Flashback bygger pepparkakshus!
2008-12-28, 12:42
Medlem
Spartakuss avatar
Jag har ett stort, stort problem och blir ytterst tacksam om något svar här leder till hjälp!

För ett och ett halv år sedan köpte jag en Hp Pavilivion dv9000. Jag har aldrig haft några större problem med den. För kanske 6 månader sedan körde jag en systemåtersällning och fick då alla gamla filer raderade + en ny fräsch Vista installerad.

Jag försökte köra samma systemåterställning igen, men denna gång lyckades jag inte hitta vart man skulle gå in någonstans för att göra det! Jag hade lite bråttom så jag tankade Windows Vista från SweBits. Alla kommentarer på torrenten antydde att det funkade som det skulle och att cracken gjorde Vistan "Valid".

När jag installerat skiten märkte jag att jag saknade en miljon drivrutiner som ingick när jag fick datorn. Jag tankar några stycken, de som jag är säker på är rätt. Men det finns så sjukt många drivrutiner jag behöver så jag kunde inte hitta alla.

Så mitt problem: När jag startar exempelvis ett installeringsprogram eller media player så hänger sig datorn en stund för att sedan stänga ner allting och skärmen blir helt blå med vit text på. Det står något i stil med "Datorn stängdes av för att skydda den från mer skada".

Snälla snälla, om någon ändå orkat läsa enda hit, finns det något jag kan göra? Vad som helst, bara jag kan använda datorn (behöver den för mitt arbete).

Bild: http://img258.imageshack.us/img258/3592/sany0005gl5.jpg
Citera
2008-12-28, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spartakus
Jag har ett stort, stort problem och blir ytterst tacksam om något svar här leder till hjälp!

För ett och ett halv år sedan köpte jag en Hp Pavilivion dv9000. Jag har aldrig haft några större problem med den. För kanske 6 månader sedan körde jag en systemåtersällning och fick då alla gamla filer raderade + en ny fräsch Vista installerad.

Jag försökte köra samma systemåterställning igen, men denna gång lyckades jag inte hitta vart man skulle gå in någonstans för att göra det! Jag hade lite bråttom så jag tankade Windows Vista från SweBits. Alla kommentarer på torrenten antydde att det funkade som det skulle och att cracken gjorde Vistan "Valid".

När jag installerat skiten märkte jag att jag saknade en miljon drivrutiner som ingick när jag fick datorn. Jag tankar några stycken, de som jag är säker på är rätt. Men det finns så sjukt många drivrutiner jag behöver så jag kunde inte hitta alla.

Så mitt problem: När jag startar exempelvis ett installeringsprogram eller media player så hänger sig datorn en stund för att sedan stänga ner allting och skärmen blir helt blå med vit text på. Det står något i stil med "Datorn stängdes av för att skydda den från mer skada".

Snälla snälla, om någon ändå orkat läsa enda hit, finns det något jag kan göra? Vad som helst, bara jag kan använda datorn (behöver den för mitt arbete).

Bild: http://img258.imageshack.us/img258/3592/sany0005gl5.jpg

Felet pekar ju på drivrutinerna för ditt grafikkort. Prova byta dessa till nedanstående.

Här har du alla drivers för HP dv9000 (för vista 32bit):

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=2093&lc=en&dlc=en&cc=us&product=18 42189&lang=en#

Egentligen borde du köra dina recovery skivor (eller motsvarande) så du får en ny fräsch installation. Systemåterställning är nog ingen höjdare i längden...
Citera
2008-12-28, 13:19
Medlem
Spartakuss avatar
Ok tack! Trodde att den drivern var den enda jag var 100% att det var rätt. Fick ju rätt upplösning på skärmen, kunde koppla till tvn osv. Men jag kollar upp och återkommer! Tacktack!
Citera
2008-12-31, 14:21
Medlem
iPees avatar
HDMI drivrutin?

Snor din tråd för att ställa en fråga!

Jag har nyligen gjort precis samma sak som TS bara att den blåa skärmen uppkommer när jag sätter i HDMI-kabeln. Jag misstänker alltså att jag saknar drivrutin för HDMI outputen och har sökt överallt utan att hitta någon!

Om det hjälper har jag senaste drivrutinen för mitt grafikkort (Nvidia Geforce Go 7600).

Men vet någon vart man kan hitta drivrutinen så jag kan koppla datorn till tvn igen?

Edit: Även jag har en dv9000
Senast redigerad av iPee 2008-12-31 kl. 14:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in