2026-04-29, 16:49
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparsulfatet
Hur fasen fick du tag i flunitra 2026, licens eller? Du hade väl typ varenda bensodiazepin på svenska marknaden på recept eller har jag förväxlat kanske

Ja jag har haft varenda Bensodiazepin som funnits på den svenska marknaden på recept sedan jag var 16 år och är nu snart 35 så runt halva mitt liv. Och har fortfarande Oxazepam, Diazepam, Lorazepam, Midazolam.

Och ja som sagt även Flunitrazepam på licens

/Mvh
Citera
2026-04-29, 17:35
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Ja jag har haft varenda Bensodiazepin som funnits på den svenska marknaden på recept sedan jag var 16 år och är nu snart 35 så runt halva mitt liv. Och har fortfarande Oxazepam, Diazepam, Lorazepam, Midazolam.

Och ja som sagt även Flunitrazepam på licens

/Mvh
Gläds åt att veta att sunda läkare fortfarande finns omkring! Min är slovak och ger mig ”enbart” stess och zopiklon och lyrica, ska väl egentligen vara tacksam att jag ens har nån av nämnda men mida och lora hade man gärna haft vid behov typ.

Kul att nån i Sverige iallafall tillåts leva sitt bästa liv, förstör inte ditt patientrykte bara utan blanda hur du vill men undvik att typ komma till läkarn tokbensad

Alles🙋🏼‍♂️
Citera
2026-04-29, 17:56
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Gläds åt att veta att sunda läkare fortfarande finns omkring! Min är slovak och ger mig ”enbart” stess och zopiklon och lyrica, ska väl egentligen vara tacksam att jag ens har nån av nämnda men mida och lora hade man gärna haft vid behov typ.

Kul att nån i Sverige iallafall tillåts leva sitt bästa liv, förstör inte ditt patientrykte bara utan blanda hur du vill men undvik att typ komma till läkarn tokbensad

Alles🙋🏼‍♂️

Har också Zolpidem och Zopiklon samt Lyrica.
Och min läkare är från Tjeckien
Har som sagt haft alla möjliga benso utskrivet halva mitt liv så blir inte speciellt påverkad av dom längre utan får iprincip bara de medicinska effekterna om jag inte tar överdrivna mängder.

/Mvh
Citera
Igår, 16:14
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Och min läkare är från Tjeckien
Ah, tänkte väl får man en östeuropeisk läkare så vet man att man hittat hem. Dem är överlag mer based och inte så tillbakahållna som dem svenska. Ibland kan det kännas som att läkare konspirerar mot en och typ gläds av att se sina patienter gå omkring ångestfyllda utan sin benso som läkaren såklart vet är den enda adekvata behandlingen för ångest. Dem elaka jävlarna

OfT: har du nån benso du saknar som försvunnit från svenska marknaden?
Själv saknar jag nitrazepam det var en riktig guldbenso, perfekt balans mellan avslappning sedering ångestdämpning och muskelrelaxation. Upplevde den faktiskt som mer muskelrelaxerande än diazepam. Lämpade sig av förståeliga skäl ej för dagsljusbruk utan var arketypen av en skön filmkvälls-benso. Ska försöka få licens på den då jag haft den tidigare men hörde att det där är en jäkla process med Läkemedelsverket och allt så förhoppningarna är förhållandevis låga men jag ger det ett försök. Han whiskeytango här på forumet hade ju fått den på licens så bevisligen går det. Håller tummarna
Senast redigerad av Kopparsulfatet Igår kl. 16:17.
Citera
Idag, 12:56
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ah, tänkte väl får man en östeuropeisk läkare så vet man att man hittat hem. Dem är överlag mer based och inte så tillbakahållna som dem svenska. Ibland kan det kännas som att läkare konspirerar mot en och typ gläds av att se sina patienter gå omkring ångestfyllda utan sin benso som läkaren såklart vet är den enda adekvata behandlingen för ångest. Dem elaka jävlarna

OfT: har du nån benso du saknar som försvunnit från svenska marknaden?
Själv saknar jag nitrazepam det var en riktig guldbenso, perfekt balans mellan avslappning sedering ångestdämpning och muskelrelaxation. Upplevde den faktiskt som mer muskelrelaxerande än diazepam. Lämpade sig av förståeliga skäl ej för dagsljusbruk utan var arketypen av en skön filmkvälls-benso. Ska försöka få licens på den då jag haft den tidigare men hörde att det där är en jäkla process med Läkemedelsverket och allt så förhoppningarna är förhållandevis låga men jag ger det ett försök. Han whiskeytango här på forumet hade ju fått den på licens så bevisligen går det. Håller tummarna

Jag saknar verkligen Triazolam som fanns under namnet Halcion för flera år sedan i doser 0,125mg och 0,250. En väldigt snabbverkande Benso för sömn, vet heller inte om det är möjligt att få den på licens.
Visst Flunen verkar ganska snabbt den också men Triazolam var snabbare.

Nitrazepam var också rätt skön då den som du säger gav mycket muskelavslappning men på den punkten kan inget slå Midazolam

/Mvh
Senast redigerad av SvarifaxxALaUe Idag kl. 13:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in