2008-12-27, 21:28
Medlem
Tja

Sitter hos min käre far och försöker få ordning på nätverket.

Set up: ZyXEL-modem-> NETGEAR-router-> 2 computers.

Den ena datorn (Dator1) får tillgång till internet via trådlöst, medan Dator2 måste använda TP för samma ändamål. Om jag ansluter till nätverket via trådlös anslutning med Dator2 så resulterar det bara i "Begrensad eller ingen anslutning". Vad ska jag göra åt detta? Vill kunna sitta i mitt rum under natten och se min pr0n och kika på FB emellanåt (kort TP)

Kan inte påstå att jag är en hejare på trådlöst så jag vill gärna ha utförlig hjälp

Säg till om info saknas! Tacksam för all hjälp!
Citera
2008-12-27, 21:34
Medlem
Kom Igen Nu!

Citera
2008-12-27, 21:41
Medlem
lennartssons avatar
du måste ju köppla di däringa sladdera så di sitter i di rätte höölen öm en sejer
Citera
2008-12-27, 21:49
Medlem
Hjälp plox!
Citera
2008-12-27, 22:36
Medlem
nån typ av säkerhetslösning på trådlösa delen i routern ? WPA lr wep nyckel?
Citera
2008-12-27, 22:56
Medlem
minipostbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hollogram
Tja

Sitter hos min käre far och försöker få ordning på nätverket.

Set up: ZyXEL-modem-> NETGEAR-router-> 2 computers.

Den ena datorn (Dator1) får tillgång till internet via trådlöst, medan Dator2 måste använda TP för samma ändamål. Om jag ansluter till nätverket via trådlös anslutning med Dator2 så resulterar det bara i "Begrensad eller ingen anslutning". Vad ska jag göra åt detta? Vill kunna sitta i mitt rum under natten och se min pr0n och kika på FB emellanåt (kort TP)

Kan inte påstå att jag är en hejare på trådlöst så jag vill gärna ha utförlig hjälp

Säg till om info saknas! Tacksam för all hjälp!

Brukar bli så när inte IP-Addresserna stämmer överens.. Eller så kan det vara inställt för SHARED på datorn och OPEN på routern. Börja med att stänga av all säkerhet/nycklar etc, och försök få det att funka felfritt, sen kan du pilla med säkerget. Var noga med att fylla i routerns Gateway på datorn med. Ibland kan det hjälpa med en enkel omstart av dator och router. Om detta inte funkar, reseta routern och aktivera trådlöst samt DHCP om det inte är aktiverat, och sen erhåll en ip address automatiskt på datorn, fast skriv in Gateway. Ett annat problem kan vara att Datorn tror att den ansluter till (ADHOC, alltså en annan dator) istället för infrastructure. Så du måste ställa in Infrastructure mode med för att ansluta till en router.
Citera
2008-12-27, 22:59
Medlem
minipostbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sidhan
nån typ av säkerhetslösning på trådlösa delen i routern ? WPA lr wep nyckel?

Hade det inte kommit upp förfrågan att ange nyckel/lösenord då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in