2008-12-30, 23:40
Medlem
NicJays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandth
Stora nyheter angående Karl-Olov Nordin!

Min syster hade lyckats att få KONs msn av någon snubbe som hon känner, och självklart addade jag med en gång och har nu haft ett 15 minuter långt samtal med honom innan han skulle gå och lägga sig.

Följande fick jag reda på: Han har inte träffat Christer Sjögren än och inte Lasse Berghagen heller. Däremot har han fixat ett eget forum på internet som är mer eller mindre roligt precis som allt annat han gör.

http://karlolovnordin.forum24.se/karlolovnordin.html

hahaha
fyfan vilket bra forum,helt underbart
Citera
2008-12-30, 23:54
Medlem
Jack BauerCTUs avatar
Om det där är hans forum och blogg, kallar han sig själv verkligen för "the real deal"? Ungefär som om han förstår att en massa folk härmar honom?
Citera
2008-12-31, 00:04
Medlem
NicJays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack BauerCTU
Om det där är hans forum och blogg, kallar han sig själv verkligen för "the real deal"? Ungefär som om han förstår att en massa folk härmar honom?

folk som har utgett sig för att vara honom, därav tillägget the real deal
så att alla vet att det verkligen är den riktige Karl-Olov Nordin
Citera
2008-12-31, 00:05
Medlem
Rembrandths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack BauerCTU

Antagligen förstår han det också. Konstigt nog verkar han inte alls fatta att en massa människor driver med honom i hans egna forum som kallar sig för Sanna Nielsen, Albert Speer, Jack Daniels, Madeleine Bernadotte o.s.v.
Citera
2008-12-31, 00:13
Medlem
Luttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
Frågan är om KON är en fiktiv person skapad av någon med för mycket fritid? Nog för att det finns utvecklingsstörda människor som enbart har ett hjulspår och kör fram och tillbaka i det tills jorden går under...

Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandth

KON finns, och det är jag nästan helt säker på. Har dammsugit google under de senaste dagarna, och efter allt vad jag har läst de senaste åren om KONs konstigheter på internet så förstår jag att den här människan från Falun måste finnas. Det kan med andra ord inte finnas en person med så mycket fritid så att han hittar på en snubbe som heter Kalle Nordin, gör en hemsida åt honom o.s.v.

Jag bor i Falun och har vid flera tillfällen talat med honom.
Han skällde bland annat på mig för att jag hade fötterna på sätet på bussen, och min vän fick en tillsägelse om att inte ha Mp3lurarna i öronen när Kalle ville prata.

buss nr 701 mot Slätta/Herrhagen är ganska högfrekvent besökt av honom om någon vill leta upp honom.
Citera
2008-12-31, 00:34
Medlem
Rembrandths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lutten
Jag bor i Falun och har vid flera tillfällen talat med honom.
Han skällde bland annat på mig för att jag hade fötterna på sätet på bussen, och min vän fick en tillsägelse om att inte ha Mp3lurarna i öronen när Kalle ville prata.

buss nr 701 mot Slätta/Herrhagen är ganska högfrekvent besökt av honom om någon vill leta upp honom.

Lite mer detaljer tack Jag har av någon anledning alltid haft för mig att han sitter i rullstol och har personlig assistent och sånt, men det har han kanske inte då?
I vilket fall som helst så låter det du sa helt sjukt
Citera
2008-12-31, 00:46
Medlem
Luttens avatar
Nej fan, Kalle kan gå runt själv utan assistent, men jag tror han skaffat sig en rullator på senare tid.

Jag tror att han har Downs syndrom, om än rätt lindrigt. Han har liksom de typiska dragen... Tror att jag har läst det någonstans också.

Well, vad ska jag säga, han tyckte inte att jag skulle ha fötterna på sätet. Ignorerade honom till en början för att han var påväg av bussen, men han stod kvar och knackade han mig på axeln och sade följande med lite stammning:
- Du-du få-å inte ha fött-terna på-på sät-t-tet.
Jag svarade honom att det inte var hans sak utan busschaufförens uppgift att hålla efter passagerarna.
Då svarade han Ne-nej, och klev av bussen.

Min vän satt tydligen mittemot honom på en buss och då ville Kalle prata, Kalle är väldigt pratsam, lite för pratsam faktiskt. Och min vän fick då en tillsägelse om att ta ur lurarna.
Det är allt jag vet om den händelsen

Jag kom precis på att jag träffat honom 2 ggr tidigare:

En gång i tiden hade jag väldigt långt hår och Kalle tyckte inte att killar skulle ha det. Då svarade jag honom att han fick tycka vad han vill och att det egentligen inte angick honom.

Han har även beklagat sig över att han bytt från Telia till BBB eller om det var tvärtom, för att han då gick miste om en tävling gällandes en iPhone (eller iPod som han sa, den nya iPoden som man kunde ringa på och som tydligen var jättebra) Kalle gillade inte min Mp3spelare för att man inte kunde ringa från den. Sen stoppade jag i lurarna i öronen och han mumlade på en stund för sig själv. Sen knackade han mig på armen och jag tog ur en lur, men jag minns tyvärr inte vad han sa.

3 av dessa incidenter har inträffat vid Östra hamngatans busshållsplats och den fjärde i Slätta på bussen som avgår, just precis, från Östra hamngatan.
Citera
2008-12-31, 01:16
Medlem
WisteriaLanes avatar
Hemsida inkl en underhållande gästbok finns också tillgänglig

http://karl-olov.nordin.dinstudio.se/news_1.html
Citera
2008-12-31, 11:42
Medlem
Rembrandths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WisteriaLane
Hemsida inkl en underhållande gästbok finns också tillgänglig

http://karl-olov.nordin.dinstudio.se/news_1.html

Hahahaha!!! Helt totalt underbart! Det roligaste är inte bara alla konstiga saker han skriver, utan han skriver även nästan allting 2-3 gånger!
Citera
2008-12-31, 12:27
Bannlyst
han är på alltomtv men har ej synts till där på länge. han blev väl ledsen antar jag när hans super träff med christer sjögren blev inställd antar jag
Citera
2008-12-31, 13:25
Medlem
Ziltoids avatar
Hahaha!
Världens bästa forum!
Flashback behöver en uppdatering ser jag

Har faktiskt träffat Karl Olov Nordin i Falun en gång på en bussstation.
Han vart lite sur på min polare för att han hade större hårddisk än han.
Väldigt IT intresserad..

Bästa tråden:
http://karlolovnordin.forum24.se/karlolovnordin-about367.html
Senast redigerad av Ziltoid 2008-12-31 kl. 13:30.
Citera
2008-12-31, 15:53
Medlem
Rembrandths avatar
Ett till ställe där KON har varit o härjat...

http://gb.joakimweb.se/?id=13722&page=3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in