Flashback bygger pepparkakshus!
2009-01-01, 15:57
Medlem
Tjenare folket. Jag håller på att omformatera min hårddisk för att se om den går att rädda. Men då kom jag till ett steg där man ska skriva in användare och helt plötsligt fungerar inte tangäntbordet, därför kan jag inte komma vidare till nästa steg då undrar jag vad som har hänt och hur jag löser det, för det verkar precis som det är något som man ska instalera lr nått :S det liksom blinkar till nä man sätter i det men sen är det släckt snabbt som ögat. är väldigt tacksam för sanabba svar.

Otroligt störande en sån här dag när man e lite bakåtfull
Citera
2009-01-01, 16:05
Medlem
HälsingeBockens avatar
Är tangentbordet anslutet med PS2 eller USB?
PS2 är säkrare eftersom alla BIOS kan hantera detta.
USB kan behöva drivrutiner för att fungera, vilket kan vara ett problem vid omformatering.
Citera
2009-01-01, 16:06
Medlem
CronoSs avatar
Prova o koppla in & ut tangentbordet, kan funka om ditt tangentbord är helt vill säga. Jag brukar ha samma problem med musen, testa.
Citera
2009-01-01, 16:08
Medlem
Puntis avatar
Det kan vara så att att moderkoretet inte skickar ström till usbportarna vid det tillfället (om du nu använder usb tangentbord).

Så testa ett med ps2 anslutning
Citera
2009-01-01, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CronoS
Prova o koppla in & ut tangentbordet, kan funka om ditt tangentbord är helt vill säga. Jag brukar ha samma problem med musen, testa.

Har gjort det ett antal gånger nu :P men inget nytt händer, har även testat andra tangentbord, men det konstiga är att det satt i och helt plötsligt la det av :S Har inte USB-anslutning. kan det va nått med själva kotnakten man sätter i sladden i ?
Citera
2009-01-01, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punti
Det kan vara så att att moderkoretet inte skickar ström till usbportarna vid det tillfället (om du nu använder usb tangentbord).

Så testa ett med ps2 anslutning

Nä jag använder den andra anslutningen vad det nu hette :P men kan det fortfarande vara moderkortet för det kan vara sönder på datorn, men det konstiga e ju att det ska dö bara så funka ju i början när jag omformaterade
Citera
2009-01-01, 16:28
Medlem
blackboxens avatar
ta ur sladden till bordet, stäng av datorn koppla in det igen, starta upp datorn.
Citera
2009-01-01, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackboxen
ta ur sladden till bordet, stäng av datorn koppla in det igen, starta upp datorn.

Japp precis så skulle man gör, Tackar så mycket för svaren i alla fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in