Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-01, 12:56
Bannlyst
Satt vid datorn igår, inga problem, datan funkade som den ska. Sen idag när jag sätter på den så känns den oehört segt och det låter som den jobbar 10 gånger mer än vad den brukar göra. Jag har laddat ner film, men från säkra sidor och inget mer på senaste tiden.

Vad kan felet va? Är det datan som helt plötsligt börjar ge upp?

Kan också tillägga att jag hittade några skumma processer i aktivitetshanteraren.
Citera
2009-01-01, 13:01
Medlem
hasenfrasens avatar
Tanka hem och kör Antimalware samt SuperAntiSpyware och avsluta med en körning av t.ex. både Eset och Trend online-scanners.
Citera
2009-01-01, 13:37
Medlem
  • Kolla utrymmet på din hårddisk, har du väldigt lite utrymme kvar kan inte windows swappa ordentligt. Bara ta bort lite grejer så löser det sig

• Du kan också prova att stänga av en del saker från autostarten. Att köra program du inte behöver i bakgrunden tar bara upp massor av resurser i onödan.
    Start-->Kör-->Skriv msconfig-->Gå till fliken som heter autostart eller liknande (kan inte kolla, sitter inte på windowsdator just nu)
    Där kan du bocka av de program du inte vill ska starta samtidigt som datorn.

• Och som överstående sa, skanna efter virus/spyware med något antivirusprogram.

P.S Det heter dator
Citera
2009-01-01, 15:13
Bannlyst
okej, tack för hjälpen

ska åtgärdas nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem