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in