Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-12-27, 00:26
Medlem
sitx77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKraus
Kan du inte lägga över Vista på ett USB-minne och köra ifrån det? Naturligtvis måste du göra USB-minnet boot-bart.

Jag kan även lägga till att när jag sätter i ett USB (på moderkortets USB ingångar) så kräver min ''stört sköna'' dator en drivrutin för USB-minnet också.

Boot-bart? Hurdå?
Citera
2008-12-27, 00:27
Bannlyst
Har du bränt filen som en image-fil? Prova om skivan funkar på en annan dator. Om du bränt rätt så ska det nämligen fungera.
Citera
2008-12-27, 00:33
Medlem
sitx77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jewhaen
Har du bränt filen som en image-fil? Prova om skivan funkar på en annan dator. Om du bränt rätt så ska det nämligen fungera.

Jag och min broder har hållit på här och mekat lite, datorn är nyinköpt så misstänker att DVD'n här är den stora problem-skaparen.

Dvs. DVD'n som följde med är trasig, kaputt.

Men det som förbryllar mig är det faktum att jag lyckades installera Vista MED skivan när jag först fick den.

Den här datorn köpte jag:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323200
Citera
2008-12-27, 02:21
Medlem
sitx77s avatar
bump
Citera
2008-12-27, 02:27
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sitx77
Jag och min broder har hållit på här och mekat lite, datorn är nyinköpt så misstänker att DVD'n här är den stora problem-skaparen.

Dvs. DVD'n som följde med är trasig, kaputt.

Men det som förbryllar mig är det faktum att jag lyckades installera Vista MED skivan när jag först fick den.

Den här datorn köpte jag:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323200

Låna en dvd-läsare eller brännare från nån polares dator och försök installera Windows med den då?
Och du använder samma DVD-skiva som du fick med datorn när du försöker installera om Vista?
Citera
2008-12-27, 02:31
Medlem
sitx77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Låna en dvd-läsare eller brännare från nån polares dator och försök installera Windows med den då?
Och du använder samma DVD-skiva som du fick med datorn när du försöker installera om Vista?

Jo, det är den enda slutsaten jag kommer fram till. Både i min egen hjärna och andras (tydligen).

Nåja. Will do.

Tack då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här