2009-01-05, 03:13
Medlem
503s avatar
vapen & militär -> politik utrikes
/mod
Citera
2009-01-05, 03:17
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big_Joe
Frågan är bara vad han har i baktanke när dem komer ignorera honom..

Så är det väl med allt?
Folk har kritiserat Irakkriget, finns massvis med vanliga medborgare som kritiserar Israel och de har ännu mindre makt än Reinfeldt.

Man brukar kräva, fördöma och allt möjligt inom internationell politik även om man för den sakens skull inte kan göra någonting åt det.

Reinfeldt tycker säkert även att det är för jävligt i Nordkorea även om han för den sakens skull inte kan göra någonting åt det.
Citera
2009-01-05, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big_Joe
Läste nyss på text tv att Reinfeldt i ett brev krävt vapenvila och att israels raketattacker skall upphöra..

Vilken makt och kraft ligger det bakom när han skriver det? Tror ni att dem ens bryr sig om hans påtryckningar?
Vem är han att kräva?
Han kan väl sätta på sig combat utrustning och dra ut och skapa fred.
Citera
2009-01-05, 03:40
Medlem
smhi2s avatar
Reinfeldts brev är som en fis i himlen, dvs, ett lönlöst brev
Citera
2009-01-05, 03:43
Medlem
Autobahn76s avatar
Hahaha!

Alfons pappa kräver vapenvila. Världen håller andan!
Citera
2009-01-05, 05:49
Medlem
Bronco68s avatar
Störtlöjligt som vanligt när svenska politiker skall uttala sig om saker ting untanför den skandinaviska myllan. Varken Reinfeldt eller nagon annan EU-politiker förstar vad konflikten handlar om eller vad invanarna i städer som Sderot har fatt sta ut med de senaste atta aren. I stället för att komma med sina skitnödiga uppmaningar bör de enbart halla käften!
Citera
2009-01-05, 05:52
Medlem
jokers avatar
De enda som kan ta de stridande i örat är USA och Arabförbundet. Och det är ytterst oklart hur mycket ens det skulle hjälpa. Sverige och EU skrattar man nog bara åt i Israel.
Citera
2009-01-05, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smhi2
Reinfeldts brev är som en fis i himlen, dvs, ett lönlöst brev
Nej, inte alls det är inrikespolitik.
Citera
2009-01-05, 06:01
Medlem
Bronco68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joker
De enda som kan ta de stridande i örat är USA och Arabförbundet. Och det är ytterst oklart hur mycket ens det skulle hjälpa. Sverige och EU skrattar man nog bara åt i Israel.

Ja, det kan jag intyga efter mina manga besök i landet. I synnerhet Sverige ses som ett pajasland och en stark supporter till Hamas.
Citera
2009-01-05, 13:51
Medlem
smhi2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Nej, inte alls det är inrikespolitik.
Ja, det är ju klart han vill visa den Svenska befolkningen vart han står i konflikten, men utrikespolitiskt är det som jag sa, ett lönlöst brev.
Citera
2009-01-05, 17:18
Medlem
Tobiaslindgrens avatar
EU borde väl kunna påverka om de bestämmer sig för att inte importera något från Israel? Inte för att jag tycker det en bra idé, men man borde väl kunna genomföra den och påverka?
Citera
2009-01-05, 19:13
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musslan100
Ryssland då:

"Det är nödvändigt att få ett slut på lidande för civilbefolkningen på bägge sidor, att stoppa blodspillan genom att säkra en bilateral vapenvila", sade ryska UD i ett uttalande."

Jag säger ju att Putin har humor!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in