Hej,
Mitt namn är Seth Ericson och jag driver Svenska Stuntgruppen (för mer info om mig så kolla gärna in min sida här).
Jag blev nyss medlem här på filmcafé framförallt för att korrigera några missförstånd.
För det första så vill jag klarlägga att varken jag eller Svenska Stuntgruppen har eller har någonsin haft något samarbete med Rickard Castefjord bortsett från att vi hyrt ut vår polisbil till honom en gång. Detta har han haft problem att betala under en längre period* (se Rickards not längst ner).
Han skrev bl a sist i sitt inlägg att
"Meningen var att jag tillsammans med Svenska stuntgruppens (Seth) skulle
fortsätta från förra året med bilstuntgruppen, men vi hade för mycket på
varsitt håll."
Detta stämmer inte överhuvudtaget.
Jag har träffat Rickard en enda gång och då instruerade jag honom under ca 20 minuter i grunderna i hur man utför en s.k. "reverse-180" med en bil (vi i Stuntgruppen tränar stuntdriving ca 1 gång/månad och det var vid en av dessa tillfällen som han kom dit).
Om jag kommer ihåg rätt så var det i början av 2008.
Rickard verkar precis ha tagit bort meningen ovan men jag vill ändå förtydliga detta eftersom ett antal personer säkert har läst detta och de förtjänar inte att vilseledas.
Vår STUNTUTBILDNING då:
Vi har haft totalt 3 utbildningar de senaste 10 åren. Dessa har alltid varit behovsrelaterade, d.v.s. vi genomför inga utbildningar om vi inte behöver stuntutövare som vi kan ge betalda stuntjobb.
I dagsläget består Stuntgruppens kärna av 6 personer som alla, bortsett från mig och ytterligare en kille, har genomgått denna stuntutbildning och därefter succesivt fått fler och fler jobb.
Vi hade planerat att genomföra en utbildning enbart för tjejer i somras men trots att vi hade tillräckligt många som ville gå den så tyckte vi inte att deras kunskapsnivå var tillräcklig.
Till skillnad från Lars Lundgrens 36-timmarsutbildning (inkl lunch) så kräver vi att man deltar på en audition ett par månader innan starten för att se vilka förutsättningar varje person har (vår utbildning är, om man också räknar med lunchen, på totalt 105 timmar).
Den blir alltså, trots Rickards påstående att den är "dyr", billigare per timme och då har vi en egen actionstudio på 400 kvm och 8 meter i takhöjd samt en separat fightingstudio med stuntrekvisita, mattor, redigeringshörn m FinalCutPRO) med mycket mer.
Vi planerar på nytt att genomföra en stuntutbildning för tjejer under 2009.
Kontakta mig för mer info.
Gällande den obetalda hyran av polisbilen så har Rickard nu gått med på en ny betalningsplan som jag räknar med följs.
--- Viss information borttagen tills vidare efter samtal från Rickard ---
Vid ytterligare frågor el kommentarer vänligen kontakta mig direkt via mail el telefon.
/Seth, Svenska Stuntgruppen
Rickards notering/replik på ovanstående:
"Jag menade att min avsikt och önskan var att vi skulle göra saker tillsammans.
Och visst har jag haft svårt att betala Seth, jag har skulder och har varit tvungen att försöka dela på dem. Men vår överenskommelse gäller och det står jag för."
--------------------------------------------------------------------------------
Ändrad av - Seth Ericson den 10 dec 2008 22:56:31
Mitt namn är Seth Ericson och jag driver Svenska Stuntgruppen (för mer info om mig så kolla gärna in min sida här).
Jag blev nyss medlem här på filmcafé framförallt för att korrigera några missförstånd.
För det första så vill jag klarlägga att varken jag eller Svenska Stuntgruppen har eller har någonsin haft något samarbete med Rickard Castefjord bortsett från att vi hyrt ut vår polisbil till honom en gång. Detta har han haft problem att betala under en längre period* (se Rickards not längst ner).
Han skrev bl a sist i sitt inlägg att
"Meningen var att jag tillsammans med Svenska stuntgruppens (Seth) skulle
fortsätta från förra året med bilstuntgruppen, men vi hade för mycket på
varsitt håll."
Detta stämmer inte överhuvudtaget.
Jag har träffat Rickard en enda gång och då instruerade jag honom under ca 20 minuter i grunderna i hur man utför en s.k. "reverse-180" med en bil (vi i Stuntgruppen tränar stuntdriving ca 1 gång/månad och det var vid en av dessa tillfällen som han kom dit).
Om jag kommer ihåg rätt så var det i början av 2008.
Rickard verkar precis ha tagit bort meningen ovan men jag vill ändå förtydliga detta eftersom ett antal personer säkert har läst detta och de förtjänar inte att vilseledas.
Vår STUNTUTBILDNING då:
Vi har haft totalt 3 utbildningar de senaste 10 åren. Dessa har alltid varit behovsrelaterade, d.v.s. vi genomför inga utbildningar om vi inte behöver stuntutövare som vi kan ge betalda stuntjobb.
I dagsläget består Stuntgruppens kärna av 6 personer som alla, bortsett från mig och ytterligare en kille, har genomgått denna stuntutbildning och därefter succesivt fått fler och fler jobb.
Vi hade planerat att genomföra en utbildning enbart för tjejer i somras men trots att vi hade tillräckligt många som ville gå den så tyckte vi inte att deras kunskapsnivå var tillräcklig.
Till skillnad från Lars Lundgrens 36-timmarsutbildning (inkl lunch) så kräver vi att man deltar på en audition ett par månader innan starten för att se vilka förutsättningar varje person har (vår utbildning är, om man också räknar med lunchen, på totalt 105 timmar).
Den blir alltså, trots Rickards påstående att den är "dyr", billigare per timme och då har vi en egen actionstudio på 400 kvm och 8 meter i takhöjd samt en separat fightingstudio med stuntrekvisita, mattor, redigeringshörn m FinalCutPRO) med mycket mer.
Vi planerar på nytt att genomföra en stuntutbildning för tjejer under 2009.
Kontakta mig för mer info.
Gällande den obetalda hyran av polisbilen så har Rickard nu gått med på en ny betalningsplan som jag räknar med följs.
--- Viss information borttagen tills vidare efter samtal från Rickard ---
Vid ytterligare frågor el kommentarer vänligen kontakta mig direkt via mail el telefon.
/Seth, Svenska Stuntgruppen
Rickards notering/replik på ovanstående:
"Jag menade att min avsikt och önskan var att vi skulle göra saker tillsammans.
Och visst har jag haft svårt att betala Seth, jag har skulder och har varit tvungen att försöka dela på dem. Men vår överenskommelse gäller och det står jag för."
--------------------------------------------------------------------------------
Ändrad av - Seth Ericson den 10 dec 2008 22:56:31
Hej igen
Jag svarade på ditt förra inlägg och tycker det är skönt att han tas upp igen, då jag också tror att han är mytoman.
Texten ovan är ett inlägg på ett forum, www.filmcafe.nu, där folk frågat efter stuntskolor och herr castefjord direkt kastade sig över dem för att genomföra kurser.
Jag tycker att du inte ska ha nånting med han att göra.
Bli medlem i www.filmcafe.nu är gratis och ett tips till dig om du är intresserad.
Castefjord är medlem där och väldigt aktiv på forumet, han har för vana att skriva,svara på allt och folk retar sig på honom så att det hettar till, han kan tom gå till rena personangrepp via PM mm och efter ett tag så tas alla inlägg av Castefjord (av han själv) bort och han försvinner, jag tror han lider av någon psykotisk störning faktiskt och mytoman är han absolut.
Han blev f.ö vald till "hjälpsammaste medlem" i en omröstning på forumet förra året, något han ABSOLUT inte kan/bör bli i år.
Jag tänker inte som så många andra små människor ge mig in på personangrepp, då jag i min värld finner det minst sagt avslöjande om sig själv och den lilla individen man faktiskt är, och jag känner inte igen mig i den kategorin. Jag håller mig till fakta och tar min rätt att svara på detta här och nu.
I samma tid så arbetade jag med en film och för att inte helt tappa fokus på den, så valde jag att lägga locket på tills vidare. Denna information försökte vi förmedla så klart det bara gick.
. Det jag tänker svara på detta är, att du nu härmed är polisanmäld för något som helt uppenbart är olagligt. Sen det enda som stämmer i dina rader är att visst, jag är fortfarande skyldig en summa på ca 20 tusen sedan Prime Action-tiden. Och ja, visst har jag skulder hos kronofogden, och det är väl ingen hemlighet, som jag står för.