Nej fan, Kalle kan gå runt själv utan assistent, men jag tror han skaffat sig en rullator på senare tid.
Jag tror att han har Downs syndrom, om än rätt lindrigt. Han har liksom de typiska dragen... Tror att jag har läst det någonstans också.
Well, vad ska jag säga, han tyckte inte att jag skulle ha fötterna på sätet. Ignorerade honom till en början för att han var påväg av bussen, men han stod kvar och knackade han mig på axeln och sade följande med lite stammning:
- Du-du få-å inte ha fött-terna på-på sät-t-tet.
Jag svarade honom att det inte var hans sak utan busschaufförens uppgift att hålla efter passagerarna.
Då svarade han Ne-nej, och klev av bussen.
Min vän satt tydligen mittemot honom på en buss och då ville Kalle prata, Kalle är väldigt pratsam, lite för pratsam faktiskt. Och min vän fick då en tillsägelse om att ta ur lurarna.
Det är allt jag vet om den händelsen
Jag kom precis på att jag träffat honom 2 ggr tidigare:
En gång i tiden hade jag väldigt långt hår och Kalle tyckte inte att killar skulle ha det. Då svarade jag honom att han fick tycka vad han vill och att det egentligen inte angick honom.
Han har även beklagat sig över att han bytt från Telia till BBB eller om det var tvärtom, för att han då gick miste om en tävling gällandes en iPhone (eller iPod som han sa, den nya iPoden som man kunde ringa på och som tydligen var jättebra) Kalle gillade inte min Mp3spelare för att man inte kunde ringa från den. Sen stoppade jag i lurarna i öronen och han mumlade på en stund för sig själv. Sen knackade han mig på armen och jag tog ur en lur, men jag minns tyvärr inte vad han sa.
3 av dessa incidenter har inträffat vid Östra hamngatans busshållsplats och den fjärde i Slätta på bussen som avgår, just precis, från Östra hamngatan.