2009-05-08, 20:21
Medlem
Flashen1961s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KRISTERLAG
HELSINGBORG. Det var strax före klockan 19.30 som polisen larmades till en misstänkt misshandel och knivskärning på Miatorpsgatan. Ambulans är också på väg men kommer att invänta polis innan man kör fram till platsen.

Peter Ferm
http://hd.se/helsingborg/2009/05/08/kvinna-knivskuren-paa-planteringen/
Hmm? Uppdaterad 19:50 när man går in på din länk! Kan det vara så att denne pkit har reviderat nyheten för annars passar det in för rasister enligt dessa vänstervridna journalisters världsbild?

Står nu citat "Ambulans och polis är nu på plats.
2009-05-08, 22:47
Medlem
Hm lite förvånad över alla brott man aldrig hör talas om, står ju för fan bara om bantningsmetoder och dylikt i kvällstidningarna.

Haha. Ni kan ju inte anta att det är invandrarrelaterade brott bara för att de kör BMW eller bor i en viss stadsdel:P
2009-05-08, 22:56
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k2berg
Ni kan ju inte anta att det är invandrarrelaterade brott bara för att de kör BMW eller bor i en viss stadsdel:P

Jo då..
2009-05-08, 23:09
Medlem
Truman Capotes avatar
Kära forumpostare!

Ni ska inte gegga in er för mycket i olika föreställningar om invandrare och "invandrarrelaterade brott 2009" etc. Jag har förståelse för att man kan känna sig förvirrad när ett samhälle förändras snabbt. Dessutom har man kanske fått känna ända in på skinnet vilka uttryck det kan ta sig när människor är ute och kompenserar sig för existentiell förvirring. I klartext: många av er som postar här har kanske erfarenhet av "invandrarrelaterade brott", men det vet jag inget om (jag har inte läst igenom hela tråden och kan därför inte uttala mig om trovärdigheten i vittnesmålen och uppgifterna som förs fram). Det jag däremot vet med säkerhet är att människor är ganska lika, oavsett etnicitet.

I grund och botten handlar allt om relationer: om grannen och jag har en bra relation, har vi också ett kapital att göra uttag ifrån, om det skulle hända att vi blev oense i någon fråga. Vi kan då resonera med varandra och finna en kompromiss som är acceptabel för oss bägge. Om man däremot kör ut all ångest och rädsla man har, inte minst inför egna tillkortakommanden som man aldrig vågar titta närmare på, då är det ganska säkert att man kommer att få en konflikt som bara växer.

Äh, jag ska snart gå och lägga mig och orkar inte skriva så mycket mer. Jag vill bara få fram: ta det lite lugnt! Hetsa inte så vansinnigt! Detta land kommer att ha så mycket glädje av alla som flyttar hit. Demografisk statistik visar att vi kan aldrig klara välfärden utan tillskott av just invandrare. Sedan är det inget att förvånas över att det finns friktioner som uppstår.

När jag började i högstadiet i mitten av 70-talet fick jag och mina kamrater åka buss fem mil för att gå skola i närmaste tätort. Det var en chock: vår skolmässiga kunskapsnivå var så mycket sämre än stadsbarnens. Dessa var i hög utsträckning medelklassbarn från familjer med en helt annan syn på skola och samhälle än vad vi var utrustade med. Vi kände oss som skit, och gissa om vi kompenserade oss! Vi snattade och djävlades med lärare och alla vi kom åt. Våld låg nära till hands, alltid i syfte att förstärka den ihåliga självkänsla vi upplevde. Detta känner jag igen hos invandrarbarn som jag möter i dag: de skapar sig en status genom att bryta mot normer som de egentligen är väl medvetna om.

Nå, avslut: trissa inte upp motsättningar som vi som har etnisk bakgrund i landet egentligen inte ska behöva känna oss så hotade av. Ingenstans i världen vill människor att deras barn ska växa upp i otrygghet och misstänksamhet, om man bara frågar. Ur hat växer bara mera hat. För den skull behöver man inte vara ett godtroget lamm, men försök att förstå hur saker hänger ihop.
2009-05-08, 23:41
Medlem
Flashen1961s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truman Capote
Kära forumpostare!

Ni ska inte gegga in er för mycket i olika föreställningar om invandrare och "invandrarrelaterade brott 2009" etc. Jag har förståelse för att man kan känna sig förvirrad när ett samhälle förändras snabbt. Dessutom har man kanske fått känna ända in på skinnet vilka uttryck det kan ta sig när människor är ute och kompenserar sig för existentiell förvirring. I klartext: många av er som postar här har kanske erfarenhet av "invandrarrelaterade brott", men det vet jag inget om (jag har inte läst igenom hela tråden och kan därför inte uttala mig om trovärdigheten i vittnesmålen och uppgifterna som förs fram). Det jag däremot vet med säkerhet är att människor är ganska lika, oavsett etnicitet.

I grund och botten handlar allt om relationer: om grannen och jag har en bra relation, har vi också ett kapital att göra uttag ifrån, om det skulle hända att vi blev oense i någon fråga. Vi kan då resonera med varandra och finna en kompromiss som är acceptabel för oss bägge. Om man däremot kör ut all ångest och rädsla man har, inte minst inför egna tillkortakommanden som man aldrig vågar titta närmare på, då är det ganska säkert att man kommer att få en konflikt som bara växer.

Äh, jag ska snart gå och lägga mig och orkar inte skriva så mycket mer. Jag vill bara få fram: ta det lite lugnt! Hetsa inte så vansinnigt! Detta land kommer att ha så mycket glädje av alla som flyttar hit. Demografisk statistik visar att vi kan aldrig klara välfärden utan tillskott av just invandrare. Sedan är det inget att förvånas över att det finns friktioner som uppstår.

När jag började i högstadiet i mitten av 70-talet fick jag och mina kamrater åka buss fem mil för att gå skola i närmaste tätort. Det var en chock: vår skolmässiga kunskapsnivå var så mycket sämre än stadsbarnens. Dessa var i hög utsträckning medelklassbarn från familjer med en helt annan syn på skola och samhälle än vad vi var utrustade med. Vi kände oss som skit, och gissa om vi kompenserade oss! Vi snattade och djävlades med lärare och alla vi kom åt. Våld låg nära till hands, alltid i syfte att förstärka den ihåliga självkänsla vi upplevde. Detta känner jag igen hos invandrarbarn som jag möter i dag: de skapar sig en status genom att bryta mot normer som de egentligen är väl medvetna om.

Nå, avslut: trissa inte upp motsättningar som vi som har etnisk bakgrund i landet egentligen inte ska behöva känna oss så hotade av. Ingenstans i världen vill människor att deras barn ska växa upp i otrygghet och misstänksamhet, om man bara frågar. Ur hat växer bara mera hat. För den skull behöver man inte vara ett godtroget lamm, men försök att förstå hur saker hänger ihop.
Du ta och flytta till Rosengård eller annat ställe som har blivit blattifierat så lär du byta ställning ganska kvickt efter att dom våldtagit frugan din!
2009-05-08, 23:55
Medlem
Truman Capotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashen1961
Du ta och flytta till Rosengård eller annat ställe som har blivit blattifierat så lär du byta ställning ganska kvickt efter att dom våldtagit frugan din!

Tack för svaret! Ja du, jag är inte Jesus Kristus på något vis, men jag tror på ömsesidighet och upplysning, dvs förnuft: givet de bästa förutsättningarna kan ingen vilja inrätta sitt liv efter att våldta frugan min (det är absolut inget fel på henne, men det verkar torftigt att ha våldtäkt som metod för närhet).
2009-05-09, 00:51
Medlem
Snapphanekungens avatar
Arabtolk behövdes.

http://frianyheter.wordpress.com/2009/05/08/man-atalas-for-grov-kvinnofridskrankning-m-m/
2009-05-09, 18:07
Medlem
Någon som bor i Umeå?
Hatbrottsrättegång på tisdag.

http://frianyheter.wordpress.com/2009/05/05/rattegangstips-12-maj/

Det är trots allt invandrarrelaterat.
2009-05-09, 20:31
Bannlyst
Sten mot väktare från skoltak.

Sten mot väktare från skoltak

KLIPPAN. Polis skickades omkring 19.40 mot Åbyskolan, där tre ungdomar befunnit sig på taket. De ska bland annat ha kastat sten mot väktare och gjort obscena gester.

http://hd.se/klippan/2009/05/09/sten-mot-vaektare-fraan-skoltak/
2009-05-09, 21:05
Medlem
Brookuss avatar
Citat:
Illegal invandrare hittades misshandlad

En 23-årig kvinna greps och anhölls på söndagen misstänkt för brott mot utlänningslagen efter att ha blivit misshandlad av sin hyresvärd.

Polisen fick i söndags in en anmälan om att en kvinna blivit kraftigt misshandlad i sin bostad i Danderyd. När polisen kom till bostaden hittade man en 23-årig kvinna med lättare skador. Kvinnan hade enligt uppgift blivit misshandlad av sin hyresvärd.

Kvinnan togs med till polisstationen för förhör eftersom hon hade behov av tolkhjälp. I förhören kom det fram att kvinnan vistades illegalt i landet. Hon anhölls därför misstänkt för brott mot utlänningslagen.

Kvinnans hyresvärd, som misstänks för misshandel, släpptes efter förhör.
http://tabydanderyd.se/nyheter/1.317455#commentForm

Bra gjort hur som helst. Alla illegala fästingar bör lynchas.
2009-05-09, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flashen1961

"mata inte trollen"
2009-05-10, 01:48
Medlem
Flashen1961s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KRISTERLAG
"mata inte trollen"
Jo kom på det senare

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto