2009-01-03, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baluch
Alternativ musik kommer inte med, av den anledningen att det inte är populärt, och alltså inte intressant för Spotify. Det handlar om "survival of the fittest" snarare än censur, eller hur?

Det är väldigt mycket alternativ musik på spotify. De har ju kontrakt med flera indi-organisationer. T.ex. Merlin. Via dessa regnar det in mindre labels och okända grupper.

Hur stort ett vit makt-band än skulle vara, så skulle det nog inte dyka upp på spotify.

Jag menar att censur visst är till stor del bygger på kommersiella beslut. Men det är ju fortfarande censur.

T.ex. så har vi sett Expressen airbrusha om mörkhyade kriminella till vita. Det är ju en typ av censur. Men fortfarande av kommersiella skäl. De vill ju helt enkelt slippa den skitstormen som uppkommer varje gång en invandrare blir utpekad som kriminell. Och därmed försöka hålla aktieägarna glada.
Citera
2009-01-28, 13:23
Medlem
Ravekommisionens avatar
Nu har de ju plockat bort Ultima Thule verkar det som... Å andra sidan är det annan musik som också försvunnit. En konstig grej är dock att ett vikingarockband som jag har lagt in som en egen playlist går att spela, men om man söker efter dem så hittar man inget. Är det kanske så att de börjat begränsa vad som går att lyssna på i gratisversionen? Uppenbarligen verkar de ju inte ha tillräckligt många premiumkonton (tre fjärdedelar av all reklam består ju av att de tjafsar om det, hade till och med en "reklampaus" där det endast var brus ).

Eller har de bara blivit pk? Att det inte är kommersiellt gångbart är ju rent skitsnack, det är populärare än mycket av musiken som finns.
Citera
2009-01-29, 07:36
Bannlyst
Det finns en del rätt udda prog (syftar inte på progg) från 70-talet och jag vet inte hur pass kommersiellt gångbart det är. Iofs är det inte lika icke-pk som nazi-musiken men å andra sidan borde inte "knarkar-musik" vara särskilt pk heller egentligen.
Citera
2009-01-29, 14:27
Medlem
Moegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravekommisionen
Nu har de ju plockat bort Ultima Thule verkar det som... Å andra sidan är det annan musik som också försvunnit. En konstig grej är dock att ett vikingarockband som jag har lagt in som en egen playlist går att spela, men om man söker efter dem så hittar man inget. Är det kanske så att de börjat begränsa vad som går att lyssna på i gratisversionen? Uppenbarligen verkar de ju inte ha tillräckligt många premiumkonton (tre fjärdedelar av all reklam består ju av att de tjafsar om det, hade till och med en "reklampaus" där det endast var brus ).

Eller har de bara blivit pk? Att det inte är kommersiellt gångbart är ju rent skitsnack, det är populärare än mycket av musiken som finns.

Det är inte bara PK... för i helvete vad folk letar efter saker att peka ut som PK på detta forumet. Om du hade lagt 3 minuter av ditt liv på lite research så hade du sett att jättemånga artister har försvunnit från Spotify, och det är inte en ZOG-konspiration, utan helt enkelt så har det skett missförstånd med vilka artister som signades via sina skivbolag, och dom har bett om att bli borttagna från listorna.
Citera
2009-01-29, 15:15
Medlem
Nu går dom ut emd ytterligare begränsningar av musik

http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=907&a=473217
Citera
2009-01-30, 03:32
Medlem
Candyasss avatar
hemskt att det finns album som heter Black Power också, det tycker jag är lite sjukt faktiskt.
Citera
2009-01-30, 06:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Candyass
hemskt att det finns album som heter Black Power också, det tycker jag är lite sjukt faktiskt.
Enligt ditt sätt att resonera så borde därför black metal vara super-rasistiskt och därmed totalförbjudas?
Citera
2009-01-30, 07:51
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Candyass
Det är ju också en inställning, att få hybris så fort man ser något med Black - för det måste ju ha med negrar att göra...
Citera
2009-01-30, 09:57
Medlem
jonasgrillars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Det är ju också en inställning, att få hybris så fort man ser något med Black - för det måste ju ha med negrar att göra...

Fast en platta som hette "White Power" skulle ju direkt anses ha någonting med rasism att göra...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in