2025-05-03, 23:10
Medlem
Gamla goda roppar.. va ett tag sen.
Citera
2025-05-04, 00:06
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megadolme
Är denna vanlig på gatumarknaden idag?

De ändrade ju klassningen från förteckning IV till förteckning II på den för lite mer än 20 år sen, vilket då skärpte straffen för illegalt innehav av den.

https://www.lakemedelsvarlden.se/straffskarpning-for-illegalt-flunitrazepam/

Jag jobbade natt ett tag runt 1999-2000 o brukade ta mig en flunitrazepam (eller en nitrazepam, kände faktiskt inte så stor skillnad på dem) tillsammans med ett glas whisky på morgonen, när jag kommit hem. Sov gott från 07-13 o vaknade utvilad.

Efter att ha skummat lite här i drogforumen verkar ju alprazolam vara den populäraste bensodiazepinen numera? Men hur ser användandet av flunitrazepam ut idag? Vet att den är avregistrerad på den legala marknaden.

Flunitrazepam är ovanlig på gatumarknaden och det stämmer att flunitrazepam är avregistrerat sen en tid tillbaka. Dock finns flunitrazepam tillgängligt som licensläkemedel av fabrikatet Rohypnol Roche.
Citera
2025-05-11, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Flunitrazepam är ovanlig på gatumarknaden och det stämmer att flunitrazepam är avregistrerat sen en tid tillbaka. Dock finns flunitrazepam tillgängligt som licensläkemedel av fabrikatet Rohypnol Roche.
Ja de flesta langare vill nog inte befatta sig med en Bensodiazepin i narkotikaklass 2 pga straffskalan om man torskar när man kan kränga tex fulpressad Alprazolam istället som ligger i narkotikaklass 4 med längre straffvärde vid torsk.

Det gäller väl också framställning av Flunitrazepam för gatubruk samt innehav också. Det är därför de är så ovanliga på gatan.
Citera
2026-02-11, 16:53
Medlem
Adazanims avatar
Tja,
Bumpar denna tråd. Finns det ens flunisar kvar? Någon som vet om de ens existerar i Sverige?
Citera
2026-02-11, 17:33
Medlem
Adazanims avatar
Det var tider när dessa fanns. Tror inte de existerar längre utifrån vad jag läst i tråden.
Citera
2026-02-11, 23:32
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adazanim
Tja,
Bumpar denna tråd. Finns det ens flunisar kvar? Någon som vet om de ens existerar i Sverige?
Väääldigt sällsynt på gatan och då hade jag rätt bra kontakter innan jag fick recept på vad jag behövde, inte stött på roppar på gatan sen början av 2019 ungefär.

Det närmsta du kommer flunitra i potens i Sverige idag är, inte helt oväntat.. badabam: alprazolam!
Inte helt otroligt att nån RC kommer inom överskådlig tid som kan likställas med flunitra dock men RC-scenen är fan död som Bernadotte idag ändå så det gör väl detsamma..
Citera
2026-02-22, 16:18
Medlem
ylnos avatar
kan dem börja markandsföra grejorna igen... Så trött på, vi med grav insomnina obotligt. Lider nått såourhört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in