2009-01-10, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dettakort
Det enda som är litet segt att han måste ha reklam och sponsorer för att kunna driva sin verksamhet, ibland är det litet segt att höra någon av hans sponsorer prata om sitt guld, matvaror etc. som de vill sälja.

Jag trodde inte det var han som ville ha reklam, utan radiokanalen som han jobbar för har reklam. AJ jobbar för ett företag. Han äger den inte.

Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Alex Jones skall ha sagt att David Icke har helt rätt i att rymdödlor styr oss.

Kan du ge mig den källan?
Enligt vad jag har hört så har Alex Jones (AJ) sagt att Icke har bra information och allt detta, men att ödleteorin är det som förstör hela teorin.
http://www.youtube.com/watch?v=qMelHSMVQDI
Citera
2009-01-10, 05:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Jag trodde inte det var han som ville ha reklam, utan radiokanalen som han jobbar för har reklam. AJ jobbar för ett företag. Han äger den inte.

Enligt vad jag har hört så har Alex Jones (AJ) sagt att Icke har bra information och allt detta, men att ödleteorin är det som förstör hela teorin.

Alex Jones har aldrig sagt att David Icke har helt rätt i att rymdödlor styr oss människor, varje gång David Icke är gäst hos Alex Jones så brukar han säga att han inte håller med om allt.

Alex Jones har väl ändå egna sponsorer som ger honom inkomst, hans sponsorgäster och alla de produkter som han gör reklam för. De rena reklaminslagen kanske är mer kopplat till GCN. Men om man vill höras och synas så behövs pengar, om Alex inte hade haft något reklam hade det vara en bättre radioshow men troligtvis mycket mindre och inte så ofta då han varit tvungen att få in alternativa inkomster.

Han har sålt sitt första bullhorn, auktionen är inte över och är uppe i tiotusentals dollar. Han har tidigare fått in pengar via en moneybomb för att bygga en tv-studio, verkar som om han kan komma att börja sända via bland annat kabeltv snart.
Citera
2009-01-10, 07:49
Medlem
Citat:
Alex Jones har aldrig sagt att David Icke har helt rätt i att rymdödlor styr oss människor, varje gång David Icke är gäst hos Alex Jones så brukar han säga att han inte håller med om allt.

Säg inte det till mig, säg det till KimNeilJung som påstår det. Väntar på källan innan jag kan säga något.

Citat:
Alex Jones har väl ändå egna sponsorer som ger honom inkomst, hans sponsorgäster och alla de produkter som han gör reklam för. De rena reklaminslagen kanske är mer kopplat till GCN. Men om man vill höras och synas så behövs pengar, om Alex inte hade haft något reklam hade det vara en bättre radioshow men troligtvis mycket mindre och inte så ofta då han varit tvungen att få in alternativa inkomster.

Han har sålt sitt första bullhorn, auktionen är inte över och är uppe i tiotusentals dollar. Han har tidigare fått in pengar via en moneybomb för att bygga en tv-studio, verkar som om han kan komma att börja sända via bland annat kabeltv snart.

Allt som har med radioshowen att göra, inkomst, gäster, reklam m.m har med radioföretaget att göra, inte med Alex Jones.

AJ däremot gör dokumentärfilmer som han säljer på sin site, men har flertals gånger sagt att man kan ladda ner dom gratis eller se dom på videogoogle och youtube gratis, bara man pratar och diskuterar om det med andra och sprider ämnet till andra.
Citera
2009-01-10, 07:56
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulse82

Nej jag svarade på dettakorts inlägg och använde samma sätt att argumentera. Man hittar helt enkelt på att någon sagt något. Källor är bajs.

"Många påstår att Bill Clinton sagt att de hört att det sägs att flera forskare fått ett brev av Alex Jones där det ryktas att väderspänningar är en politisk chimär och ett sätt att få eliten till makten"
Typ. Skillnaden mellan mig och dettakprt är att jag erkänner att jag hittade på.
Citera
2009-01-10, 09:10
Medlem
Vidovdans avatar
På tal om David Icke och ödlor så var det uppe i en annan tråd att han blivit anklagad för att använda ödlor som kodord för si0n1st3r. Jag tycker det verkar rimligt eftersom mycket av det han säger är vettigt, det mesta förutom det där med ödlorna. Om ödlorna dessutom är ett kodord för något annat så kan man se Icke i ett helt nytt ljus.

Icke var förresten gäst i Alex Jones senaste program:

http://www.youtube.com/watch?v=z642m0W35iA

Jag gillar den nya TV-studion han skaffat och den kan också hjälpa till att sprida hans program till en större publik.
Senast redigerad av Vidovdan 2009-01-10 kl. 09:12.
Citera
2009-01-10, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidovdan
På tal om David Icke och ödlor så var det uppe i en annan tråd att han blivit anklagad för att använda ödlor som kodord för si0n1st3r. Jag tycker det verkar rimligt eftersom mycket av det han säger är vettigt, det mesta förutom det där med ödlorna. Om ödlorna dessutom är ett kodord för något annat så kan man se Icke i ett helt nytt ljus.

Hmm. Ickes teori om ödlor, eller reptiler som styr världen är absolut ingen kodord eller försök till attack mot judar eller sionister, även om de finns många judar inom grupper som är högt uppe i Illuminati.

Reptilteorin säger att det är utomjordingar som ser ut som reptiler som styr världen. Centrum i människans hjärna kallas för R-complexe, eller reptilian complex. Tror man kan läsa om det på Wiki eller andra sidor, men iallafall, nej. Icke pratar verkligen om reptilliknande utomjordingar som styr världen. De kommer från en planet som heter Alpha Draconian
Citera
2009-01-10, 11:40
Medlem
Alex Jones är en lysande affärsman som fattat hur man ska snyta dollar ur näsan på alla blåsta konspirationsteoretiker runt om i världen. Ingen annan kan förvandla en helt vanlig sketen svart bil med tonade rutor till en världsomspännande konspiration där DU riskerar att få ett gpsmonitorerat tankeläsande storebrorschip så långt uptryckt i röven att du får skavsår i halsmandlarna vilken sekund som helst.

Lysande underhållning. I ungefär två minuter.
Citera
2009-01-10, 12:03
Medlem
Bortgångs avatar
Tycker mycket av mr Jones saker är bra men tyvärr är han lite för kristen för min smak. Han har ofta bra dokumenterade källor och är ju relativt jordnära jämnfört med många av sina kollegor.

Kolla in "The incident in Austin" med komikern Doug Stanhope, Alex håller låda innan showen till Doug och lös med hecklers efteråt
Citera
2009-01-10, 13:03
Medlem
volvo 240s avatar
Tycker han har rätt angående "Zeitgeist" iaf!
Citera
2009-01-10, 15:34
Bannlyst
För er som tycker att det är litet för högt tempo och mycket reklam i hans radioprogram så har han börjat med en "audio blog". Första delen var intressant, lär komma mer efter hand.

http://www.infowars.com/?p=7006
Citera
2009-01-10, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunilla66
Alex Jones är en lysande affärsman som fattat hur man ska snyta dollar ur näsan på alla blåsta konspirationsteoretiker runt om i världen. Ingen annan kan förvandla en helt vanlig sketen svart bil med tonade rutor till en världsomspännande konspiration där DU riskerar att få ett gpsmonitorerat tankeläsande storebrorschip så långt uptryckt i röven att du får skavsår i halsmandlarna vilken sekund som helst.

Lysande underhållning. I ungefär två minuter.

Radiokanalen är gratis att lyssna på, sen läggs dom upp på videogoogle och youtube. Filmerna AJ gör läggs upp på videogoogle och youtube, han till och med säger åt folk att se de gratis, bara man ser de och förstår hur allt funkar.

Vad är det för affärsman som ger saker och ting gratis, uppmanar folk till det.
Grejen med dig är ganska simpelt. Du suger på engelska, hinner inte med tempot när AJ snackar, såklart de blir tråkigt efter 2 minuter när man bara förstår ett ord per mening.

Börja här så kanske du hinner ikapp sen, http://www.kurser.se/Engelska_foer_nyboerjare_intensiv_35335.htm
Citera
2009-01-20, 16:59
Medlem
Så här tycker Alex Jones om Obongo: http://rss.nfowars.net/20090119_Mon_Alex.mp3

THE FINAL DESTRUCTION

"Tycker ni att dessa 8 år har varit dåliga, förvänta er nu ett helvete som kommer upplösa USA."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in