2010-02-25, 23:16
Medlem
Herr Hattuluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extragott
Funderar på att testa svamp, men det är lite saker jag vill veta först.

1. Ungefär hur lång är trippen? Jag förstår såklart att det är olika beroende på hur mycket man gnager i sig, men säg att man käkar 40-50 svampar med medelmycket aktiva ämnen i.

2. Många skriver att man måste vara psykiskt stabil och inte vara deprimerad osv osv. Vad kan hända om man inte är det? Snetripp deluxe eller vad?

3. Finns det några risker med att käka svamp förrutom snetripp? Många säger att man kan "fastna i ruset", men vad menar de när de säger det egentligen? Är det psyk resten av livet som gäller?

4. Är risken för snetripp mindre om man tar mindre doser?

Vore tacksam för svar!

Peace!

1. En bra bild på svamprusets längd: http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms_effects.shtml

2. Jag brukar beskriva hallucinogener som så att det förstärker ditt humör. Är du glad och lugn i sinnet kommer du bli ännu gladare på svamp.
Därför försöker jag tajma mina trippar så att jag har alla tentor klarade, inga skulder, städat hela hemmet, 100% bra med flickvännen osv, för dessa grejer lätt förstoras upp under en tripp.
Att man skulle snea för att man inte städat är ju såklart en enorm överdrift, men jag hoppas du förstår poängen... ett friskt sinne vill du ha innan du stoppar i dig svampen.

3. Det finns lite risker med svamp, men inga är fysiska:

#HPPD - http://sv.wikipedia.org/wiki/Hallucinogen_persisting_perception_disorder
Det är nog större risk att du har ihjäl dig själv på fyllan än att få detta av svamp

# Psykos - Ofantligt ovanligt, men vill man vara extra säker så kan man ju höra med släkten, för det är oftast ärftligt.

# Om du är materialist så kommer det gradvis försvinna efter några trippar

Summa: Mår du bra och känner dig stabil så är det inte farligare att trippa än att åka buss.

4. Ja, börja lågt.
Citera
2010-03-10, 22:47
Medlem
Nu har jag bara tagit en låg dos svamp (runt 20 st oralt), vilket endast gav mig mindre eufori och synförändrelser. Men har däremot tagit 25 mg 2c-b oralt vilket gav mig en riktig bergodalbana till tripp (detta var första och senaste gången jag tog en hallucinogen på riktigt).

Jag ansåg mig vara helt redo, säker på mig själv och hade läst på väldigt mycket osv, men ändå gick det upp och ner hela tiden. Det räckte med att jag inte kände mig trygg med någonting i rummet för att mitt sinne skulle vrida sig åt fel håll, vilket är väldigt svårt att tänka sig ur genom att tänka positivt, iaf för mig. Kan tillägga att vi hade hyrt en stuga på en campingplats, vilket kanske inte var det mest ultimata stället. Rummet var ganska trångt men ändå mysigt.
Jag gick ut och gick, och allt kändes toppen, sen vart jag inte nöjd där, gick in igen och hade kul åt alla fraktaler, allt kändes plötsligt fel inne, för instängt osv, gick ut igen, så höll det på genom hela trippen. Som tur var hade jag en mer erfaren vän med mig när jag trippade som hjälpte mig att styra den åt rätt håll!

Jag är en person med väldiga kontrollbehov, litar inte på särskilt många osv. Därför hade jag svårt att bara släppa taget och hänga med, vilket påverkade mycket tror jag.

Innan tänkte jag att det var en häftig grej, se massa häftiga fraktaler och hallucinationer och detta borde jag allt testa! Men såhär efter anser jag mig inte redo, än, för en till tripp, och detta var ett par månader sen.

Personligen tror jag 50 toppisar är för mycket som förstatripp.
Citera
2010-03-12, 01:31
Medlem
strategasiats avatar
Citat:

1. Ungefär hur lång är trippen? Jag förstår såklart att det är olika beroende på hur mycket man gnager i sig, men säg att man käkar 40-50 svampar med medelmycket aktiva ämnen i.

2. Många skriver att man måste vara psykiskt stabil och inte vara deprimerad osv osv. Vad kan hända om man inte är det? Snetripp deluxe eller vad?

3. Finns det några risker med att käka svamp förrutom snetripp? Många säger att man kan "fastna i ruset", men vad menar de när de säger det egentligen? Är det psyk resten av livet som gäller?

Vore tacksam för svar!

Peace!

1. Beror som sagt på hur mycket du tar, vet hur långt 50 småsvampar räcker, men jag var väck ca 6h på dom bamsingarna jag tog, när du väl är påverkad kommer du dock inte förstå ett skit av vad tid är.

2. Jag har egentligen bara en erfarenhet av svamp men den trippen var intensiv som in i helvete. Det finns egentligen ingenting som kan förbereda en för den mindfuck man får av sin första stora tripp.. man kommer att flippa ur mer eller mindre, din högra (kreativa) hjärnhalva kommer att flyga ut i rymden samtidigt som din vänstra halva (den strukturerande) kommer vilja veta vad i helvete som pågår. Denna striden blev en väldigt jobbig känsla för mig ett tag men den hindrade inte mej från att vid tillfällen njuta av ruset.
Jag tror inte det har så mycket att göra med om du har ett starkt psyke eller inte, jag tror allt handlar om att inte kämpa emot utan att släppa allt och bara njuta.. detta är dock jävligt mycket svårare än vad det låter. Detta hoppas jag att lyckas med andra gången jag testar.

3. Du behöver inte oroa för sådana risker, att man skulle fastna i en tripp är bara något jag hört om i enstaka fall då någon tagit typ änglatrumpet

4. Ja såklart.. men mesa inte med doserna i rädsla av att snea, en sne tripp kan vara jävligt fet den med.. hellre det än en medioker tripp
Citera
2010-03-13, 04:16
Medlem
Osthuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strategasiat
4. Ja såklart.. men mesa inte med doserna i rädsla av att snea, en sne tripp kan vara jävligt fet den med.. hellre det än en medioker tripp

Inte seriös hoppas jag? En snedtripp på svamp kan, efter vad jag har hört, resultera i något av det hemskaste man upplevt.
Citera
2010-03-13, 05:06
Bannlyst
Ät
Citera
2010-03-13, 08:35
Medlem
s8ans avatar
Citat:

Vore tacksam för svar!

Peace!

1. Vet ingenting om hur länge de kan vara. Men polaren tog 50svampar, toppisar som vi plockade, och blev helt sjukt borta, verkligen egen värld borta. Så om det är första gången så borde du kanske ta en mindre dos :P

2. Självklart ska du ha ett stabilt psyke, men inte att du måste vara stålhjärnan direkt. Jag trippade kanske 12 gånger innan jag sneade, fast blandat med gräs då som antagligen triggade igång skiten, så passa dig för att mixa med cb även om det ska vara "ofarligt". Sitter i en jävligt jobbig hddp liknande "psykos" nu så är ju inte att rekommendera

3. Ja, HDDP, ytterst ovanligt. Finns väl en hel del saker du kan hamna i, men ge fan i att googla upp något sådant om vad som kan hända, det vill du inte veta.

Citat:
Ursprungligen postat av strategasiat

Jag tar förgivet att du aldrig har upplevt en snetripp. Jag är fast i min fortfarande efter 4 månader, och det är inte så jävla fett.
Citera
2010-03-13, 12:48
Medlem
Citat:

Vore tacksam för svar!

Peace!
1. Under min egna erfarenhet på 40 st toppisar så fick jag tillbaka min "normala" verklighetsuppfattning efter 6 timmar, och kunde sova en timma senare.

2. Man kan ta svamp om man är deprimerad och det kan till och med vara gynnsamt. Problemet är att ifall man redan har psykiska besvär så kan dessa förvärras av en tripp också. Om man är deprimerad och vill använda svamp som ett terapi-verktyg så är det mycket viktigt att läsa på om metod och liknande.

3. Frågan har blivit väl besvarad, känner inte att jag vill tillägga något

4. Nja egentligen inte, jag anser att det är minst lika stor risk att man får en negativ upplevelse på en låg dos som på en hög. Skillnaden är att på en låg dos har du fortfarande en viss verklighetsförankring och du kan lättare komma kontrollera dina känslor. Och såklart så upplevs inte en lågdos snedtripp lika jobbigt som en högdos snedtripp!
Citera
2010-03-13, 23:59
Medlem
Jag håller nog inte riktigt med här, dom värsta känslorna jag haft under en tripp har faktiskt varit ett litet snäpp under en fet tripp då man faktiskt kan komma fram till vad 1+1 blir. När jag trippar väldigt mycket blir det helt enkelt för jobbigt för min hjärna att läsa av vad som är bra, dåligt, rätt, fel osv och försätter mig i ett tillstånd där inget nu eller då existerar vilket gör det omöjligt för mig att kunna uttrycka några som helst känslor.

Säger bara go for it när ni ska trippa. Bättre att man trippar hårt första gången än att det knappt händer något. Det är ju det som är charmen med hallucinogena preparat, att bli överrumplad.
Citera
2010-03-14, 12:26
Medlem
Vireks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamilish
Jag tror att väldigt många personer trippar på svamp i helt fel syfte. Många har säkert hört att "man blir lite rolig" om man äter svamp och använder den i rent trippsyfte.
För mig är svampen ett redskap för att få reda på vad mitt inre har att säga till mig själv.

Jag har själv inte gjort någon resa än men det är på gång och jag har sett till att samla på mig så mycket information som det bara går.

Eller så gör du det i fel syfte? Alla vill uppnå olika saker och har olika preferenser....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in