2008-12-31, 11:32
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IbnHazm
Antalet konvertiter är stor. I Egypten konverterar mellan 80-200 kristna kopter DAGLIGEN. Anba Maximus erkände att och 1, 8 miljoner kristna kopter konverterade till islam bara under påve Shenoudas tid. Dvs 1,8 miljoner mellan 1971-2008
http://www.youtube.com/watch?v=3nARxz4vo1M

Enligt NBC NEWS konverterar 20 000 amrikaner/år til islam
http://www.youtube.com/watch?v=Rfx4glTU5JQ

Enligt CNN NEWS; 1,5 miljoner amerikaner konverterat till islam
http://www.youtube.com/watch?v=1hBmLJWyCVc&feature=related

CNN WORLD NEWS: Islam is the fastest-growing religion
http://www.cnn.com/WORLD/9704/14/egyp...

Islam is Fastest Growing Religion in United States:
http://www.defendamerica.mil/articles...

Times on line: Thousands of british people convert to islam every year:
http://www.timesonline.co.uk/tol/news...

Why European women are turning to Islam:
http://www.csmonitor.com/2005/1227/p0...

Washington-Report: The Nation's Fastest Growing Religion
http://www.washington-report.org/back...

Washington Post: Islam Luring More Latinos
http://www.washingtonpost.com/ac2/wp-...

Islam is spreading among Thousands black South Africans
http://www.iol.co.za/index.php?set_id...

Washington Post: Islam Attracting Many Thousands Survivors of Rwanda Genocide
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/...

Islam - World's Fastest Growing Religion
http://www.geocities.com/Pentagon/301...

Many Converts to Islam Homepage:
http://www.islamawareness.net/Converts/

More Sources:
http://thetruereligion.org/modules/xf...

Så det handlar inte om ett litet antal det ju ...
Tack för dina länkar. Jag fyller på med den här:

We Are Losing Europe to Islam: http://townhall.com/Common/PrintPage.aspx?g=b87e3c06-fc12-4356-b876-b4cfb68fa5e0&t=c

Detta mer än någonsin tidigare övertygar mig om att den stora massan består av idioter som behöver leva under en järnhård fascistisk regim för deras eget bästa. De flesta som européer konverterar till islam har ingen aning om vad islam är och är inget annat än indoktrinerade idioter som ger sig in på något de har vag kännedom om. Jag blir än mer misantropisk av att läsa att gojim och otrogna konverterar till islam. De som konverterar till islam och har en god insikt i islam och dess historia, bör man ifrågasätta vad för sjuka individer de faktiskt är?

Men jag är inte alltför orolig, då sekulariseringen vinner mark snabbare än någonsin, och de som konverterar till islam ändå inte kommer klara av att utveckla en religiös gruppevolutionär strategi där de för över den islamiska religionen till deras barn. Speciellt nu när vetenskapen går framåt snabbare än någonsin tidigare, och det faktumet att vi människoapor är en naturlig, biologisk del av den här planeten, blir allt tydligare i akademiska och intellektuella kretsar.

De européer som konverterar till islam bör såklart idiotförklaras och hånas å det grövsta. Det är en sak att en massa kristna kopter konverterar till islam i ett efterblivet land som Egypten där evolutionsteorin förmodligen inte lärs ut i skolorna. Att utbildade tyskar däremot konverterar till islam, det finns inga ursäkter som kan bortförklara den idiotin.
Senast redigerad av EliasAlucard 2008-12-31 kl. 11:34.
Citera
2008-12-31, 12:26
Medlem
flygande mattans avatar
EliasAlucard

Citat:
De flesta som européer konverterar till islam har ingen aning om vad islam är och är inget annat än indoktrinerade idioter som ger sig in på något de har vag kännedom om.
Hur vet du det? Har du talar med de som reverterar?

Att kalla andra för idioter är ju väldigt intellektuellt och ger mervärde till debatten. Du som trådstartare borde i alla fall försöka avhålla dig från det i din egen tråd. Men äpplet faller inte långt från trädet som man säger.

Citat:
De som konverterar till islam och har en god insikt i islam och dess historia, bör man ifrågasätta vad för sjuka individer de faktiskt är?
Då får du vara så vänlig att tala om för mig hur sjuk jag är? Så jag vet det.

Citat:
De européer som konverterar till islam bör såklart idiotförklaras och hånas å det grövsta.
Jajamensan detta är onekligen i god kristen anda minsann. Bra att du håller fast vid det och visar vad kristen kärlek och omtanke är. 'Behandla din nästa som du själv vill bli behandlad'. Tänk om kristna skulle ha tagit sig tid att lyssna till sin läromästare. Men nej, goda råd är inget att ha...
Citera
2008-12-31, 13:19
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IbnHazm
text

Nu talar vi om europeer som konverterar. Att några tusen konverterar i England är inget märkligt. Man räknar med att de flesta av dessa personer kommer att leva ett sekulariserat liv efter några år. Det är som artiklarna visar, mest yngre personer. Det som inte sägs är att de flesta av dem kommer från fattiga förhållanden, de lever i gettoområden dvs. man lever i ett utanförskap. Dessutom bör vi beakta att de extrema vänster- och högerrörelser eller sektkyrkor som lockade ungdommar under 80- och 90-talet anses idag som ute. Ungdommarna vill istället pröva på nya extrema ideologier eller religioner. Islam är relativt ny och det är då den som lockar. De här grupperna intresserar mer sociologer och idéhistoriker som studerar ungdomar och deras fascination att tillhöra extrema grupper.

Angående moskéerna. Åter igen, vi talar om europeiska förhållanden. Uppsala moskén har varit stängd av och till eftersom det bl.a. varit för lite besökare. Moskén i Köln, Sorbonne har ochså varit stängd av samma anledning. Paris har idag över 10 moskéer och ledarna för dessa moskéer har gått ut och sagt att de vill bygga en större moské som kan samla fler besökare och att de mindre bara ska fungera vid större högtider. De allra flesta muslimer som kommer till Europa är inte strängt troende. De håller i och för sig fast vid religiösa traditioner, men det innebär inte att de är flitiga moskébesökare.
Senast redigerad av TheLucky 2008-12-31 kl. 13:22.
Citera
2008-12-31, 13:23
Medlem
Ozryels avatar
Moskéerna är inte alls proppfyllda av besökare. När jag var på studiebesök på en moské i högstadiet besökte vi mitt under bönen och på sin höjd var det 5-6 svartsmurfer som gick in och bad. Jag har därtill varit på egen exkursion i moskén och den enda som var där då var en vaktmästare.
Citera
2008-12-31, 13:24
Medlem
Ozryels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygande mattan
'Behandla din nästa som du själv vill bli behandlad'.

Sedan när blev EliasAlucard talesman för kristendomen?
Citera
2008-12-31, 13:30
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Att utbildade tyskar däremot konverterar till islam, det finns inga ursäkter som kan bortförklara den idiotin.

Det är ett fåtal utbildade tyskar som konverterar. De brukar namnges i media för att visa en slags bild av att Islam som religion lockar särskilt intellektuella. Men så är det naturligtvis inte.
Citera
2008-12-31, 13:53
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
...We Are Losing Europe to Islam: http://townhall.com/Common/PrintPage.aspx?g=b87e3c06-fc12-4356-b876-b4cfb68fa5e0&t=c

Detta mer än någonsin tidigare övertygar mig om att den stora massan består av idioter som behöver leva under en järnhård fascistisk regim för deras eget bästa. De flesta som européer konverterar till islam har ingen aning om vad islam är och är inget annat än indoktrinerade idioter som ger sig in på något de har vag kännedom om.
Om man ser globalt på saken ligger intelligensnivån i nutid genomsnittligt ca. tio IQ-enheter lägre än medel IQ i England. Man räknar med en sänkning av medel-IQ för världens befolkning med ca. fem IQ-enheter inom ett sekel - alltså till i storleksordningen IQ=85 jämfört med dagens referensnivå (IQ=100 i England). Med tanke på att länder med i dagsläget lägre medelnivåer än IQ=95 (jämfört med Englands IQ=100) sällan har en egenutveckling av höjd, inses lätt vilken låg utvecklingspotential man i framtiden kan räkna med i större delen av världen.

Ett viktigt skäl till sänkningen av medelintelligensen ligger i att kvinnor med lägre intelligens föder fler barn och att alltfler av dessa barn i nutid överlever (bättre födoämnen, bättre sjukvård etc.). I historisk tid var förhållandet det omvända - att de intelligenta kvinnorna kunde hålla sina barn i bättre fysiskt skick, så att överlevnaden blev bättre än för övriga. Förr steg därför intelligensnivån globalt. Numera kan de intelligenta kvinnorna i karriären medvetet begränsa barnafödandet med effektiva preventivmedel, varför klyftan mellan de intelligenta ökar globalt samtidigt som medelintelligensen sjunker.

Från intellektuell synpunkt är det alltså inget särskilt märkligt att så stor global andel människor är lätt att indoktrinera och att verkan hålls kvar i vuxen ålder. Särskilt kritiskt blir det för länder med stort barnafödande, om religionen påverkar i den riktningen. Inom den muslimska världen föds i storleksordningen dubbelt så många barn per familj som i väst, vilket inte främjar utvecklingen.

Det verkligt intressanta är, hur intelligenta kvinnor i väst kan låna sig till att konvertera till Islam, trots att de borde inse vad den religionen står för och vilken syn på kvinnan som de muslimska männen har. Det mest högfrekventa skälet måste rimligen vara att de förälskat sig i en muslimsk man, som ställer krav på hennes konvertering. Många kvinnliga konvertiter, som hävdar annat, finns anledning att misstro. Jämför man med motiveringen hos muslimska kvinnor som konverterat till Kristendomen eller helt avsagt sig sin tro blir bilden ytterligare märklig.
Citat:
Jag blir än mer misantropisk av att läsa att gojim och otrogna konverterar till islam. De som konverterar till islam och har en god insikt i islam och dess historia, bör man ifrågasätta vad för sjuka individer de faktiskt är?

Men jag är inte alltför orolig, då sekulariseringen vinner mark snabbare än någonsin, och de som konverterar till islam ändå inte kommer klara av att utveckla en religiös gruppevolutionär strategi där de för över den islamiska religionen till deras barn. Speciellt nu när vetenskapen går framåt snabbare än någonsin tidigare, och det faktumet att vi människoapor är en naturlig, biologisk del av den här planeten, blir allt tydligare i akademiska och intellektuella kretsar....

Att utbildade tyskar däremot konverterar till islam, det finns inga ursäkter som kan bortförklara...
Din förhoppningsfulla inställning till sekularismens verkan och spridning får ses som en positiv framtidssyn - förhoppningsvis något som kan motverka den negativa statistiska prognosen.
Senast redigerad av Nickep 2008-12-31 kl. 13:58.
Citera
2008-12-31, 14:32
Medlem
IbnHazms avatar
Bismillah

Citat:
Tack för dina länkar.

Varsågod. Tyvärr har jag inte tid för att kolla i din länk och dessutom är rubriken lite missvisande tycker jag.

Citat:
Detta mer än någonsin tidigare övertygar mig om att den stora massan består av idioter som behöver leva under en järnhård fascistisk regim för deras eget bästa.

Tack för att du kallar oss idioter. Det förändrar inte det faktum att antal konvertiter ökar stadigt. Sedan om du ger det stämpel om att dessa konvertiter behöver leva under en järnhård fascistisk regim är jag inte ense om i brist på den regimen. Muslimerna är svagast i dag och islam har tyvärr fått dåligt rykte tack vare media. Ändå omfamnar många västerlänningar den religionen. Jag ser det som possitivt att media fick en motsatt effekt. Har du hört talat om fenomenet som kallas för den andra "11 september-effekten"? Det fenomenet handlar om att ett stort antal amerikaner och även andra som konverterat till islam efter terrorattentatet. Folk blev uppmärksammade om islam genom att ge en skev bild av den religionen. De har börjat studera islam och har funnit sig i den religionen.

Citat:
De flesta som européer konverterar till islam har ingen aning om vad islam är och är inget annat än indoktrinerade idioter som ger sig in på något de har vag kännedom om.

Det här är en fördom som bla. du och en del har. Det stämmer inte alls så länge du inte kan lägga fram fakta om att det stämmer. De konvertiter jag lärt känna är högutbildade.

Citat:
Jag blir än mer misantropisk av att läsa att gojim och otrogna konverterar till islam.

Du är bara en avundsjuk zionist som enligt din religion inte kan inbjuda till din religion. Det är inte mitt fel serru Låt folk omfamna vilken religion de vill och inte idiotförklara dem.

Citat:
De som konverterar till islam och har en god insikt i islam och dess historia, bör man ifrågasätta vad för sjuka individer de faktiskt är?

De har inga problem i hjärnan. Hur är det med din?

Citat:
Men jag är inte alltför orolig

Jag tror du är jätte orolig. Beviset på det är att du startat en tråd och sökt på internet om västerlänningar som konverterat till islam. Hade du inte vart orolig hade du struntat i det och inte intresserat dig för det.

Citat:
De européer som konverterar till islam bör såklart idiotförklaras och hånas å det grövsta.

Ehrm ... är det den värld du propagerar för? En värld där det blir tillåtet att håna andra på de grövsta sätten bara för att dom omfamnat islam?

Citat:
Det är en sak att en massa kristna kopter konverterar till islam i ett efterblivet land som Egypten där evolutionsteorin förmodligen inte lärs ut i skolorna. Att utbildade tyskar däremot konverterar till islam, det finns inga ursäkter som kan bortförklara den idiotin.

evolutionsteorin lärs ut i Egypten. Men hur skulle du veta det när du lever i en liten bubbla? Jag tycker du ska ta och skaffa info först och inte låta ditt hat mot muslimer växa så här mycket att man snart får lust att idiotförklara dig.

Tack för mig
Citera
2008-12-31, 14:36
Medlem
IbnHazms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Nu talar vi om europeer som konverterar. .... text

Vi talar om folk som konverterar till islam oavsett deras bakgrund. Islam lockar västerlänningar i Europa och USA. Det är inte något fel i det. Man rekomenderar religionsfrihet i dessa länder så varför man är sur förstår jag inte.

Du verkar inte ha varit i någon moské/lokal under dom obligatoriska bönerna eller under dom muslimska högtiderna. Ta dig en gång dit och kolla själv. Muslimer saknar moskéer i väst och de har rätt att bygga sina moskéer precis som det byggs kyrkor och synagogor där. Vi lever i en demokrati vet du .
Citera
2008-12-31, 14:38
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozryel
Moskéerna är inte alls proppfyllda av besökare. När jag var på studiebesök på en moské i högstadiet besökte vi mitt under bönen och på sin höjd var det 5-6 svartsmurfer som gick in och bad. Jag har därtill varit på egen exkursion i moskén och den enda som var där då var en vaktmästare.
Kan också bero på att Sverige kan man inte gå ifrån arbete och studier för att be. Men kolla nästa gång i en moské i ett muslimskt land, där det är naturligt att gå och be, så förstår du vad det betyder med fulla moskéer.
Citera
2008-12-31, 14:39
Medlem
IbnHazms avatar
Citat:

Jag hävdar att ert studiebesök inte skedde under de obligatoriska bönerna eftersom studiebesök görs vanligen på andra tider så at ni besökare får utrymme att röra er i moskén och inte avbryta bönerna för dom som ber. De du sett be bad sunnah bönerna. Dom ber man inte i en gemensam bön som dom obligatoriska bönerna.
Citera
2008-12-31, 14:39
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Sedan när blev EliasAlucard talesman för kristendomen?
Han talar som en så då får han svar utefter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in