Citat:
Ursprungligen postat av bobafett
Ok, det har gått ungefär som jag trodde, att en massa katt talibaner skulle börja tjafsa hit och dit.
Nej, att låta mina hundar jaga är inte ett alternativ, dessa har jag för tävling plus att det är så jävulskt kul att dra med dem.
Hur skulle det gå om mina hundar får upp viljan att jaga när jag är ute och drar i skogen. Inget bra alternativ. Att ha en till hund i form av terrier är inte aktuellt. Då jag inte har intresse för dessa hundar som bara skäller och låter, jag vet dock precis vilken du menar, de kommer tydligen från Danmark från början.
Oavsett om jag håller efter foder och dylikt så kommer det alltid att finnas gnagare på en gammal gård. Så är det bara.
Får leta vidare efter en katt som är självständig, gillar att vara ute och så pass intelligent så att den inte hoppar inte till hundarna.
Tack.
Tråd kan stängas.
Min syrras honkatt bor hemma över vintern, annars ser vi aldrig av den, på en gård finns det ju gott om mat och utrymmen att sova på, så skaffa en katt du. Hittar du en hemlös vildkatt så vore ju det bäst, men om du kanske kelar lite med den när du är ute så räcker nog det. Dock så är det väldigt individuellt hur sociala katter är.
Citat:
Ursprungligen postat av cinerama
Jag har läst att hundar är bättre än katter på att fånga råttor.
HAHAHAHAHA

Var det jultomten som sa det? Och det här med att hundar skulle jaga katter är extremt sällsynt när de lever tillsammans i samma hushåll, och de hundar som ger sig på katter ångrar sig nog ordenligt efteråt.