2009-01-11, 18:53
Bannlyst
Se hur många ipn som kollat på en viss tråd istället för hur många gånger folk kollat i tråden, vad tycker ni om det? Ser ingen mening med att se hur många gånger folk kollat i tråden, jag tror man kan bilda sig en bättre uppfattning om hur aktiviteten vart i en viss tråd genom att se antalet besökare som kollat i den istället.
Citera
2009-01-11, 18:57
Medlem
Are-ons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnGuld
Se hur många ipn som kollat på en viss tråd istället för hur många gånger folk kollat i tråden, vad tycker ni om det? Ser ingen mening med att se hur många gånger folk kollat i tråden, jag tror man kan bilda sig en bättre uppfattning om hur aktiviteten vart i en viss tråd genom att se antalet besökare som kollat i den istället.

Är jag dryg, men hur gör man det?
Citera
2009-01-11, 18:57
Bannlyst
Fel.

Det blir bättre om samma IP registreras varje gång om man ska få en klar bild över hur aktiv tråden är. Eftersom vissa besöker en tråd endast en gång medans andra återkommer till tråden. Och om de återkommande personers visningar inte registreras så får man ju en felaktig uppfattning om hur aktiv tråden varit.
Senast redigerad av Steingren 2009-01-11 kl. 19:00.
Citera
2009-01-11, 19:03
Bannlyst
Ok, jag ser det som intressantare att veta hur många personer som kollat i en tråd än hur många gånger folk kollat i den. Lägger man sen till hur många som kollar i en viss tråd just nu så borde man la kunna bedöma hur aktiviteten vart i den bättre? Ser ingen mening med att se hur många gånger man uppdaterat sidan bara då folk gör det nästan hela tiden då det är något populärt som disktueras.

Jag ser det som mer relevant att veta hur många som besökt tråden än att veta hur många gånger folk uppdaterat/besökt den kan är en bättre formulering.
Senast redigerad av JohnGuld 2009-01-11 kl. 19:09.
Citera
2009-01-11, 19:08
Bannlyst
Ja, det kanske är intressant och veta hur många personer som kollat i en tråd. Men den informationen är inte så nödvändig och att ta bort antal visningar och istället lägga till antal besökare är en korkad idé. Och att lägga till en extra kolumn för antal besökare känns lite onödigt.
Citera
2009-01-11, 19:50
Medlem
Zwerchstands avatar
Referens:
Antal Visningar?
Antalet views
Sidvisningar
Fler View än Reply?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera