Flashback bygger pepparkakshus!
2009-04-26, 11:28
Medlem
Jag har laddat ner Mira och angett att Spotify ska vara ett av dom programmen som det styr. Spotify kommer däremot inte upp i listan under "Buttons" där man anger knapparnas funktion i programmet, vad beror detta på?

Är det nån som vet om det finns nån möjlighet att få nåt annat än en trialversion av programmet?

Tacksam för svar!

John.
Citera
2009-04-26, 14:10
Bannlyst
Fler än jag som mailat till spotify om detta?
Citera
2009-04-26, 15:54
Medlem
Jag med!
Citera
2009-04-26, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jurjohn
Jag med!

Bra! Fan, vi borde lobba för att fler gör det.
Citera
2009-04-27, 16:51
Medlem
Jag fick ett svar från spotify som hänvisade mig till deras forum, vilket verkar vara deras standardsvar. Jag tror att den bästa metoden är att få så många som möjligt att "gilla" den här: http://getsatisfaction.com/spotify/topics/apple_remote_support

Finns det ingen som kan hjälpa mig med problemen jag angav ovan?

Mvh John.
Senast redigerad av jurjohn 2009-04-27 kl. 17:00.
Citera
2009-05-20, 07:01
Bannlyst
Som skribenten ovan fick jag samma svar.

Jag laddade ner plug-in:et som finns här: http://themacbox.co.uk/smr/ och det fungerar fin fint Den enda nackdelen är att när man styr volymen så styr man enbart volymen i Spotify istället för hela systemet (vilket jag föredrar).
Citera
2009-05-23, 17:12
Medlem
jag får det inte att fungera.
Laddar ner SIMBL och installerar. So far so good.
Sen tar hem SpotifyRemote.bundle filen och stoppar i Plugin katalogen.
Men inget händer... Remoten vill inte funka i spotify...
Några ideer ngn?
Citera
2009-10-02, 09:48
Medlem
Highbeams avatar
Bumpar upp den här lite grann, Funkar inte för mig heller.
Citera
2010-05-07, 21:25
Medlem
doriangreys avatar
bumpar denna för jag inte får det att fungera. Är det för att tråden är gammal och det kommit massa uppdateringar eller?
Citera
2010-05-09, 11:08
Medlem
springfilleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doriangrey
bumpar denna för jag inte får det att fungera. Är det för att tråden är gammal och det kommit massa uppdateringar eller?

Jag använder Mira är väldigt nöjd.
Citera
2010-05-10, 13:37
Medlem
doriangreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av springfilled
Jag använder Mira är väldigt nöjd.

Fungerar det även med den nya kontrollen och var laddar man ner den. Är relativt ny macanvändare så jag har lite dålig koll på hur allt fungerar.
Citera
2011-09-21, 17:21
Medlem
jesusfreaks avatar
Bumpar tråden igen, då jag behöver hjälp att ställa in min Apple Remote till att kunna användas med Spotify.

Jag har installerat patchen från TheMacBox, men då slutade kontrollen att fungera överhuvudtaget vilket är väldigt märkligt.

Provade sedan Mira, men det går inte att parkoppla, så jag förstår inte vad jag ska göra. Måste man betala för Mira för att den ska fungera eller går det att fixa ändå?

Tack på förhand för hjälp!

EDIT: Apple Remote fingerer i Finder-läge. Tills jag sätter på Spotify, då slutar kontrollen att fungera överhuvudtaget, och går jag tillbaka till Finder fungerar den inte längre! Vad är det som händer!?
Senast redigerad av jesusfreak 2011-09-21 kl. 17:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in