Nu vill jag ha hjälp. Min fråga anknyter till trådens rubrik, men mitt "problem" är ett annat än det i trådstarten.
Jag står i begrepp att installera Leopard på min MacBook. Jag har ett piratat Leopard som jag installerat på en startbar extern hårddisk (enligt instruktioner i den här videon:
http://se.youtube.com/watch?v=m0tmkFOzPI4 )
Dock gick det inte att installera på befintliga hem-hårddisken eftersom den inte var partitionerad enligt GUID-partitionstabell (eller hur det nu stod, jag kommer iallafall att behöva formatera om hem-hårddisken).
Vi har ett antal externa hårddiskar av olika storlek och format i hemmet så själva filförvaringen är egentligen inget problem, men hur skall jag smidigast gå till väga? Skall jag kopiera genom att dra över "allt" liksom mapp för mapp eller är det bättre att klona alltihop till en hårddisk där det får plats? Jag vill ju göra någon form av backup på i princip allt jag har på hemhårddisken, i form av iPhoto-album, textfiler, musik, köpta och piratade program, och få det att funka med nya operativsystemet.
Tips & tricks? Hur gjorde ni?