Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-18, 19:03
  #2245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Jag jobbade som krogvakt under hela nittiotalet och då var rohypnol den mest eftertraktade av alla narkotikaklassade. Det säger narkotikapoliserna också. Idag är Tramadol den mest eftertraktade. Det är iallafall min erfarenhet. Och heroinmissbrukare sprang runt i Stockholm hos läkare för att få utskrivet. Dom blandade heroin och rohypnol, en livsfarlig blandning. Det var 90 talet folks.
Jävligt intressant för oss som inte var krogmyndiga då att just Rohypnol skulle ha varit så eftertraktat som partydrog om det är som du skriver 🙂 Flunitrazepam blir man ju bara jävligt seg och sömnig av och nu har jag visserligen inte blandat det med alkohol själv men det borde bli blackout och minneslucka deluxe.

Det där med partydroger verkar gå i generationer känns det som. 60 - 70 talet var ju brassets guldålder och typ alla ungdomar ur de generationerna lär ha åtminstone testat.

Under min tid som tonåring och ung vuxen var alla droger jävligt tabu utan det var bara alkohol som gällde. Klart enstaka personer testade olika droger och jag har polare som gjorde det men det var inget utbrett fenomen, åtminstone inte här utan alkohol för hela slanten och man såg nästan ner lite på folk som tryckte i sig en olaglig substans på krogen eller hemmafester.

Någon generation senare så var droger återigen mer accepterat och även om alkohol dominerade så var det ändå fullt acceptabelt med hasch, benso, opiater osv i festsammanhang om vi pratar ungdomar.

Kokain, Amfetamin, Extasy osv har väl mer eller mindre alltid förekommit i krogsammanhang kan jag tänka mig även om jag själv aldrig har kommit i kontakt med det och känns ju som klart bättre alternativ rent logiskt om vi pratar krogen och folk som har böjning för sådana berusningdmedel än tex ett läkemedel som Rohypnol.
__________________
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2024-04-18 kl. 19:06.
Citera
2024-04-18, 19:14
  #2246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Dussin-XII
Vad har Rohypnol som inte andra sederande GABAa-mediciner inte har?
Jag vet inte om du är ett fan av flunitrazepam men jag blir arg bara av att jag ser eller hör någon prata om den substansen
Det måste vara den mest överskattade bensodiazepinen som har funnits på marknaden! Nu pratar jag ur ett medicinskt perspektiv och inte hurdan den är att flumma på.
Nu har ju tyvärr Nitrazepam [Mogadon] lämnat oss men jag har svårt att se hur Flunitrazepam ensamt skulle vara bättre än om man t ex kombinerar Zopiklon och Stesolid.
Dom som säger att dom enbart kan sova på Flunitrazepam har hakat upp sig. Jag tror att dom vill åt dess beroendeframkallande välbehag.
På ett sätt har du rätt men jag skulle nog säga Stesolid plus Zolpidem isåfall som alternativ eller som man har gjort innan och som var ännu bättre dvs Nitrazepam + Zolpidem.

Den sistnämnda kombinationen var nog det bästa substitutet eller är om man råkar sitta på Licens Mogadon som jag gör.
Citera
2024-04-18, 19:19
  #2247
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
På ett sätt har du rätt men jag skulle nog säga Stesolid plus Zolpidem isåfall som alternativ eller som man har gjort innan och som var ännu bättre dvs Nitrazepam + Zolpidem.

Den sistnämnda kombinationen var nog det bästa substitutet eller är om man råkar sitta på Licens Mogadon som jag gör.

Nu blir det lite offtopic
Bortsett från att Nitrazapem är mer hypnotisk, hur tycker du annars att Stesolid och Nitrazepam skiljer sig åt?
Citera
2024-04-18, 19:28
  #2248
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Jävligt intressant för oss som inte var krogmyndiga då att just Rohypnol skulle ha varit så eftertraktat som partydrog om det är som du skriver 🙂 Flunitrazepam blir man ju bara jävligt seg och sömnig av och nu har jag visserligen inte blandat det med alkohol själv men det borde bli blackout och minneslucka deluxe.

Det där med partydroger verkar gå i generationer känns det som. 60 - 70 talet var ju brassets guldålder och typ alla ungdomar ur de generationerna lär ha åtminstone testat.

Under min tid som tonåring och ung vuxen var alla droger jävligt tabu utan det var bara alkohol som gällde. Klart enstaka personer testade olika droger och jag har polare som gjorde det men det var inget utbrett fenomen, åtminstone inte här utan alkohol för hela slanten och man såg nästan ner lite på folk som tryckte i sig en olaglig substans på krogen eller hemmafester.

Någon generation senare så var droger återigen mer accepterat och även om alkohol dominerade så var det ändå fullt acceptabelt med hasch, benso, opiater osv i festsammanhang om vi pratar ungdomar.

Kokain, Amfetamin, Extasy osv har väl mer eller mindre alltid förekommit i krogsammanhang kan jag tänka mig även om jag själv aldrig har kommit i kontakt med det och känns ju som klart bättre alternativ rent logiskt om vi pratar krogen och folk som har böjning för sådana berusningdmedel än tex ett läkemedel som Rohypnol.
Ja det där med roppar på krogen förstod inte vi vakter heller, för skillnaden mellan kokain var och är enorm. Kokain är en bra partydrog. Men än idag, så förstår jag inte den enorma populariteten med roppar under 90 talet. Men 90 talet var en galen tid. När kola människor skulle gå ner i varv på morgonen, så blev det 2-3 rohypnol för att landa.
Citera
2024-04-18, 19:36
  #2249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Dussin-XII
Nu blir det lite offtopic
Bortsett från att Nitrazapem är mer hypnotisk, hur tycker du annars att Stesolid och Nitrazepam skiljer sig åt?
Hmmm det var en bra fråga då jag har konsumerat väldigt mycket Nitrazepam men väldigt lite Stesolid. Största skillnaden är väl för mig att jag blir trött och sömnig av Nitrazepam och inte så mycket mer.

Det blir jag visserligen av Stesolid också men det krävs högre doser annars så är väl den största skillnaden att Stesolid kan tas dagtid också och är väldigt allround och mer effektiv mot ångest, både panikångest och GAD så mer ångestdämpande effekt i Stesoliden helt klart.

Någon muskelrelaxerande effekt har jag aldrig märkt av varken på Stesolid eller Iktorivil som skall vara ännu mer potent på det planet så just det verkar jag vara immun emot.

Många tycker att Nitrazepam känns väldigt spritnära dvs nästan som alkohol men för egen del känner jag bara av den hypnotiska effekten och inte så mycket mer.

Tom Imovane är mer ångestdämpande än Nitrazepam i min bok.
Citera
2024-04-18, 19:45
  #2250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Ja det där med roppar på krogen förstod inte vi vakter heller, för skillnaden mellan kokain var och är enorm. Kokain är en bra partydrog. Men än idag, så förstår jag inte den enorma populariteten med roppar under 90 talet. Men 90 talet var en galen tid. När kola människor skulle gå ner i varv på morgonen, så blev det 2-3 rohypnol för att landa.
Ja att typ folk som tog klassiska uppåtdroger använde dem för att landa på känns rätt naturligt när man isåfall kom hem och skulle sussa 🙂

Att folk däremot stoppade i sig det och gick ut på krogen känns dock jävligt märkligt i min bok typ som upplagt för katastrof 🤣

Jag har gått 200 meter till en lokal nattöppen butik en gång efter att ha tagit min godnatt Nitrazepam, slocknade inte och blev sugen på något att äta men hade inget hemma.

Kan säga som så att det blev en jävligt jobbig och vinglig väg till affären som inte var det minsta kul utan bara störande och då gick folk alltså ut på krogen på ett ännu starkare sömnmedel med blackouteffekt i en miljö där dessutom alkohol finns inom armlängds avstånd 🤔
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback