Citat:
Ursprungligen postat av extragott
Funderar på att testa svamp, men det är lite saker jag vill veta först.
1. Ungefär hur lång är trippen? Jag förstår såklart att det är olika beroende på hur mycket man gnager i sig, men säg att man käkar 40-50 svampar med medelmycket aktiva ämnen i.
2. Många skriver att man måste vara psykiskt stabil och inte vara deprimerad osv osv. Vad kan hända om man inte är det? Snetripp deluxe eller vad?
3. Finns det några risker med att käka svamp förrutom snetripp? Många säger att man kan "fastna i ruset", men vad menar de när de säger det egentligen? Är det psyk resten av livet som gäller?
4. Är risken för snetripp mindre om man tar mindre doser?
Vore tacksam för svar!
Peace!
1. Ungefär hur lång är trippen? Jag förstår såklart att det är olika beroende på hur mycket man gnager i sig, men säg att man käkar 40-50 svampar med medelmycket aktiva ämnen i.
2. Många skriver att man måste vara psykiskt stabil och inte vara deprimerad osv osv. Vad kan hända om man inte är det? Snetripp deluxe eller vad?
3. Finns det några risker med att käka svamp förrutom snetripp? Många säger att man kan "fastna i ruset", men vad menar de när de säger det egentligen? Är det psyk resten av livet som gäller?
4. Är risken för snetripp mindre om man tar mindre doser?
Vore tacksam för svar!
Peace!
1. En bra bild på svamprusets längd: http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms_effects.shtml
2. Jag brukar beskriva hallucinogener som så att det förstärker ditt humör. Är du glad och lugn i sinnet kommer du bli ännu gladare på svamp.
Därför försöker jag tajma mina trippar så att jag har alla tentor klarade, inga skulder, städat hela hemmet, 100% bra med flickvännen osv, för dessa grejer lätt förstoras upp under en tripp.
Att man skulle snea för att man inte städat är ju såklart en enorm överdrift, men jag hoppas du förstår poängen... ett friskt sinne vill du ha innan du stoppar i dig svampen.
3. Det finns lite risker med svamp, men inga är fysiska:
#HPPD - http://sv.wikipedia.org/wiki/Hallucinogen_persisting_perception_disorder
Det är nog större risk att du har ihjäl dig själv på fyllan än att få detta av svamp
# Psykos - Ofantligt ovanligt, men vill man vara extra säker så kan man ju höra med släkten, för det är oftast ärftligt.
# Om du är materialist så kommer det gradvis försvinna efter några trippar
Summa: Mår du bra och känner dig stabil så är det inte farligare att trippa än att åka buss.
4. Ja, börja lågt.