2009-01-09, 00:23
Medlem
Isbiten90s avatar
Citat:
Välkommen tillbaka, Isbiten90
Du var här senast: Idag klockan 00:18
Privata meddelanden: 1 olästa, totalt 13.

Detta får jag se ständigt! Tycker jag på "Privata meddelanden" så har jag inte alls fått något nytt. Den där ettan vägrar försvinna.

Det är störigt som fan då jag hela tiden får falska förhoppningar. Ettan får ju en att titta dit.

Vad har hänt och hur kan jag åtgärda det?

Mvh,

Isbit
2009-01-09, 00:25
Medlem
Spår av nötters avatar
Detta hände precis för mig nu också. Men det är väl sånt man får leva med.

Titta bort!
2009-01-09, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isbiten90
Detta får jag se ständigt! Tycker jag på "Privata meddelanden" så har jag inte alls fått något nytt. Den där ettan vägrar försvinna.

Det är störigt som fan då jag hela tiden får falska förhoppningar. Ettan får ju en att titta dit.

Mvh,

Isbit

Äsch, sånt har hänt mig flera gånger. Det försvinner så småningom. Testa logga ut, rensa cache och sen tillbaka in igen.
2009-01-09, 00:28
Medlem
Isbiten90s avatar
Hur rensar man cache?

Att logga ut och in hjälpte tyvärr inte.
2009-01-09, 00:34
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:

Mvh,

Isbit
Jag har noterat det flera gånger, men varje gång har jag ändå fått meddelandet, men lite senare. Det kanske beror på att siffran 1 "olästa" det dyker upp redan när någon börjar skriva något meddelandet och om de ångrar sig så blir det inget heller. Eller bara på en försening i meddelandet? Igår hade jag två olästa meddelande samtidigt, men inga fanns i inkorgen, när jag kollade 10 min senare så fanns dessa två meddelanden till slut i min inkorg.

Hoppar du tillbaka med webbläsarens pilknappar efter du läst ett meddelande så ligger ju också antalet kvar.

Ja, det står i en tråd längre ned av moderator ojn att det kan ta lite tid i bland.

"Det tar några minuter innan ett PM dyker upp i inboxen efter att man fått meddelande om att det finns. Detta har något att göra med att en viss server någonstans pillegrejs som ska kommunicera med en annan server någon annanstans filleflärp inte alltid hänger med.

Inga PM försvinner dock, det är bara leveranstiden som kan bli lite längre än vanligt ibland. Ta en kopp kaffe eller fortsätt diskutera i era favorittrådar medan ni väntar, PM:et kommer fram till slut.

Förhoppningsvis slipper vi detta när alla nya servrar är igång till 100%."
Senast redigerad av girlsinmydream 2009-01-09 kl. 00:41.
2009-01-09, 00:35
Medlem
b0gfettos avatar
Det tar några minuter innan det kommer fram bara, inte första tråden om detta. Står nog även i buggrapportforumet.
2009-01-09, 00:35
Medlem
Isbiten90s avatar
Fixat nu. Meddelandet var fördröjt bara. Det skickades 00.15 men kom fram först 00.34.
2009-01-09, 00:36
Medlem
Citat:
Hur rensar man cache?

Att logga ut och in hjälpte tyvärr inte.

- Löst -

Citat:
Ursprungligen postat av girlsinmydream
Det kanske beror på att siffran 1 "olästa" det dyker upp redan när någon börjar skriva något meddelandet och om de ångrar sig så blir det inget heller.

Nah, osannolikt.
Senast redigerad av Isterband 2009-01-09 kl. 00:39.
2009-01-09, 00:42
Medlem
honken80s avatar
Det är någon bugg/fördröjning i systemet som alla drabbats av då och då på senaste tiden. Det ska tydligen fixa till sig när de ordnat nåt med servrarna som skall kasta info mellan varandra.
2009-01-09, 00:57
Medlem
Stilnocttomtens avatar
Ja, det brukar vara en stunds fördröjning. En liten teaser dyker upp för att man ska hänga kvar ett tag, kanske..

Men "FB ljuger..." är en beskrivning som fick mig att småle.

"-Nu satt jag här och skulle kolla mitt pm, men allt var lögn. Lögn och förbannad dikt. Ett jävla ljug helt enkelt."
2009-01-09, 08:08
Medlem
laserlasses avatar
har tagit en tid nu på slutet att få medelanden ireterande är det
2009-01-09, 11:14
Medlem
El Zorros avatar
Kolla sticky
*låst*

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera