2009-01-10, 01:26
Medlem
Twin Peakss avatar
Tja, Ian lär väl inte ha det så fett iom att han kliver upp klockan 5 varje morgon för att snacka i radio!
Knappast nånting jag skulle pyssla med om jag vore miljonär!!!
Övriga bandmedlemmat har jag ingen aning om vad dom gör till vardags (inkl Tempest)
Måste vara surt att ha haft hela världen som sin arbetsplats för att sen kolla extra priser på ICA Maxi!!!
Iofs så är ju inte pengar allt,,,,
Killarna har nog fått varit med om ett och annat!!
När pengarna blir större blir även dina "kompisars"fickor vidare!!!!!
Citera
2009-09-08, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twin Peaks
Tja, Ian lär väl inte ha det så fett iom att han kliver upp klockan 5 varje morgon för att snacka i radio!
Övriga bandmedlemmat har jag ingen aning om vad dom gör till vardags (inkl Tempest)
Måste vara surt att ha haft hela världen som sin arbetsplats för att sen kolla extra priser på ICA Maxi!!!

Men lol. Det var dagens.. Var har du hållit hus de senaste 5-6 åren? Inte funderat på att Europe fortfarande håller igång och att de turnerar världen runt i princip hela tiden? Med framgång dessutom, flera utsålda kvällar på Hammersmith Odeon och utsålda arena-gig Japan och delar av Europa.
Nya skivan är dessutom väldigt bra. Känns som att det äntligen börjar få de cred de gjort sig förtjänta av de senaste åren
Senast redigerad av tryffel 2009-09-08 kl. 17:32.
Citera
2009-09-08, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Men lol. Det var dagens.. Var har du hållit hus de senaste 5-6 åren? Inte funderat på att Europe fortfarande håller igång och att de turnerar världen runt i princip hela tiden? Med framgång dessutom, flera utsålda kvällar på Hammersmith Odeon och utsålda arena-gig Japan och delar av Europa.
Nya skivan är dessutom väldigt bra. Känns som att det äntligen börjar få de cred de gjort sig förtjänta av de senaste åren

Släpps imorgon, finns den att få tag på någonstans idag?
Citera
2009-09-08, 22:18
Medlem
Laddat ner några av låtarna och det låter väldigt lovande.

Men ska köpa ett riktigt ex imorn och få den signerad på Bengans i shlm. 17,30 kommer de dit
Citera
2009-09-08, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Laddat ner några av låtarna och det låter väldigt lovande.

Men ska köpa ett riktigt ex imorn och få den signerad på Bengans i shlm. 17,30 kommer de dit

Bah, är från Skaune Hittade hela albumet som torrent, vet inte om den är ok än. En av torrentarna hade nån mupp lagt in "motherfucking buy it" lite här och där....Aja, kommer väl en scene-relle imorgon. Men mycket möjligt att jag faktiskt köper plattan. Diggar Norums guraspel som fan
Citera
2009-09-09, 01:28
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twin Peaks

Vad jag har hört tjänar man ganska bra deg på att snacka morgonradio.
Citera
2009-09-09, 09:21
Medlem
Riff-Ralfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z2jois
Vad jag har hört tjänar man ganska bra deg på att snacka morgonradio.

Har inte de efterblivna mupparna i Rixmorronzoo ca 80-100' brutto/månad? Det är ju rätt hyggligt för den minst sagt mediokra arbetsinsats de gör...
Citera
2009-09-09, 09:29
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riff-Ralf
Har inte de efterblivna mupparna i Rixmorronzoo ca 80-100' brutto/månad? Det är ju rätt hyggligt för den minst sagt mediokra arbetsinsats de gör...

Jo, det är siffror jag också hört. Ett år i ett frukostgäng är förmodligen lika lönsamt som att turnera jorden runt med Europe i en månad. Fast kanske inte lika kul?

Sedan är jag ingen Europeexpert, men om Tempest skrev Final countdown själv lär väl han vara försörjd ett par generationer framåt. Mer synd om de andra i så fall och kanske anledningen till att så många gamla band återuppstår. Men den gamla skatteskulen borde väl vara avskriven vid det här laget?

The Polices Sting sa ju öppet att deras återförening var för att han ville vara sjyssst mot de andra i bandet så de kunde få en hygglig pension att leva på.
Citera
2009-09-09, 09:30
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riff-Ralf

Oj, Vad säger du? Du, jag och Norum startar ett bättre morgonprogram och nöjer oss med 120 papp brutto per månad. Vi är ju trots allt blygsamma.

Norum var smart som hoppade av och kom tillbaka till Europe.
Citera
2009-09-09, 10:14
Medlem
Senaste albumet recenserades av Fredrik Strage i DN häromdagen. Den fick hyggliga recensioner. Tydligen några riktiga bottennapp i klass med "pekoralen Cherokee" som han uttryckte sig. Men i övrigt bättre än väntat.

Själv är jag skeptisk och hatar Tempest sångstil.

Och vilket namn förresten, Joey Tempest.
Citera
2009-09-09, 10:15
Bannlyst
I dag är de på Bengans på Drottningatan och signerar skivor för de som är intresserade.

Jag ska inte dit!
Citera
2009-09-12, 23:09
Medlem
Fy satan vad bra nya plattan Last look at eden rockar!

Förtjänar verkligen alla hyllningar världen över. Årets bästa hårdrocksplatta utan tvekan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in