En gråtande Patrik Kristiansson har precis tagit bronsmedalj i stavhopp. Svensk media kommer imorgon, och för lång tid framöver, översköljas av sockersöta Carro- och Patrik-reportage. Mardrömmen fortsätter. Med fördubblad styrka... :mad:
Tja, jag brukar skryta med att jag vann Kast med liten boll i småskolan. Jag ser det som en bedrift snäppet under "världssporterna" stavhopp och sjukamp.
Varför inte glädjas åt våra svenska friidrottare som visar sig vara bäst när det gäller?
Det är ju bara det att vederbörande inte var bäst när det gällde. Han kom trea i en ytterst marginaliserad sport där vinnaren var runt femton centimeter från världsrekordet. Mao är sporten inte bara liten; klassen på de aktiva är dessutom bedrövlig. Att jag sedan anar en viss mediemedvetenhet bakom de näpna tårarna är en annan sak och det skrevs mest i affekt.
En gråtande Patrik Kristiansson har precis tagit bronsmedalj i stavhopp. Svensk media kommer imorgon, och för lång tid framöver, översköljas av sockersöta Carro- och Patrik-reportage. Mardrömmen fortsätter. Med fördubblad styrka... :mad:
varför kom jag att tänka på jante-lagen när jag läste detta?
Kanon, brons är iallafall medalj, jag förstår att grabben är glad,.. De som talar om annat har ingen som helst aning om vad idrott handlar om och kan med andra ord hålla sig till andra sidor,,,,,.
Det är ju bara det att vederbörande inte var bäst när det gällde. Han kom trea i en ytterst marginaliserad sport där vinnaren var runt femton centimeter från världsrekordet. Mao är sporten inte bara liten; klassen på de aktiva är dessutom bedrövlig. Att jag sedan anar en viss mediemedvetenhet bakom de näpna tårarna är en annan sak och det skrevs mest i affekt.
runt 15cm?...hmm vill inte vara ohövlig på nått sätt, men kanske du borde ta en kvällskurs i matte med tanke på att Bubka's världsrekord är på 6.14, italienaren som vann hoppade 5.90...
Tack för det. Rätt ska vara rätt. Jag hoppar över kvällskursen, men borde ha tagit reda på de faktiska siffrorna istället för att lita på minnet. Men de riktiga siffrorna visar bara än tydligare att klassen på tävlingen var dålig.
...eller kanske rent av att Bubka var så oerhört duktig att det dröjer innan det kommer nån lika bra....det är inte särskilt illa att hoppa 5.90 i stav.