2018-12-16, 13:27
  #481
Medlem
Hur ser det ut nu när det börjar bli kallt och jäkligt? Sitter de fortfarande utanför stationen vid cyklarna, eller de gömmer sig någon annanstans?
Citera
2018-12-19, 22:47
  #482
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luczi93
Hej gott folk!

Första inlägget för min del på fantastiska Flashback. Hängt runt här i en del år, och nu äntligen fått tummen ur röva och blivit medlem

Har kollat igenom sista delen av tråden och tänkte nämna några saker som inte verkar ha blivit nämnt innan. Bor i Köpenhamn på tredje året och kommer från och till nere på Vesterbro i drogsammanhang, så jag hoppas jag kan bidra med någon info till er.

Som ni säkert känner till så finns det ett gäng fixerum (dit man kan gå och skjuta i sig sina grejer i lugn och ro, under uppsyn av sjukvårdspersonal ifall något skulle gå snett. Dem har även rum där man får lov att röka crack.)

Med adress på Halmtorvet 17, ca 200 meter från centralstationen ligger det största av dem. (Kan ladda upp karta med vägbeskrivning vid intresse). I dagligt tal kallat för H17. Där är folk dygnet runt. Ganska mycket folk också, givetvis med variation under dygnets timmar, brukar vara flest folk på kvällen/tidig natt.
Där är en slags "terrass"/platå precis utanför där alla brukare alltid samlas.
Där brukar inte gå mer än en minut innan någon frågar om man behöver något. Det mesta brukar gå att lösa, väldigt snabbt dessutom.
Heroin och kokain går alltid alltid alltid att lösa där. Har heller aldrig personligen varit med om att metadon inte går att lösa, har dock hört andra som varit tvungna att fråga runt lite. Men generellt brukar där vara metadon i omlopp där nere, dock inte alltid några större mängder.

Dessutom kan man gå in och be personalen om allt i väg av verktyg, utan att behöva registrera sig. Dom brukar dessutom vara väldigt generösa med hur mycket man får med.

Angående metadon så är det många som hämtar ut på sitt lokala apotek både dagligen men också veckovis. Så det där med att komma över på morgonen är inte nödvändigtvis ett måste.
Generellt också så kan jag upplysa om att lön och bidrag, förtidspension etc betalas ut den sista vardagen i månaden i Danmark. Så det bästa är att åka på eftermiddagen samma dag, för där är på månadsbasis absolut mest droger i omlopp den dagen och dagarna efter. Speciellt om det är upp till en helg.

Om det finns behov för mer info, så är det bara att efterfråga. Om jag inte vet, kan jag kanske ta reda på det. Jag måste ju backa upp mina landsmän!

Ha det bäst!
/L93

Hur ser det ut nu såhär nära jul?
Tänker på stammisarna som brukar hänga precis utanför stationen ;/
Citera
2018-12-30, 10:07
  #483
Bannlyst
Kan man fixa bra jonk i CPH på gatan? Bättre än i Malmö?
Citera
2019-01-01, 17:35
  #484
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luczi93
/,,/
Bor i Köpenhamn på tredje året och kommer från och till nere på Vesterbro i drogsammanhang, så jag hoppas jag kan bidra med någon info till er..
/,,/
Om det finns behov för mer info, så är det bara att efterfråga. Om jag inte vet, kan jag kanske ta reda på det. Jag måste ju backa upp mina landsmän!

Ha det bäst!
/L93

Citat:
Ursprungligen postat av Theante
Hur ser det ut nu såhär nära jul?
Tänker på stammisarna som brukar hänga precis utanför stationen ;/

L93 - du som sitter på mycket kunskap. Vet du hur det är nu när det är kallt?
Citera
2019-01-03, 15:18
  #485
Medlem
Hej, jag måste fixa metadon piller ej flaska, hur lätt är det att åka ner t Köpenhamn å fixa?jag åker från sthlm så jag vill lixom inte göra en chansning.
Citat:
Ursprungligen postat av MyOwnSaviour
Jag var precis nere nu idag och fixade metadon hur lätt som helst. Bara gick fram till en dansk vid cykelstället utanför stationen och köpte på mig 320mg. Klarade mig undan torskning på tåget också, de kollade bara leg. Hur lätt som helst.
Citera
2019-01-03, 15:19
  #486
Medlem
Uppdatera mig gärna!
Citat:
Ursprungligen postat av Theante
Hur ser det ut nu såhär nära jul?
Tänker på stammisarna som brukar hänga precis utanför stationen ;/
Citera
2019-01-13, 14:51
  #487
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t.hohl
Uppdatera mig gärna!

Hade jag gärna gjort - väntar själv på svar :/
Hade verkligen behövt veta -.-
Citera
2019-01-14, 09:13
  #488
Medlem
Ingen av trådens stammisar som har någon info alls om hur det är nu vintertid?
Citera
2019-01-14, 18:08
  #489
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theante
Ingen av trådens stammisar som har någon info alls om hur det är nu vintertid?
Nej verkligen inte! Vart bor du? Skåne eller högre upp?
Citera
2019-01-15, 00:43
  #490
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t.hohl
Nej verkligen inte! Vart bor du? Skåne eller högre upp?

Bor i Skåne. Men hade ändå velat veta - det är liksom en process ändå (med resan & växling)
Citera
2019-01-15, 09:41
  #491
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theante
Bor i Skåne. Men hade ändå velat veta - det är liksom en process ändå (med resan & växling)
Aa d sant! Jag funderar på att chansa å åka dit
Citera
2019-01-20, 00:09
  #492
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theante
L93 - du som sitter på mycket kunskap. Vet du hur det är nu när det är kallt?
Ja de var sjukt lätt att fixa, jag fixa ca 110st på 2h. Åkte nattåg från sthlm å sen tog jag Öresundståget kl 7 över dit sen åkte ja hem igen vid 12
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in