Flashback bygger pepparkakshus!
2008-12-25, 18:40
Medlem
Tankishs avatar
Jag byggde en ny dator, och installerade XP på den eftersom jag lånat ut min Vista skiva. Efter några veckor bestämde jag mig för att ladda ner och bränna Vista x64 igen och tog då samma som jag har använt innan på diverse datorer. När jag startar om datorn med DVD'n i så bootar den inte, inte heller efter att jag gått in i BIOS och valt att den ska boota från den. Då provar jag att bränna om den, ingenting händer här heller. Jag brände i x4 respektive x2 dessa två gånger. Efter allt klydd laddade jag ner en ny Vista release, även denna x64. Då kommer det upp "Reboot and Select proper device or Insert Boot Media in selected Boot Devise and press any key". Jag startar om datorn, och provar än en gång att välja att den ska boota från DVD'n. Fortfarande sama fel.

Jag har provat att boota från min XP skiva, och det funkar utmärkt.

Jag har använt mig av DVD-R skivor och brännt i låga hastigheter var gång. De releaser jag använd har varit:
  • Microsoft.Windows.Vista.ULTIMATE.x64.SP1.Integrate d.November.2008.OEM.DVD-BIE
  • Microsoft.Windows.Vista.x64.With.SP1.SWEDiSH-CRBS

Vad bör jag prova nu?

/T
Citera
2008-12-25, 19:33
Medlem
Tankishs avatar
Nu har jag provat dom i två andra datorer och inte fått dem att boota där heller, vad gör jag för fel?

Jag brände med ImgBurn och ställde in låga hastigher. Måste man ställa in något annat för att få den bootbar?
Senast redigerad av Tankish 2008-12-25 kl. 19:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in