2010-03-24, 03:06
Medlem
kungsmeks avatar
Ett glas vin, en ost, något sött (marmelad, sylt, frukt), bröd/kex. Sedan sover jag gott.

Annars brukar jag laga något som går snabbt och lätt att laga och att trycka i sig ofantliga mängder utav, som en redig portion traditionell Carbonara, eller någon annan enkel pastarätt.
Citera
2010-03-24, 03:09
Medlem
DonkeyKlonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Det där borde väl gå att göra på grillad kyckling också så man kan knapra på skinnet man tar bort från köttet sedan? Mina småbarn äter skinnet först iaf när det serveras kyckling.

Ja, det kan man absolut göra. Jag har gjort salladen med både kycklingfilléer samt hel grillad kyckling och varit nöjd med utfallet av bägge dessa. detta är orginalreceptet jag hittat på nån hemsida på internet, men jag personligen adderar ytterligare ½ till 1 deciliter majonäs i röran. Älskar majonäs. Äter en stor skål av detta samt ett fat med oliver vid sidan av. Helt jäkla fantastiskt va dessa smaker gifter sig ihop.
Citera
2010-03-24, 03:12
Medlem
tältpinnes avatar
Brukar göra bruschetta med typ tapenade, mascarpone eller annat. Och koka några hela tomater som jag rullar i salt och nafsar på.
Citera
2010-03-24, 03:15
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BridgeRock
http://pici.se/pictures/medium/ZBZoPkZSH.jpg

Den stekta äggtoasten är jäkligt fint nattkrubb.

Jodå, den och ett par raka sardeller på.
Citera
2010-03-24, 13:40
Medlem
MadamMims avatar
Käkar 3-4 nätter i veckan tortellini.
Gör en "sås" på rikligt med smör, lite lök, vitlök, parmesan, svartpeppar och bacon (ibland).
Har man en fin getost eller kanske lite gorgonzola så är det inte helt fel.
Ett stort knippe med basilika är gott att ha i, alternativt persilja.

Låter kanske lite omständigt men tar faktiskt inte lång tid alls. Det är koktiden på tortellinin som är jobbig om den inte är färsk.
Kör alltid Karl Johansvampfyllning.
Citera
2010-03-26, 11:02
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knekt sparv
Ok, det här låter lite äckligt, men en spontan grej jag brukar fixa när jag är uppe på natten är att linda in något i något annat. Jag har provat mig fram lite, och hittills måste jag säga att majonäs inlindat i skinka eller prickig korv är godast. (Jag älskar majonäs.)

Mjukost inlindad i en skiva god ost är också en makalös höjdare.
Citera
2010-04-06, 10:47
Medlem
knekt sparvs avatar
Nu ska jag ta tillfället i akt och upplysa er om att kombinationen risgrynsgröt/chokladsås/majonnäs inte är ett trevligt pålägg på skogaholmslimpa. Att äta skogaholmslimpan i duschen är inte heller en särdeles bra idé.
Citera
2010-04-06, 19:30
Medlem
thotthes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knekt sparv
Nu ska jag ta tillfället i akt och upplysa er om att kombinationen risgrynsgröt/chokladsås/majonnäs inte är ett trevligt pålägg på skogaholmslimpa. Att äta skogaholmslimpan i duschen är inte heller en särdeles bra idé.

Låter som en nykter kväll.
Citera
2010-04-08, 21:23
Medlem
Ederlezis avatar
En banan.
Citera
2010-04-08, 21:24
Medlem
Ederlezis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daym
Mjukost inlindad i en skiva god ost är också en makalös höjdare.

Är det du på bilden?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in