2008-12-30, 07:56
Bannlyst

Hej igen

Jag svarade på ditt förra inlägg och tycker det är skönt att han tas upp igen, då jag också tror att han är mytoman.

Texten ovan är ett inlägg på ett forum, www.filmcafe.nu, där folk frågat efter stuntskolor och herr castefjord direkt kastade sig över dem för att genomföra kurser.

Jag tycker att du inte ska ha nånting med han att göra.

Bli medlem i www.filmcafe.nu är gratis och ett tips till dig om du är intresserad.

Castefjord är medlem där och väldigt aktiv på forumet, han har för vana att skriva,svara på allt och folk retar sig på honom så att det hettar till, han kan tom gå till rena personangrepp via PM mm och efter ett tag så tas alla inlägg av Castefjord (av han själv) bort och han försvinner, jag tror han lider av någon psykotisk störning faktiskt och mytoman är han absolut.

Han blev f.ö vald till "hjälpsammaste medlem" i en omröstning på forumet förra året, något han ABSOLUT inte kan/bör bli i år.
Citera
2009-01-07, 03:44
Bannlyst

HaHaHa ja för sidan ståtar ju med en fantastisk engelska

www.castefjord.se
Citera
2009-01-26, 23:59
Bannlyst
Detta är intressant.
Senast redigerad av Caste 2009-01-27 kl. 00:03.
Citera
2009-01-27, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frankie16
Vem är denna Castefjord? Har han gjort något man sett?

Jag tänker inte som så många andra små människor ge mig in på personangrepp, då jag i min värld finner det minst sagt avslöjande om sig själv och den lilla individen man faktiskt är, och jag känner inte igen mig i den kategorin. Jag håller mig till fakta och tar min rätt att svara på detta här och nu.

Till att börja med: Visst erbjuder vi och har erbjudit en del stuntkurser i olika former. Sen att jica föredrar att förvränga och förvärra saker, får stå för honom. Jag och dom jag arbetar med har sysslat med detta i många år, så varför skulle vi slänga oss över något i den meningen och ta tillfället i akt. Till skillnad mot vad den första författaren skrev, så kostade den heller inte en större summa pengar för deltagaren. 2700:- är ingen stor summa för bilhanteringskurs. Kolla gärna med likvärdiga i norden.

Beträffande hemsidan www.castefjord.se:
Sidan är kanske inte den bästa, men den fyller sin funktion. Vi är medvetna om att det blev något dåligt när engelskan inte var bra och annat som inte höll. Sen pga tidsbrist på olika håll så försökte jag själv ändra till engelska, vilket inte var en bra idé, då jag alltid har varit dålig på språkets skrift. Sen om uppbyggnaden inte gillas av en del människor, skiter vi faktiskt ganska tacksamt i. Det står också klart och tydligt att cv innehåller endast de 10-15 aktuella eller senaste produktionerna. Sen har jag material som grundar sig på allt på sidan. Varför i hela friden skulle jag tro på att begå urkund och falsk marknadsföring.Min far och andra i min uppväxt förkunnade för mig tidigt att inte kämpa för berömmelse och kändisskap, utan verkligen lära sig det man älskar att göra och vara. Jag fann också snabbt möjligheten att fokusera ordentligt på målet, eftersom jag inte alls tappade fotfästet pga coola fester, coolapolare(falska),Ytlighetens fyra väggar med skuggor av människor som enbart är nära dig för att suga skiten ur dig, bara för att du råkar vara något betydande och vill rida på dina möjligheter. Om ni visste hur mycket människor som arbetar i branschen och lyckas, utan att ens bli omnämnda i lilla Sverige´s wannabesvär. Vi har i dag många som är stora utomlands, som ingen känner till här. Konstigt, inte alls.

Och: "Branschfesten" är/var en idé om en tillställning för branschfolk. Skådespelare likväl som elektriker osv. Vi var ca 12 personer som arbetade med att planera och iordningsställa denna unika ideélla vision.

Det arbetades också fram en idé om ett pris för årets branschprestation som gick till Filmcafé detta året. Prisets utformning och design har även blivit belönat och hyllat.

Vi gick ut med ett preliminärdatum som vi verkligen hoppades på skulle hållas. När sen Fredrika Rembe på Parkteatern backade och sa att det trots allt gick att ha detta på djurgården(även att vi hade fått tillstånd av Kungliga förvaltningen) så gick musten ur många och även mig. Det är inte många som undgått att belysas om parkteaterns "egna" fest efter det va I samma tid så arbetade jag med en film och för att inte helt tappa fokus på den, så valde jag att lägga locket på tills vidare. Denna information försökte vi förmedla så klart det bara gick.
Att sen en tjej och hennes 2 kompisar var mycket förväntansfulla på branschfesten, gick och bokade tågbiljetter någon månad i förväg kan tyvärr inte vi eller jag ta ansvar för. Det är inte alls som tidigare medlem vill få det att låta, att de betalat för festen. Hur skulle det vara möjligt. Det var gratis inträde. Det enda som skulle kosta var förtäring(mat/dryck)

Till sist: Jag är inte alls rädd eller ovillig att stå upp och bevisa motsattsen till skitprat och okväm. Det slår mig varje gång, att det är så många människor som mår dåligt i sina små världar så pass att de ger sig på allt de inte förstår och stör dom. Jag vet flera i min vänkrets som får stå ut med liknande saker men även mordhot. En av dem är en nära vän till mig, och det höll på att gå så långt att han faktiskt blev dödad och det blev uppmärksammat i pressen. Han tog sig tillbaka och hanterar detta ganska bra. I många år var jag ganska flitig på att stämma människor som gjorde sina handlingar och ord till verkliga lagbrott, men det har jag ledsnat på. För det är aldrig den som gropen är grävd åt som faller där i. Sen vet jag att jag retar upp många. Mest för att jag är ganska opretto och försöker leva ett så normalt liv som möjligt. Det är väldigt vanligt att en del människor har svårt att acceptera oss som vill kunna leva ett normalt liv privat, men som till vardags arbetar med sådant som de flesta bara drömmer om att få göra. Så är det och kommer alltid att vara. Alla kan inte få sina 15 i rampljuset och många som får det vill egentligen inte ha det.

Var människa måste kunna stå för sina handlingar och ta konsekvenserna efter det.
PS. Vore jag mytoman skulle jag nog inte stå där jag står i dag, med tanke på mitt andra arbete och annat som är fakta.

Till Flashback vill jag tacka för att jag gavs möjligheten att svara på detta.

Vänligen/Rickard Castefjord. Ta hand om er.
Citera
2009-01-27, 17:57
Medlem
LastCaresss avatar
Tack för Din utförliga predikan, Rickard. Jag kommer för alltid att se upp till Dig, min herde.
Citera
2009-01-28, 21:37
Bannlyst
Predika?

Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Tack för Din utförliga predikan, Rickard. Jag kommer för alltid att se upp till Dig, min herde.

Ingen predikan från min sida. Bara fakta.
Citera
2009-01-30, 12:12
Bannlyst
Rättelse

När sen Fredrika Rembe på parkteatern sa att det trots allt inte gick, ska det stå. Sorry
Citera
2009-02-28, 17:41
Medlem
Buttra Molnets avatar
Akta er för Castefjord!

Från säkra källor har jag fått bekräftat att Castefjord har MYCKET orent mjöl i påsen. Han är oärlig, ljuger och tror sig vara något han inte är. har kollat upp honom och flera polisanmälan är på G tydligen. Han har obetalda löner, skyldig folk pengar hit och dit samt har tidigare gått ut med att han arbetar el har fått utbildning via polisen som HELT tillbakavisas från Polisen själva. Deras kommentar var enbart
-"AKTA ER för den mannen, han är en STOR bluff hela han, är nog sjuk"!

Så nu börjar det hetta till i baken på han den "store" Richard och det är väl
därför det passar utmärkt att ge sig av utomlands. Hmmm så lägligt.
Betala först tillbaka dina sk tidigare anställdas löner och gör rätt för dig din usla ynkrygg än att fortsätta skryta och ljuga som du gör lilla Richard.
Snart kommer verkligheten ikapp dig! Mohhhaaaaaa! Du faller på eget grepp nu snart inom en mycket snar framtid. Rätt åt dig så många du har lurat för en riktig psykopat är vad du är eftersom jag har arbetat med och åt dig tidigare.
Kolla själva upp honom hos kronofogden får ni se
Citera
2009-03-10, 23:40
Bannlyst
Ordna ditt liv

Eller hur . Det jag tänker svara på detta är, att du nu härmed är polisanmäld för något som helt uppenbart är olagligt. Sen det enda som stämmer i dina rader är att visst, jag är fortfarande skyldig en summa på ca 20 tusen sedan Prime Action-tiden. Och ja, visst har jag skulder hos kronofogden, och det är väl ingen hemlighet, som jag står för.

Är du så liten i din värld så att du endast kan skriva några rader för att få tillfredställelse, för du vet ju var jag bor, hmmm. Vi ses eller kanske inte hinner.

Sen kan jag ju också nämna att jag redan vunnit i rätten ang det du så stolt ordar om. Kolla upp det, du är ju så duktig på det. Offentliga handlingar är det , så var så god. Så om du väntar på att få stå där i rätten och förlora du med, så låt det ske. Jag kommer vara där.

Så nej du lilla haren. Min bak är det knappast hett om, men jag vet några andra bakar som det pyr riktigt illa om. Så stoppa upp dina "säkra påhittade källor" i springan där bak, istället för apelsinen du brukar använda.

PS. Hur tror du att det kommer sig, att mitt namn står på kurslistan på polishögskolan??

Tack till er andra 2 här inne som hjälpt till lite, det kommer tillbaks.
Citera
2009-03-13, 22:14
Medlem
Frostnatts avatar
Flyttar till företagsskvaller från film
/moderator
Citera
2009-03-13, 22:39
Medlem
Wie bitte?s avatar
Vilken underbar liten tråd. Mer mer!
Citera